Boende i Schweiz del 11.
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
räkmamman:
Grattis till lilla Victor!
Vad tycker storasyster (för visst har du en dotter innan?) om att ha fått en lillebror?
Hej hej
Jag kommer att flytta till Schweiz snart, min son föddes i nov i sverige, tyvärr 3 månader för tidigt så vi har bråttats med många problem. Nu kommer vi snart ut från sjukhuset och min mans jobb kommer att flytta oss till schweiz i april. Vi kommer att bo i Zug, någon av er som bor där?
Jag har för mig att det var nagon som bor i Zug - eller hur var det? Men manga är det inte. Inte här inne iaf.
Pre mamma:
Är det någon av er som har koll på om det är något skollov i oktober? Eller skiljer det sig mellan olika kantoner tro?
Toca:
Hej hej,
Är det någon som kan tipsa om en butik/kedja som säljer barnkläder av bra kvalitet i Suisse Romande, typ "Polarn och Pyret"? Jag har köpt tre par jeans till sonen de senaste tre månaderna och alla har fått stora hål på knäna efter bara någon månad. Jag tycker att jag ständigt stryker och syr på lappar. Hade varit bra att hitta kläder, i synnerhet byxor då, i lite starkare material som håller längre.
Tacksam för lite idéer.
Hmm, det finns ju Petit Bateau och okaidi/obaibi. Vet nu inte om deras byxor är sa mycket slitstarkare - min dotter har faktiskt aldrig slitit ut nagra byxor, inte heller H&M. Men de ska vara lite bättre kvalitet.