• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Inga strimmor än men det kommer väl. Ingen pigmentrand heller.

Mandy86 skrev 2010-05-17 12:56:56 följande:
    fler som fått graviditetsstrimmor på magen än? jag har fått ett brunt streck från naveln och hela vägen upp på magen samt en lagom stor brun pigmentfläck på halsen, ser ut som att jag är skitig hela tiden! haha..usch..
  • Mandy86

Vet ej vad skillnaden är helt..finns tydligen både graviditetsstrimmor och pigmentstreck (när jag sökte på google)

• den kära leken

Graviditetstrimmor är underhuden som spricker när den tänjs ut för fort/för mycket. Pigmentrand är vad det låter som. Pigmentranden försvinner efter grav medans strimmorna inte gör det. De kan ljusna men försvinner inte helt.

Mandy86 skrev 2010-05-17 13:16:49 följande:
    Vet ej vad skillnaden är helt..finns tydligen både graviditetsstrimmor och pigmentstreck (när jag sökte på google)
  • Mandy86
    den kära leken skrev 2010-05-17 13:21:05 följande:
    Graviditetstrimmor är underhuden som spricker när den tänjs ut för fort/för mycket. Pigmentrand är vad det låter som. Pigmentranden försvinner efter grav medans strimmorna inte gör det. De kan ljusna men försvinner inte helt.
    Tack för infon =)

Får sola försiktigt i sommar nu då när jag redan fått en fläck på halsen också, typiskt! Men ser fram emot sköna varma dagar på balkongen!!
  • den kära leken

Nej usch för sommaren. Tycker inte om när det är för varmt i vanliga fall. Sola har jag inte gjort på säkert 10 år. Älskar dock att vara ute så jag har nog ganska mycket färg.

Mandy86 skrev 2010-05-17 13:26:58 följande:
    Tack för infon =) Får sola försiktigt i sommar nu då när jag redan fått en fläck på halsen också, typiskt! Men ser fram emot sköna varma dagar på balkongen!!
  • sofie och laura

Min tredje grav
    Inga strimmor på magen ÄN peppar ta i trä=)
    Men jag har en putteliten bristning ovanför naveln där jag haft percing!

• den kära leken

Vi får hoppas vi slipper!

sofie och laura skrev 2010-05-17 14:35:37 följande:
    Min tredje grav Inga strimmor på magen ÄN peppar ta i trä=) Men jag har en putteliten bristning ovanför naveln där jag haft percing!
  • sofie och laura
    den kära leken skrev 2010-05-17 15:13:07 följande:
    Vi får hoppas vi slipper!
    HHAHAHAHHA sen är det ju världens vackraste MAMMA tatueringar tycker jag=)

Hur e det med dig hoppas allt bra!
  • den kära leken

Det är bara bra. Har börjat bli lite trött men foglossningskänningarna har gått över. Ska till BM på torsdag så ska kolla järnvärdet då och hoppas det är bra annars är det väl därför jag är trött. Hur är det själv?

sofie och laura skrev 2010-05-17 15:14:25 följande:
    HHAHAHAHHA sen är det ju världens vackraste MAMMA tatueringar tycker jag=) Hur e det med dig hoppas allt bra!
  • Mandy86

Nu har jag och sambon bestämt oss för att ikväll boka
    en tid till privat UL i nästa vecka

Vårt RUL här i Malmö utgår ju v. 32 och vi kanske skulle få ett i v.37-38 om dem hade tid då..suck..troligtvis inte

Blir skönt att se lillan igen så man får lite uppdatering under graviditeten

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10