• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-30 20:10:56 följande:
    hej allihopa!
    jag mejlade min barnmorska innan idag och berättade vad som pågick igår, slemmis, vått igenom trosskydd och trosor, mensvärk och förvärkar... hon rekommenderade att jag ringde till förlossningen för att berätta om läget.
    barnmorskan som svarade på FL var lite trög i huvet tyckte jag... hon tyckte det var heeeeeeeelt onödigt för mig att ringa eftersom jag inte har några regelbundna värkar och dessutom tyckte hon jag skulle vänta på att ringa tills vattnet går...

hahahhaa dumskalle! mitt vatten har aldrig gått vid 3 tidigare graviditeter så det är INGET jag tänker vänta på nu heller.....även fast jag vet att det kan gå. men på henne var det som att: stanna hemma, ring igen ENDAST vid vattenavgång.

jaja blir det ikväll som det var igår så ska jag ringa in till förlossningen bara så dem vet vad som händer ifall jag senare ringer in och säger: jag är på vääääääääääääääääääg!

typ =)

Jag hade 3 förvärkar mellan 18-19, sen gick jag och vilade i en timme, och nu känns ingenting.
    när jag går/står är det ett otroligt tryck nedåt och det känns som om det ligger en stor tung stenbumling rätt i bäckenet på mig.

vid värkar så känner jag det inuti slidan också...... tror att jag öppnat mig lite faktiskt och att tappen håller på att mogna.

får se ikväll om det sätts igång eller ej.
    hoppas på det iallafall =)
    Vilken idiot BM!! Min Bm sa att jag får absolut inte vänta på någon vattenavgång då det gick Snabbt när jag fick Michelle. Hon sa att väntar du på att vattnet ska gå hemma kan du få din flicka hemma också... Lita på dina egna instinkter för tyvärr så finns de där idiotiska BM utspridda överallt verkar det som, synd att vissa av de jobbar på FL bara...

Lycka till gumman Hjärta
    (¯`°?.¸ Vår prinsessa väntas 100825¸.?°´¯)
  • carohl
    lillabambi skrev 2010-07-30 23:06:01 följande:
    TITTUT Skrattande
    Se på tusan jag kikar in... hur e de tjejerna?
    Ja dig ser man inte här längre så ofta!
    Jag mår bra iaf, längtar och väntar på våran prinsessa Hjärta
    Hoppas allt är bra med dig med.

Kramen!
  • carohl

God morgon förresten!

Här var det ensamt och tomt, kanske någon sover? Kanske någon föder? Hihi... Elinnn kanske? Glad

Jag har sovit som en prinsessa inatt, underbart var det! Min stora sessa är hemma hos en kompis, hon har sovit där.
    Lördag är det idag ja och det är grått och tråkigt men men min kärlek har gått på semester nu så nu har jag honom hemma jämt, underbart! Hjärta

Nu ska jag käka lite frulle
    Kramen!

• carohl

Hej tjejer!

Hur har ni det på kvällskvisten?? Haha nu ska ni få se vad magen har sjunkit kraftigt!!
    (¯`°?.¸ ღ♥Vår prinsessa väntas 100825♥ღ ¸.?°´¯)
  • carohl

Pregga: Haha näää det är jag denna gång Tungan ute

Nallepuhmamma: Ja barnet sjunker ner i bäckenet och det känns kan jag bara meddela! Jag kommer inte ihåg detta från när jag väntade Michelle.
    I bakgrunden är det Roger som fick komma ner idag från nedervåningen för att umgås med oss lite Glad Roger är en hamster och nä Michelle städar hans bur och jag brukar hjälpa henne. Gör man det ofta så luktar det ju inte, sen så beror det på vad de har för hus de sover i om de pinkar inne där eller ej. Våran gjorde det då åkte huset ut och han fick annat...

• carohl
    Pregga skrev 2010-07-31 20:02:01 följande:
    hahaha jo det hoppas jag annars så e det ngt galet, haha mina grannar säjer ju det,åh va din mage sjunkit-MEN jag tycker inte den ligger riktigt så lågt nere som din. inte riktigt,men ganska så nära.
    När jag väntade lillan så sjönk den inte så mkt som den har gjort på dig nu, hahaha men du e sååå fin :)
    Tack gumman Glad
    Aja fast den har sjunkit så hoppas jag att jag får gå med henne därinne 25 dagar till som det är tänkt att hon ska gö, eller åtminstone 20 dagar till. Gå över vill jag inte! Med Michelle fick jag ju gå över men vi får se när lilla Alexis är redo att göra entre Skrattande
  • carohl

Suck vad Michelle är dryg nu, hon bara yrar runt och hittar på en massa ursäkter till allt möjligt. Ska få henne till bordet nu så att vi kan fika så att hon gå och lägga sig sen...

Jag tackar för mig en stund nu.

• carohl
    Malinski79 skrev 2010-07-31 21:08:31 följande:

Go kväll i stugorna!!

Hoppas allt är bra med er alla...Åh TACK Pregga för den fina rosen

Tänkte lägga in en bild på "lilla" magen nu i v. 35+3
    Oj vad stor du är!! Jättefin mage! Glad
  • carohl
    Familjen Mu skrev 2010-07-31 20:53:39 följande:
    Hej tjejer, det var inte igår inte :) Hoppas allt är bra med er alla?

Kom bara att tänka på en sak...borde vi inte lägga in en lista på dem som fött/föder? Då har man ju lite mer "koll" Tungan ute
    Hej på dig! Glad

Med mig är allt bra iaf, jag räknar dagarna åh vad jag längtar efter våran sessa. Hur många dagar har du kvar?
  • carohl
    Familjen Mu skrev 2010-07-31 21:17:13 följande:

Här e min mage förra veckan (Vecka 37) Men nu är den ännu längre ner Tungan ute och tuttarna växer som bara den haha!
    Du har också jättefin mage Glad Gravida magar är ju fantastiska, det bor ju söta bebisar därinne!! Hjärta
    18 dagar är ingeting! Hihi... jag har 25 dagar och tycker att det är inget... Flört
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10