Boende i Schweiz del 11.
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!
Tack Ain,
Någon Petit Bateau-butik har jag inte sett här i vår lilla stad (vi brukar passa på när vi är hos svärfäräldrarna i Paris). En Okaïdi-butik har jag sett men jag har aldrig testat deras kläder innan, så dit får jag gå.
Min son älskar att leka med sina tåg och bilar på golvet. Han brukar ligger utsträckt och köra med dem och ålar sig ibland fram (dottern på 16 månader har börjat ta efter och de brukar bråka om bilarna
). Byxknäna får alltså ta en hel del. ![]()
Oj oj, livar upp tråden lite
Förresten, nån som vet om det finns en motsvarighet till Klorin här? Jag skulle behöva fixa till lite vita kläder som mest ser gråa och eländiga ut ![]()
hejsan!
tänkte bara titta in och berätta att lille Benjamin föddes i tisdags kväll. Han var 52 cm lang och 3880g tung. Vi är fortfarande kvar pa sjukhuset och vilar upp oss, men nu börjar jag längta hem lite
Stort grattis till lille Benjamin! Jättegulligt namn!
Ain:
Våren håller äntligen på att komma på riktigt!
Vi tog en tur till Montreux idag, åt korv och kollade in marknadsstånden på strandpromenaden med barnen och tog en välförtjänt glass efter en lång promenad. Skönt att få se lite vatten och båtar! Det är man ju inte bortskämd med direkt här mitt i Valais!
Hoppas att alla har det bra!
Grattis Ain till lilla Benjamin!
Ja, det är vår i luften! Var på kinder zoo i Rapperswil i dag, 20 grader varmt och glass i solen! NU njuter man av att bo här på sydligare breddgrader ![]()