Klättermusen skrev 2011-04-14 10:55:09 följande:
Jo, visst måste man vara det och så är det ju även med andra saker. Tex diskuteras det medicinering på vår son hit och dit men det kommer inte att sättas in något på ett tag eftersom vår son blir så mycket bättre av att få vardagen att fungera och att rätt personer hjälper honom så man inte förstärker fel beteenden (blivit en hel del missar hos personalen på förskolan).
Kaffemamma: hade er son fått pröva någon medicin? Blev han i så fall förbättad?
Hej!
Nu har vi prövat centralstimulerande. Elller tja, kanske gav vi upp för fort och prövade inte tillräckligt?
Vi testade Equasym i en vecka. Vi såg inget positivt, men en hel del negativt. Egentligen hade jag tänkt hålla ut lite till och prata med läkaren nu i veckan (hon ska ringa mig idag) men jag pallade helt enkelt inte ge den längre - han blev ledsen, mer hyperaktiv, stressad osv.
Å andra sidan är jag osäker på om han har adhd. Ibland är han solklart hyperaktiv - perioder som håller i sig alltifrån någon dag till månader. Andra gånger inte alls! I januari gick han från en dag till en annan in i hyperaktvitetsperiod. Detta höll i sg till veckan INNAN vi testade medicinen, då han lika plötsligt blev lugn igen. Vi testade medicinen iallfall i förhoppning om att det kunde hjälpa koncentration och minne, men som sagt, effekterna blev bara milt negativa. Ska höra vad läkaren säger idag - om positiva effekter kanske hade kunnat komma om vi höll ut?