• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • Sunkiissed
    TigerLily skrev 2010-02-25 20:56:28 följande:
    men att hålla upp en dörr är inte Ditt och Datt,.  och sen såklart så håller man upp dörren till den som kommer efter, oavsett kön såklart. (sunt folkvett).. MEN, jag tycker att det är väldigt trevligt med en MAN som går före ebart för att få hålla upp dörren till mig. Vi kvinnor föder barn till männen, VI är gravida.. får inte äta det eller det..inte dricka.. osv.. vi blir tjocka, våra kroppar och hormoner påverkas, inte deras. Deras kroppar förändras inte som våra. Därför anser jag att det jämnar ut sig och är TREVLIGT med en man som vet hur man UPPVAKTAR en kvinna. Men det säger jag inte att jag inte kan uppvakta en man.. så nu har jag det sagt oxå.
    Så tänker jag med :)
  • TigerLily
    SandraLindholm skrev 2010-02-25 21:24:25 följande:
    Så tänker jag med :)
    du är lika smart och sund som jag!
  • Sunkiissed
    TigerLily skrev 2010-02-25 21:49:34 följande:
    du är lika smart och sund som jag!
    Ja jag känner också det.. Jag behöver inte skriva något för du skriver ju ändå de jag tänker. Känns så dumt och kopiera det du skriver {#lang_emotions_wink}
  • TigerLily
    SandraLindholm skrev 2010-02-25 21:51:41 följande:
    Ja jag känner också det.. Jag behöver inte skriva något för du skriver ju ändå de jag tänker. Känns så dumt och kopiera det du skriver 
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-25 16:31:48 följande:
    om en man håller upp dörren för mig för att jag är kvinna för att sen skita i att hålla upp den för mannen som kommer efter mig så skulle jag bli heligt irriterad. Skulle han dessutom springa i förväg för att hålla upp dörren eller dra ut stolen så skulle jag idiotförklara honom på studs. och de flesta män jag känner skulle blir riktigt förbannade om det förväntades av dem att de ska bjuda, hålla upp dörrar och på annat sätt behandla kvinnor annorlunda. Vilka 50-talsfasoner. Att hålla upp dörrar och ge bort säten av artighet är en annan sak och ganska självklart att man underlättar för de som har ont eller svårt på annat sätt, men det du pratar om är nåt helt annat. du säger ju att män ska göra ditt eller datt för mig bara för att jag är kvinna.
    Jävla korkad inställning du har, varför ska mannen som går framför dig hålla upp dörren till den som kommer efter dig, det är väl du som ska göra det av artighet mot nästkommande.
    Det är människor som du som gör att lusten att vara artig och ta hänsyn till andra far ut genom dörren. Inte fan tänker jag hålla upp dörren till något radikalfeministiskt pucko som anser att jag diskriminerar henne, därför kan jag lika gärna skita i att hålla upp dörren för någon kvinna; kommer att fortsätta med att hålla upp dörren för de män som kommer efter dock, eftersom jag slipper bli spottad på av dem. 
    Att du inte fattar att du underblåser något slags könskrig i samhället är otroligt. Varför vill du ha könskrig?
  • TigerLily
    DrKejs skrev 2010-02-25 21:59:53 följande:
    Jävla korkad inställning du har, varför ska mannen som går framför dig hålla upp dörren till den som kommer efter dig, det är väl du som ska göra det av artighet mot nästkommande. Det är människor som du som gör att lusten att vara artig och ta hänsyn till andra far ut genom dörren. Inte fan tänker jag hålla upp dörren till något radikalfeministiskt pucko som anser att jag diskriminerar henne, därför kan jag lika gärna skita i att hålla upp dörren för någon kvinna; kommer att fortsätta med att hålla upp dörren för de män som kommer efter dock, eftersom jag slipper bli spottad på av dem.  Att du inte fattar att du underblåser något slags könskrig i samhället är otroligt. Varför vill du ha könskrig?
    Huvudet på spiken.
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-02-25 21:59:53 följande:
    Jävla korkad inställning du har, varför ska mannen som går framför dig hålla upp dörren till den som kommer efter dig, det är väl du som ska göra det av artighet mot nästkommande. Det är människor som du som gör att lusten att vara artig och ta hänsyn till andra far ut genom dörren. Inte fan tänker jag hålla upp dörren till något radikalfeministiskt pucko som anser att jag diskriminerar henne, därför kan jag lika gärna skita i att hålla upp dörren för någon kvinna; kommer att fortsätta med att hålla upp dörren för de män som kommer efter dock, eftersom jag slipper bli spottad på av dem.  Att du inte fattar att du underblåser något slags könskrig i samhället är otroligt. Varför vill du ha könskrig?
    tack för att du TOTALT missade poängen.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer

