• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-05-17 19:28:25 följande:
    Nu har jag och sambon bestämt oss för att ikväll bokaen tid till privat UL i nästa vecka Vårt RUL här i Malmö utgår ju v. 32 och vi kanske skulle få ett i v.37-38 om dem hade tid då..suck..troligtvis inteBlir skönt att se lillan igen så man får lite uppdatering under graviditeten
    vad spännande :) lycka till
    BF 100809
  • Mandy86

Tack elinnnn!

Hur har du det där borta förresten? du mår bra och så??

Mums har bakat chokladbullar nu!!

• carohl

Hej hej!!

Åh vilken härlig dag det har varit! Sååå härligt!
    Sessan i magen åh hon är så fin min flicka! Jag blir så lyckloig av att se henne. Läkaren (har vi haft förut också) är inge bra, inge empati över huvudtaget... Hon mår bra iaf och Michelle och svärmor hade ögon stora som tefat när de såg lillan vad hon rörde sig och så...

Vi kom hem för en halvtimme sen från föräldragruppen. Det var intressant och roligt!
    Vad härligt! Jag är så glad!

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • mammailund85

Härligt Carohl med UL och föräldragrupp! 

Ang. ränder har jag pimentrand, men inga strimmor än iaf. Min mamma fick heller inga på 3 graviditeter så hoppas på genetiken där. Min mage börjar bli jättestor nu. Från att ha haft liten gravidmage undrar jag nu om den inte är ovanligt stor. Får se vad bm säger imorn om värden osv. Blir intressant med vikten också, vägde 3kg mer på en våg i lördags än en annan i måndas och vet inte vilken som stämmer. (eller om jag lyckades gå upp 3kg på 5 dagar, men det verkar lite otroligt)  
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-05-15 12:57:42 följande:
    Jag har det precis likadant, känner lillen röra sig men inte längre några sparkar eller hårda puffar.. Verkar som att det är ganska vanligt nu när man gått lite längre, har googlat en del :)Sen så sa min bm i måndags att lillen redan ligger med huvudet neråt, kanske påverkar det också?Jag har iaf bestämt mig för att åka in på koll om oron tar överhanden..
    Ok, va skönt att man inte e ensam om detta fenomen, haha men nu för en stund sen så kände jag ngt heelt nytt typ...en liten hand eller fot som drog sig längs hela huden hahahah blev såå glad :) Om oron tar överhanden så e det ju bara bra att åka in å kolla så man blir lite lugn...
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-05-16 11:17:30 följande:
    Goddag!Idag passerar jag ännu en milstolpe, går in i v. 30!!!Hoppas ni får en fin söndag, här blir det nog skogen med sonen om det inte börjar regna...
    Grattis i efterskott :)
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-05-17 12:56:56 följande:
    fler som fått graviditetsstrimmor på magen än?jag har fått ett brunt streck från naveln och hela vägen upp på magensamt en lagom stor brun pigmentfläck på halsen, ser ut som att jag är skitig hela tiden! haha..usch..
    japp har en tydlig linge fr blygbenet å upp mellan brösten :) inga bristningar än dock :)
  • Bubbis10

Här har det varit lite tumult, ett x som dyker upp å lovar guld å gröna skogar, å allt ska bli sååå bra....mm, det slutade med att jag flög på han bokstavligen idag, drog han i ansiktet hur konstigt det än låter å kastede hans förbannade böcker ut i hallen efter honom...puttade ut han fr min hall, så nu tänker jag inte ens öppna dörren :)

• Bubbis10
    Pregga skrev 2010-05-17 22:04:01 följande:
    Här har det varit lite tumult, ett x som dyker upp å lovar guld å gröna skogar, å allt ska bli sååå bra....mm, det slutade med att jag flög på han bokstavligen idag, drog han i ansiktet hur konstigt det än låter å kastede hans förbannade böcker ut i hallen efter honom...puttade ut han fr min hall, så nu tänker jag inte ens öppna dörren :)
    Ville helst av allt klösa ögonen ur skallen på aset, men tänkte att-näe då kan han inte se vad han går miste om svinet!!! GRRRR

Nu öppnas inte min dörr ens för att fråga vad fanskapet vill.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10