Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-11 21:32:58 följande:
    jo det e fint när man blandar, det bästa fr 2 världar :)
    haha folk tar alltid min dotter för att vara kroat, haha hon e åxå mörk..
    kan ju vara som min igår, vilar upp sig inför maraton imon:) hahaha
    min lille prins var ju oroväckande lugn igår,men idag tar han igen det med råge ...så GÖTT!

haha jaa hon kommer nog bli lite väl överbeskyddande får jag en stark känsla av...
    jo det e gött å slippa ont med fogarna, men hade ju hemska besvär med dottern där jag bara skrek rakt ut...
    skönt att det blivit bättre för dig, har din lille gått ner...? då kan kju fogbesvär släppa eller lätta en del har jag hört...
    ja det kanske blir värsta organ ommöbleringen imorgon hahahaha

nä min lilla har inte gått ner, jag trodde det faktiskt och jag tycker själv att det känns och ser ut så men barnmorskan sa inte något om det... fast hon kanske kan ha sjunkit ner iallafall fastän hon fortfarande är rörlig?
    mitt bäcken är ju rättså stort antar jag i och med 3 barn sen tidigare, så hon lär ju inte fixeras... men ja, barnmorskan sa inget om det iallafall....
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-11 21:47:22 följande:
    haha ja men säkert så sätter hon fart igår :)

Men min lille son ligger neråt å har gjort ett ganska så bra tag men han e inte fixerad så jag känner hickan på höger sida ena dan å vänster nästa, så kroppen e ju fortfarande rörlig :)
    det kan ju mkt väl vara så för dig med, dom kännde sist om huvudet var ruckbart eller om det var fixerat men det var rörligt, asså...du...dom vet la vad dom gör när dom känner på huvudet så?
    jo min prinsessas huvud är ju fortfarande rörligt och hon ligger ju neråt. men hon kan ju ha sjunkit utan att ha "fastnat" så att säga. tror jag iallafall haha eller så ligger hon bara mer ihoptryckt än förut ;)

ja det är klart dem vet vad dem gör när dem känner på huvudet så :) det är ingen fara ;)

nä nu ska jag lägga mig ner och försöka ligga en stund på rygg om jag inte blir helt yr i bollen förstås, behöver ligga med benen högt. dem är svullna hela vägen  till knäna iallafall, lite svårt att känna om dem är svullna i låren också haha men det är nog mest fötter och smalben :S obehagligt.

ha en fortsatt fin kväll och godnatt sen när det väl är dags =)
    kram på dig
  • elinnnnn

fixering har inte något med att göra om när bebisen kommer. tyvärr =)

mitt första barn fixerade sig i v.35 ungefär och kom 10 dagar efter BF....
    barn nummer 2 hade inte fixerat sig på sista BM besöket och han föddes 1 dag efter BF
    barn nummer 3 hade heller inte fixerat sig på sista BM besöket och hon föddes 3 dagar innan BF.

Nu är jag i v.37 och här är det inte fixerat och lär nog inte heller bli det förräns precis innan det är dags att föda, kanske tom samma dag.

• elinnnnn

här diskuteras det vilt hahaha

välkommen tillbaks BELLY

välkommen till millroy och catsa

ville bara lägga in ett kort inlägg ang sammandragningar och förvärkar.
    sammandragningar är bara livmodern som drar ihop sig, dem gör i regel inte ont.
    förvärkar är också livmodern som drar ihop sig MEN det gör ONT.

så är det iallafall hur jag fått det förklarat för mig. jag har haft både sammandragningar och förvärkar i denna graviditeten också. (det är min fjärde)

och ja, sammandragningar kan man ha utan att man känner det ;)

• elinnnnn

familjen Mu:
    jag hittar inte ord för vad jag kände när jag läste ditt inlägg om hur hon behandlade dig.
    skickar en kram iallafall och skönt att du inte har ont längre.

HÄR KOM DET EN REGNSKVÄTT OCKSÅ, typ i 5 minuter bara. jag skulle vilja ha ösregn i ca 5 timmar eller nåt haha det skulle nog behövas alltså, det är sååå himlans torrt i jorden, dessutom skulle vi behöva mycket mer åska, luften känns väldigt laddad.

hoppas man kan sova bättre inatt alltså, natten till idag var verkligen ingen hit. jag sover bara i underkläder, fläkten på högsta speed och en vattenflaska med kallt vatten vid mina fötter.... INGET hjälper ju minsann i denna hettan.
    man skulle tamejtusan ha luftkonditionering i alla hem även i sverige................

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-12 22:45:11 följande:
    suck...det kom en rejäl skur som slutade lika fort...hörru, ge tillbax den! haha
    elinnnnn skrev 2010-07-12 22:42:12 följande:
    familjen Mu:
    jag hittar inte ord för vad jag kände när jag läste ditt inlägg om hur hon behandlade dig.
    skickar en kram iallafall och skönt att du inte har ont längre.