Det är så trist att du Dr.Kejs, i ditt hat mot feminister, inte klarar av att bemöta mina inlägg med öppet sinne. Du går till attack direkt. Du utgår från det värsta, misstolkar och anfaller.

I den här tråden så har vissa tyckt att män ska göra saker för kvinnor, för att de är kvinnor. Hålla upp dörrar, dra ut stolar, "damerna först" och vad det nu må vara. Och jag är den som hävdat att man ska vara artig och visa hänsyn till varandra oavsett kön.

Tidigare i tråden har det även föreslagits att det är biologiskt att män begår brott och är våldsamma, medans jag tvärtom försvarat mannen och hävdat att det INTE är biologiskt utan omständigheter som skapar förövare.

I mitt exempel om att hålla upp dörren, så ja - det är väl självklart att man håller upp dörren för nästa person. Oavsett kön. Men du valde att missa min poäng och haka upp dig på detaljer. (dock så händer det ofta här i sthlm att man håller dörren för fler personer när personen efter är oartig eller på annat sätt förhindrad att hålla upp. jag brukar t.ex inte alltid kunna det med min jättegravidmage + barnvagn + matkassar. Även om jag alltid försöker)

Och könskriget står könsivrarna för. Inte jag. Jag försöker tvärtom fokusera på likheterna mellan könen och uppmuntra gemenskap istället för att koncentrera mig på det som ev. är olika.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-26 07:00:47 följande:
    Det är så trist att du Dr.Kejs, i ditt hat mot feminister, inte klarar av att bemöta mina inlägg med öppet sinne. Du går till attack direkt. Du utgår från det värsta, misstolkar och anfaller. I den här tråden så har vissa tyckt att män ska göra saker för kvinnor, för att de är kvinnor. Hålla upp dörrar, dra ut stolar, "damerna först" och vad det nu må vara. Och jag är den som hävdat att man ska vara artig och visa hänsyn till varandra oavsett kön. Tidigare i tråden har det även föreslagits att det är biologiskt att män begår brott och är våldsamma, medans jag tvärtom försvarat mannen och hävdat att det INTE är biologiskt utan omständigheter som skapar förövare. I mitt exempel om att hålla upp dörren, så ja - det är väl självklart att man håller upp dörren för nästa person. Oavsett kön. Men du valde att missa min poäng och haka upp dig på detaljer. (dock så händer det ofta här i sthlm att man håller dörren för fler personer när personen efter är oartig eller på annat sätt förhindrad att hålla upp. jag brukar t.ex inte alltid kunna det med min jättegravidmage + barnvagn + matkassar. Även om jag alltid försöker) Och könskriget står könsivrarna för. Inte jag. Jag försöker tvärtom fokusera på likheterna mellan könen och uppmuntra gemenskap istället för att koncentrera mig på det som ev. är olika.
    Hur ska jag bemöta det du skriver om inte baserat på det du skriver?
    Om du skriver
    "om en man håller upp dörren för mig för att jag är kvinna för att sen skita i att hålla upp den för mannen som kommer efter mig så skulle jag bli heligt irriterad."
    så är det tydligt att du inte verkar ha tänkt tanken att det kanske är du som ska hålla upp dörren för nästa. Att du sedan skulle bli heligt irriterad baserat på att du inte följer samma anständighet som visats dig är skrämmande. Din efterhandskonstruktion med jättegravidmage gör det hela ännu tydligare.
    När det gäller ditt könskrig så torde det framgå med största möjliga tydlighet vad din uppfattning är genom att läsa ts. Eller anser du att uttalanden som
    "Jo, jag är en manshatare.
    Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga." 
    är att uppmuntra gemenskap? Nej, ni manshatare borde tänka om och sluta med ert könskrig. Lägg ner ert könskrig och börja samarbeta istället.
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.