Vi fortsätter, Bf aug 10
jag mejlade min barnmorska innan idag och berättade vad som pågick igår, slemmis, vått igenom trosskydd och trosor, mensvärk och förvärkar... hon rekommenderade att jag ringde till förlossningen för att berätta om läget.
barnmorskan som svarade på FL var lite trög i huvet tyckte jag... hon tyckte det var heeeeeeeelt onödigt för mig att ringa eftersom jag inte har några regelbundna värkar och dessutom tyckte hon jag skulle vänta på att ringa tills vattnet går...
hahahhaa dumskalle! mitt vatten har aldrig gått vid 3 tidigare graviditeter så det är INGET jag tänker vänta på nu heller.....även fast jag vet att det kan gå. men på henne var det som att: stanna hemma, ring igen ENDAST vid vattenavgång.
jaja blir det ikväll som det var igår så ska jag ringa in till förlossningen bara så dem vet vad som händer ifall jag senare ringer in och säger: jag är på vääääääääääääääääääg!
typ =)
Jag hade 3 förvärkar mellan 18-19, sen gick jag och vilade i en timme, och nu känns ingenting.
när jag går/står är det ett otroligt tryck nedåt och det känns som om det ligger en stor tung stenbumling rätt i bäckenet på mig.
vid värkar så känner jag det inuti slidan också...... tror att jag öppnat mig lite faktiskt och att tappen håller på att mogna.
får se ikväll om det sätts igång eller ej.
hoppas på det iallafall =)
Lycka till gumman