HÄR KOM DET EN REGNSKVÄTT OCKSÅ, typ i 5 minuter bara. jag skulle vilja ha ösregn i ca 5 timmar eller nåt haha det skulle nog behövas alltså, det är sååå himlans torrt i jorden, dessutom skulle vi behöva mycket mer åska, luften känns väldigt laddad.

hoppas man kan sova bättre inatt alltså, natten till idag var verkligen ingen hit. jag sover bara i underkläder, fläkten på högsta speed och en vattenflaska med kallt vatten vid mina fötter.... INGET hjälper ju minsann i denna hettan.
    man skulle tamejtusan ha luftkonditionering i alla hem även i sverige................
    men det blir ju svårt att sova asså, man vaknar ju genomsvett, å kissenödig  i ett....

ngn mer som har spänningar i huden runt om magen?
    ja så himlans svårt att sova..... första "passet" går rättså bra för då är jag så sluut att jag helt enkelt somnar av utmattning, alltså vilket jag kommer göra om ca en timme hihi men sen vaknar jag 2-3 timmar efter det för att gå å kissa, sen tar det ca en timme tills jag blir sömnig igen och det är ju ungefär då solen börjar gå upp och det blir stekvarmt igen :S
    usch ja, jag säger då det, skönt ändå att vi har bebisarna på insidan!
    skulle inte vilja utsätta min lilla flicka för denna värmen och klibbigheten.man lär ju klibbas ihop ju medans man ammar eller bär rundor för att rapa dem....
  • elinnnnn
    Familjen Mu skrev 2010-07-12 22:46:59 följande:
    Åh tack så mycket och kram tillbaka! {#emotions_dlg.flower}

Nä att sova i denna hetan är inte det lättaste...Jag själv vänder o vrider mig! Hoppas vi alla kan sova bättre inatt!
    ja hoppas verkligen det! inte nog med att det är varmt som tusan, utan man vaknar ju varenda gång man behöver vända sig eftersom man hmm inte är så smidig ;) sen har jag en annan krämpa också som jag får på morgnarna typ vid 5-6 tiden, ont i benen....

tyvärr lär man ju inte få sova ut heller när bebisen kommit hahaha
    men ja, man får ju hitta energin nånstans , antagligen räcker det med att ha sin bebis i famnen :D
  • elinnnnn

pregga: ja spänningar i huden vid magen och även brösten och en himlans klåda på brösten och under. antagligen för att dem är brännheta  :(

det är bara till att smörja och lufta och hoppas på att det hjälper :P

• elinnnnn

nä ni alla fina goa tjejer, nu ska jag logga ut och kolla på ett avsnitt av  "jims värld" på comedy central ... somnar nog innan det är slut. som vanligt hehe

godnatt! sov gott och dröm sött =)

vi ses imorrn!

{#emotions_dlg.flower}

• elinnnnn

godmorgon mina vänner!
    tack för alla önskningar igår om att jag skulle få en god natt och sova sött osv.
    för det gjorde jag faktiskt, kan ju ha att göra med att jag ställde fläkten nästan intill mig också men äsch det var säkert era godnatt önskningar som gjorde susen :P;)

idag är det molnigt och har regnat vid 2 tillfällen, tyvärr håller det ju inte i sig så länge, kanske bara 5-10 minuter men man får väl nöja sig med det lilla man får.

idag rullar lillan rundor inne i magen, skönt för jag hade faktiskt börjat oroa mig om allt stod rätt till därinne i magen då hon bara rört på sig någon enstaka gång per dag...

angående hemmorojder så har jag typ 5-6 styckna :S ibland gör dem ont ibland inte. sist när dem gjorde ont gick jag till apoteket och hon rekommenderade mig att behandla under 10 dagar med både xoloproct salvan + stolpiller. men på den 9 e dagen började det blöda och blödde nästan en hel dag. så jag kommer INTE använda xoloproct igen...
    även fast jag har ont idag...

men som någon annan sa, så kan det hjälpa att "trycka" in dem igen för då uppstår det inte sånt tryck.

alltså jag känner tom trycket från magen när jag ligger ner. alltså trycket på dem musklerna i analen och där framme. känns som om musklerna är helt avspända och liksom putar ut..
    inte konstigt man blir helt förslappad både på det ena och det andra stället :S

oj lite sammandragningar här visst, haha. jaja det gör inget :D gillar när jag får sammandragningar, hahaha ja men det är ju roligt när det händer grejer som för mig närmare förlossningen och framförallt mötandet med vår lilla älskade dotter.
    fast ett par veckor till får hon gärna vänta :D mindre än 4 veckor kvar till BF nurå... det äär ju inte klokt egentligen.. jag fattar inte det, att tiden gått så snabbt ändå

ojdå det blev ett långt inlägg det här, nog ingen som kommer kommentera :P

det är nog inte så  många inloggade nu va??

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10