• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-07-30 13:21:38 följande:
    HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!!!! Hur ser slemmisen ut? Kom ut någon vit klump typ som en efter man haft sex.... Äckligt men funderar på om det är slemmisen? Värkarna kommer och går fortfarande.... Hade ju en jäkla natt. Aja vi får se vad som händer....
    Vad jag har fattat så ska slemmisen vara som äl-flytningar fast mycket, vissa kan få lite blodblandade, men inte alla. Äl-flytningar är ju som råäggvita...
    (¯`°?.¸ Vår prinsessa väntas 100825¸.?°´¯)
  • carohl
    Perssonlund skrev 2010-07-29 21:48:17 följande:
    Okej, vad skönt att det är bättre... Vad skönt att det inte gör någon skillnad men jag menade inte så XD Jag menade hur det känns för dig att ha ett andra barn nu. Känns det som nybörjare igen mm. XD
    Haha jag tog det inte på fel sätt Flört Det krävs ganska mycket innan jag blir stött...
    Det känns fantastiskt att få en ny liten och det känns att jag har glömt mycket sen jag fick Michelle då hon är som sagt 9 år nu så ja lite som en nybörjare ibland men ändå inte... Det ska bli jätteroligt iaf och vad jag ska njuta denna gång! Som jag sa nu är vi två denna gång så det är helt nytt för mig, att dela "min" bebis med någon annan Glad Underbart kommer det att bli iaf!
  • carohl
    Perssonlund skrev 2010-07-30 13:51:29 följande:
    Ja dom ser ut som äggvita =) Hoppas att det är på g nu.... Men ska ta ett bad och slappa lite.... Bör jag oroa mig om det kommer värkar?
    Men vänta! Jag har ingen aning om man får bada om slemmisen går utifall du har öppnat dig...
    Fråga nån annan innan, annars googla. Jag vet att det får inte komma upp vatten i pullan om man öppnat sig. Duscha vet jag att man får göra...
  • carohl
    Pregga skrev 2010-07-30 13:55:31 följande:
    man ska INTE bada hemma om man öppnat sig!!! bara på BB.
    Ja jag har också för mig det... Men duscha får man inte spruta upp har min BM sagt pga infektionsrisken... Inte om man börjat öppnat sig
  • carohl
    Perssonlund skrev 2010-07-30 13:51:29 följande:
    Ja dom ser ut som äggvita =) Hoppas att det är på g nu.... Men ska ta ett bad och slappa lite.... Bör jag oroa mig om det kommer värkar?
    Slemmisen kan ju släppa ett tag innan. Någon dag innan eller ibland nån vecka innan. Om du känner dig osäker kanske du ska ringa till förlossningen och fråga. Det skulle jag göra om jag hade någon fundering, de är proffs och de svarar ju med detsamma.
  • carohl
    zera5 skrev 2010-07-30 13:58:44 följande:
    Gör ett litet inlägg!

Ingen fara att bada så länge inte vattnet har gått även om man öppnat sig så kommer inte vattnet in till barnet då fosterhinnan ligger ivägen. Därav att man får bada på BB under förutsättningen att inte vattnet har gått för då finns det en mycket hög infektionsrisk!
    Ja så kanske det är... Fast jag vettesjutton om jag skulle välja att bada. Bättre att duscha tror jag.
  • carohl
    Perssonlund skrev 2010-07-30 14:01:25 följande:
    Jag är en sån fegis så jag tycker inte om att ringa in om det inte är något så jätteakut.... Jag som är töntig men vet aldrig riktigt vad jag ska säga...
    Fast gumman har någon fråga är det bättre att ställa den än att vara tyst. Jag tror inte att de tycker att du är jobbig/löjlig om du skulle ringa och fråga. Det går så snabbt för de att svara dessutom så det är inte så att du tar upp deras tid. Flört
  • carohl
    Pregga skrev 2010-07-30 14:04:13 följande:
    till mig så sa dom att Bb,s badkar är så steliriserat att där går det bra, men att man inte ska göra det hemma. min slemmis började släppa redan den 17de å natten till den 18de då jag låg inne, å ingen bebis än....
    Jo så sa de till mig med att deras badkar går bra då det är steliriserat...
  • carohl
    Perssonlund skrev 2010-07-30 14:06:48 följande:
    Jo det är sant.... Kan man känna om man har öppnat sig?
    Det brukar en BM göra, jag frågade sist då jag var till BM om hon kunde kolla om jag hade börjat öppna mig och hon sa nej då de inte vill känna i onödan. Det var i onödan i mitt fall då jag var till henne hade jag inte ont. Hon sa att det var vanligt (som omföderska iaf) att ha öppnat sig lite ett tag innan. Varför hon inte ville känna var för att de inte vill reta tappen eller kanske ta in onödiga bakterier.
    Jag skulle inte försöka kolla det själv om jag vore du. Du märker om din bebis vill ut, dina värkar kommer ju då starka och med jämna mellanrum så att du kan klocka de. Skulle det hända måste du ju ringa in så får de vägleda dig.
  • carohl

Nu ska jag göra lite nytta här hemma Solig

Ses senare!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10