-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
SorryBeeWee skrev 2011-04-07 19:48:31 följande:Absolut, vad är det för färg? Vill helst ha gul..
en grafitgrå, eller vad den nu har för namn.
-
Gissar att jag har hamnat bland ett gäng Bugaboo Bee-experter.
Och att ni är sugna på att svara på ett par frågor.
Jag är ute i sulkyträsket och letar efter den perfekta vagnen. Vår son är 11 månader gammal, och idag har vi ett monster till barnvagn, en Emmaljunga City Cross, som vi alla har ledsnat på sedan länge. Det börjar därför bli dags att hitta en vagn som känns perfekt. Om det går.
Vi har tittat på några olika vagnar, och jag hade egentligen valt bort en Bee, men återkommer ständigt till den, eftersom den har den enorma fördelen att vara en lätt vagn som ändå är vändbar.
För mig är det viktigt att vagnen går att ha vänd mot mig, och att den är lätt och smidig med svirvelhjul fram. Men samtidigt vill jag att den vagn vi nu ska köpa kan bli vår enda vagn. Jag har alltså tänkt att sälja vår City Cross och istället ge plats för en ny permanent vagn.
Så nu undrar jag följande:
- Funkar Bee'n som en permanent vagn, och då särskilt vintertid? Sonen är som sagt 11 månader nu, så det blir ju iaf en riktig "vagn-vinter" till.
- Hur känns sufletten? Räcker den till som skydd mot sol, vind och snö?
Är det något annat jag ska tänka på inför mitt beslut? Vi vill ju inte göra samma miss igen, och köpa en vagn som vi inte blir nöjda med sen.
-
Sufletten tycker jag funkar fint. Vid ett skyfall skulle den läcka, men då har man ju regnskyddet på i vilket fall som helst. Hjulen är INTE ultimata för vintern, så är det bara. Jag har ändå kört Biet hela vintern i år, men när det var som mest snö här i Stockholm var det ingen fröjd..
-
Sen är det en ganska öppen vagn, åtminstone jämfört med en del andra. Så på vintern gäller det att ha en riktigt bra åkpåse. Jag har haft Voksi Classic Mini, som är en åkpåse med ullstoppning = kalasvarm och skyddande ända upp runt huvudet.
-
Tack för ditt svar!BeeWee skrev 2011-04-07 20:21:44 följande:Sufletten tycker jag funkar fint. Vid ett skyfall skulle den läcka, men då har man ju regnskyddet på i vilket fall som helst. Hjulen är INTE ultimata för vintern, så är det bara. Jag har ändå kört Biet hela vintern i år, men när det var som mest snö här i Stockholm var det ingen fröjd..
Egentligen skulle jag nog ha införskaffat en Bugaboo Cameleon från början, men det känns ju lite lyxigt att ha köpa en sådan bara för sulkytiden. Haha! Frågan är ju om man vågar införskaffa sig en Bee med tanke på vintertiden och de små hjulen. Men det finns ju ingen annan vagn som uppfyller våra önskemål på samma sätt.
Någon mer som har eftarenhet av att skumpa sig fram med en Bee på vintern? Är det dömt för att misslyckas? Eller är det iaf så pass illa att man bör ha en vagn till där hemma att växla mellan om man ger sig på att köpa en Bee? Eller kan det rent av gå alldeles strålande, om man kan undvika att ge sig ut på riktiga äventyr mitt i snöyran? -
Vi har Bee'n som endavagn och det funkar väl inte alltid så där jättebra vintertid. Speciellt inte då Lucas var nyfödd i februari -10. Fast då ville vi inte gå ut och gå heller, vädret var ju uselt. Den är inte optimal, som sagt men jag tycker faktiskt att det funkar ändå
. Kan bero mycket på hur/var man bor. Jag kan inte tänka mig någon annan vagn faktiskt. Det finns säkert flera bra på marknaden men jag behöver ju faktiskt inte leta
PS: jag har fel, jag hade kunnat tänka mig en Cameleon, men nu känns Lucas för stor (14 mån).
-
Jag har kört been hela vintern. Hade en EL SC som jag varvade med men helt ärligt var denb fullständigt värdelös. Alla vagnar suger egenentligen när de e en massa snö, men been är så pass lätt att den kan man lyfta själv och man kan utan problem vända på den och dra den på bakhulen över det värsta.Tjillevippen skrev 2011-04-07 20:28:43 följande:Tack för ditt svar!
Egentligen skulle jag nog ha införskaffat en Bugaboo Cameleon från början, men det känns ju lite lyxigt att ha köpa en sådan bara för sulkytiden. Haha! Frågan är ju om man vågar införskaffa sig en Bee med tanke på vintertiden och de små hjulen. Men det finns ju ingen annan vagn som uppfyller våra önskemål på samma sätt.
Någon mer som har eftarenhet av att skumpa sig fram med en Bee på vintern? Är det dömt för att misslyckas? Eller är det iaf så pass illa att man bör ha en vagn till där hemma att växla mellan om man ger sig på att köpa en Bee? Eller kan det rent av gå alldeles strålande, om man kan undvika att ge sig ut på riktiga äventyr mitt i snöyran?
Men om du tänker så här... du ska ha vagn bra länge till. jag hade satsat på en cameleon om jag hade vart du.
Du har mer än halva barnvagnstiden kvar! Noa är 3 och sitter fortfarande i vagn....
Och jag tycker personligen att sulkyvagnar passar bättre till äldre barn än till så små! -
Finns det gul sittdyna??BeeWee skrev 2011-04-07 19:48:31 följande:Absolut, vad är det för färg? Vill helst ha gul..
-
Yes!Sjukhus Mamman skrev 2011-04-07 21:46:48 följande:Finns det gul sittdyna??
-
hur har jag kunnat missa att de finns gul sittdyna?!