• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • bohusbebis
    nr 2 önskas skrev 2010-08-19 12:32:55 följande:
    Hej!

Jag har beställt en Bugaboo Bee men har inte hämtat ut den än, i väntan på bebisen i magen. Vi kommer ha 3-åringen på ståbräda och jag undrar lite hur ni som har ståbräda har löst det med skötväska? Antar att det inte fungerar att ha den "som vanigt". Funderar på att beställa en Skip Hop saddlebag för att hänga på sidan men skulle det kanske t.o.m gå att hänga en vanlig Skip Hop Duo på sidan eller blir det för mycket/för tungt?

Tack för eventuella svar!
    Vi har kört vår Bee med buggyboard-ståbräda och använt en "vanlig" skötväska med lång axelrem som liksom hamnat mellan storebror och själva vagnen, ganska långt ner så att den i princip står på/mellan ståbrädan och vagnen. Har åxå ibland en saddlebag på sidan och en flaskhållarväska från easywalker mellan bakhjuls-benen, om du förstår hur jag menar. I den hamnar en extrablöja/tvättlappar, plånbok ibland och kanske två flaskor. Oftast har vi bara den, men vi har ju inte bebisar längre. Testade med vår Phil&Teds pannierbag på sidan och den sitter jättebra, men vagnen får ju liksom "ridbyxlår". Men som packåsna på långturer så får det funka.
  • nr 2 önskas
    bohusbebis skrev 2010-08-19 12:54:40 följande:
    Vi har kört vår Bee med buggyboard-ståbräda och använt en "vanlig" skötväska med lång axelrem som liksom hamnat mellan storebror och själva vagnen, ganska långt ner så att den i princip står på/mellan ståbrädan och vagnen. Har åxå ibland en saddlebag på sidan och en flaskhållarväska från easywalker mellan bakhjuls-benen, om du förstår hur jag menar. I den hamnar en extrablöja/tvättlappar, plånbok ibland och kanske två flaskor. Oftast har vi bara den, men vi har ju inte bebisar längre. Testade med vår Phil&Teds pannierbag på sidan och den sitter jättebra, men vagnen får ju liksom "ridbyxlår". Men som packåsna på långturer så får det funka.
    Ok tack! Har nästan glömt vad man har med sig till en bebis men saddlebagen är ju helt klart liten och rymmer ju inte flera klädbyten eller jättemånga blöjor. Varukorgen finns förstås också. Flaskhållarväska lät intressant, den ska jag kolla på!
  • Tullemi

Jag har övergett skötväska förlängesen och har bara en ryggsäck i varukorgen. Mycket lättare att ha en ryggsäck sen när man måste bära barnet (upp för trappor eller liknande). En vanlig skötväska är ju bara i vägen - ja tycker jag alltså

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    bohusbebis skrev 2010-08-19 13:50:06 följande:
    www.babyhaven.com/EasyWalker-Cupholder-and-St...

inte lika lätt att htta bild på easywalker-väskan, hittade min hos lokala barnbutiken. har dock "målat" över easywalker-texten mitt på med en textilpenna på det inte lyser så...
    denna har jag liksom satt under sitsen
    Vilken smart väska . Fäster du den med....ja hur fäster du den? Är det spännen eller nåt liknande?
  • bohusbebis
    Tullemi skrev 2010-08-19 14:27:30 följande:
    Vilken smart väska . Fäster du den med....ja hur fäster du den? Är det spännen eller nåt liknande?
    Den har kardborrefästen och sitter perfekt mellan "benen", man behöver inte göra nåt mer än att fästa ganska löst så att man kan fälla sitsen ändå. Jag betalade 399 för den, men såg sen nån butik som sålde ut för halva priset på blocket. Kolla där.
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-08-19 14:55:59 följande:
    Den har kardborrefästen och sitter perfekt mellan "benen", man behöver inte göra nåt mer än att fästa ganska löst så att man kan fälla sitsen ändå. Jag betalade 399 för den, men såg sen nån butik som sålde ut för halva priset på blocket. Kolla där.
    Hittade den inte på blocket, har för mig att det var i alingsåstrakten men de har väl tagit slut...
  • Tullemi
    bohusbebis skrev 2010-08-19 15:06:27 följande:
    Mileas mamma, du som åxå verkar gilla att pimpa vagnen. Detta kanske är nästa grej:
    www.blocket.se/goteborg/Trana_HELA_kroppen_me...
    (inte min annons)
    Oumbärligt!
    Haha, vilken grej och jag hade verkligen behövt sådana inför beach 2010-2011 i Thailand . Tyvärr är det sällan jag är ute och går med bara Lucas i vagnen. Alltid en liten 2,5-årig sengångare med
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6