• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • Reglementet

Lady

Okej. Jag har helt enkelt inte stött på den här gruppen män.

• TigerLily

Jag är oxå en "manshatare" men är inte lika inne på genus som du. Men jag tycker generellt sett att män är sviniga och har sett för många av den sorten. Däremot så kommer jag uppfostra mina söner till att det är "damerna först", att man ALDRIG lägger hand på en tjej, och att man ska respektera människor, och faktiskt särskilt kvinnor. Så då skulle det rimma illa om jag vore genusförespråkare.

Kvinnor är annorlunda än män, i psyket och rent biologiskt, vi har inte samma försutsättningar och gener. Kvinnor föder barn, våra kroppar och psyken är på ett annat sätt, våra modersinstinkter osv.

Däremot så hatar jag nog män i allmänhet, känner som du, de skrämmer mig, och jag äcklas av de flesta, därför som jag är singel antar jag... Jag har oxå väldigt dåliga erfarenheter i botten som säkert speglar min uppfattning, precis som du.

• lövet2

Tråkigt för dig, TS, att du råkat illa ut. Men när jag läser din trådstart, så får jag samma känsla som när jag läser en trådstart som börjar "Jag är inte rasist, men ..."

Din trådstart förstärker myten(?) att de flesta övertygade feminister och genusfanatiker hatar män. Det är en av anledningarna till att jag är så skeptisk till det feministiska korståget.

• Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-02-21 12:13:23 följande:
    Jag är oxå en "manshatare" men är inte lika inne på genus som du. Men jag tycker generellt sett att män är sviniga och har sett för många av den sorten. Däremot så kommer jag uppfostra mina söner till att det är "damerna först", att man ALDRIG lägger hand på en tjej, och att man ska respektera människor, och faktiskt särskilt kvinnor. Så då skulle det rimma illa om jag vore genusförespråkare. Kvinnor är annorlunda än män, i psyket och rent biologiskt, vi har inte samma försutsättningar och gener. Kvinnor föder barn, våra kroppar och psyken är på ett annat sätt, våra modersinstinkter osv. Däremot så hatar jag nog män i allmänhet, känner som du, de skrämmer mig, och jag äcklas av de flesta, därför som jag är singel antar jag... Jag har oxå väldigt dåliga erfarenheter i botten som säkert speglar min uppfattning, precis som du.
    vad är det för skillnad på våra förutsättningar och psyken? (annat än att män har mer muskelmassa rent generellt)

visste du att modersinstinkt inte är förbehållet kvinnor? Män får ett STÖRRE påslag av hormoner när de blir pappor än vad vi får. Jag skulle hellre kalla det för föräldrainstinkt om något.

varför ska man respektera kvinnor MER än män? Och varför bara lära dina barn att det bara är fel att slå kvinnor?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • enny signatur
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 11:49:12 följande:
    att vara rädd hjälper inte. men jag stannar ju inte där. Jag engagerar mig i könsrollsdebatten och att våra barn, pojkar och flickor, får växa upp utan en massa förväntningar. osv. Det är ju just det inlägget handlar om - hur MÄN förlorar på hur det ser ut och vad det leder till. Och just att prata om mäns våld mot kvinnor ÄR en viktig del. Att sluta skämmas och hyscha om det pch faktiskt stå för att, ja jag ÄR rädd för er. Hur ska vi lösa det? Vi är alla ansvariga.
    varför mäns våld emot kvinnor? män som slår män är klart vanligare.
    varför inte tala om våld oavsett kön?
  • Lady Dahmer
    lövet2 skrev 2010-02-21 12:23:20 följande:
    Tråkigt för dig, TS, att du råkat illa ut. Men när jag läser din trådstart, så får jag samma känsla som när jag läser en trådstart som börjar "Jag är inte rasist, men ..."Din trådstart förstärker myten(?) att de flesta övertygade feminister och genusfanatiker hatar män. Det är en av anledningarna till att jag är så skeptisk till det feministiska korståget.
    fast jag säger ju inte "jag hatar inte män, men..." jag erkänner ju rakt ut. 

men manshatare var jag innan jag blev feminist och medveten om genus. men då trodde jag ju att män var biologiskt sämre än oss, biologiskt onda osv. Nu vet jag ju bättre.
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 12:24:42 följande:
    vad är det för skillnad på våra förutsättningar och psyken? (annat än att män har mer muskelmassa rent generellt) visste du att modersinstinkt inte är förbehållet kvinnor? Män får ett STÖRRE påslag av hormoner när de blir pappor än vad vi får. Jag skulle hellre kalla det för föräldrainstinkt om något. varför ska man respektera kvinnor MER än män? Och varför bara lära dina barn att det bara är fel att slå kvinnor?
    Varför man ska respektera kvinnor mer? Ja det svara du bra på själv i din ts..

Men skämt åsido, så är kvinnan det svagare könet rent fysiskt, just därför, just därför ska MÄN visa kvinnor mer respekt än sina samkönade vänner, kvinnor är i allmänhet känsligare just pga hormoner som män generellt sätt saknar.
    Jag tror inte på att det är själva könsrollen, utan att det är medfött och sitter i generna, testoreson, och andra hormonella bitar som inte är lika fördelat mellan män och kvinnor. Män och kvinnor ÄR inte lika.. vore det så skulle du aldrig känna så som du gör tror jag faktiskt ärligt talat.

Jag lär givetvis mina barn att man inte ska slå någon, men ALDRIG ALDRIG en kvinna. För jag anser att det är fulare med en man som slår en kvinna än en man som slår en annan man. Sen säger jag inte att det är BRA att en man slår någon överhuvudtaget.
  • giftgrodan

tigerlily: Fast för mig låter det du beskriver inte som respekt utan som... hur man ska behandla en kattunge. Respekt är för mig något helt annat.

För övrigt blir jag ledsen när jag läser ts. Jag känner inte igen mig alls, så det är otroligt svårt för mig att förstå. Jag funderar alltid när jag läser såna här trådar, vad _är_ det för män ni umgås med? Jag är nog mer inne på idiblons linje, folk i allmänhet är idioter, inte bara män.

• Lady Dahmer
    enny signatur skrev 2010-02-21 12:26:01 följande:
    varför mäns våld emot kvinnor? män som slår män är klart vanligare. varför inte tala om våld oavsett kön?
    80% av våldet i hemmet gäller män som slår kvinnor.

98% av alla sexualbrott begås av män. 1 av 4 kvinnor har nån gång utsatts för sexuell kränkningar. det är ganska nedslående siffror,
  • TigerLily
    giftgrodan skrev 2010-02-21 12:50:08 följande:
    tigerlily: Fast för mig låter det du beskriver inte som respekt utan som... hur man ska behandla en kattunge. Respekt är för mig något helt annat.För övrigt blir jag ledsen när jag läser ts. Jag känner inte igen mig alls, så det är otroligt svårt för mig att förstå. Jag funderar alltid när jag läser såna här trådar, vad _är_ det för män ni umgås med? Jag är nog mer inne på idiblons linje, folk i allmänhet är idioter, inte bara män.
    en kattunge? Men det är väl trevligt? Fast det beror ju på om vi snackar djuvänner eller inte.. :-P
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.