• Amazina

Boende i Schweiz del 11.

Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.
  • kaj04

räkmamman:

stort grattis till killen! jag är hemma med mischa (som nu är 10 mànader) o kan fika när det passar med stora killen som har chindsgi.
    amazonas: har lagt till mig där
    när kommer du hem igen? tänkte försöka fà träffa dig o tess.
  • toca

Grattis till lilla Victor! Vad tycker storasyster (för visst har du en dotter innan?) om att ha fått en lillebror?

• Amazina
    kaj04 skrev 2010-02-19 19:44:26 följande:
    räkmamman: stort grattis till killen! jag är hemma med mischa (som nu är 10 mànader) o kan fika när det passar med stora killen som har chindsgi. amazonas: har lagt till mig där när kommer du hem igen? tänkte försöka fà träffa dig o tess.
    Halloj! Jag umgås inte så mycket med T längre, men visst kan vi ses!! Är hemma igen den 3e.
  • Pre mamma

Hej hej

Jag kommer att flytta till Schweiz snart, min son föddes i nov i sverige, tyvärr 3 månader för tidigt så vi har bråttats med många problem. Nu kommer vi snart ut från sjukhuset och min mans jobb kommer att flytta oss till schweiz i april. Vi kommer att bo i Zug, någon av er som bor där?

• Ain

Jag har för mig att det var nagon som bor i Zug - eller hur var det? Men manga är det inte. Inte här inne iaf.

• kaj04

Pre  mamma:

jag tror inte heller att nàgon är i Zug, men schweiz är litet o det gàr snabbt till Zürich
  • toca

Är det någon av er som har koll på om det är något skollov i oktober? Eller skiljer det sig mellan olika kantoner tro?

• kaj04

Toca:

i den delen av Kanton Zürich som vi bor har vi lov fràn den 9:e oktober o 2 veckor framàt. alla kantoner har nog skollov o jag tippar att de ligger mellan slutet av september o slutet av oktober.
  • Pistou

Hej hej,

Är det någon som kan tipsa om en butik/kedja som säljer barnkläder av bra kvalitet i Suisse Romande, typ "Polarn och Pyret"? Jag har köpt tre par jeans till sonen de senaste tre månaderna och alla har fått stora hål på knäna efter bara någon månad. Jag tycker att jag ständigt stryker och syr på lappar. Hade varit bra att hitta kläder, i synnerhet byxor då, i lite starkare material som håller längre.

Tacksam för lite idéer.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Ain

Hmm, det finns ju Petit Bateau och okaidi/obaibi. Vet nu inte om deras byxor är sa mycket slitstarkare - min dotter har faktiskt aldrig slitit ut nagra byxor, inte heller H&M. Men de ska vara lite bättre kvalitet.

Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.