• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-02-28 18:47:11 följande:
    Jadu varför inte googla om du är intresserad?
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-02-28 17:05:07 följande:
    Du med, googla! Internet är jättebra informationskälla!
  • AnnaPuddel

Jag gillar män, jag gillar vad en riktig man står för. Jag gillar min killes manlighet, hans håriga bringa, hans breda halv, hans mäktiga ******s...

• Lady Dahmer
    AnnaPuddel skrev 2010-02-28 18:58:57 följande:
    Jag gillar män, jag gillar vad en riktig man står för. Jag gillar min killes manlighet, hans håriga bringa, hans breda halv, hans mäktiga ******s...
    så vad är "en riktig man" då?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • AnnaPuddel
    Lady Dahmer skrev 2010-02-28 19:02:56 följande:
    så vad är "en riktig man" då?
    åååååh... en empatisk hane som tar hand om sina barn och stöttar sin hona.
  • Lady Dahmer
    AnnaPuddel skrev 2010-02-28 19:03:38 följande:
    och det är allt som krävs? vad hade håriga bringor med saken att göra? Och är man ingen man om man INTE tar hand om sina barn?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • AnnaPuddel
    Lady Dahmer skrev 2010-02-28 19:04:49 följande:
    och det är allt som krävs? vad hade håriga bringor med saken att göra? Och är man ingen man om man INTE tar hand om sina barn?
    öööh..hans är het och manlig.

Nej jag tycker inte att man är en riktig man om man inte tar han om sin avkomma.
  • DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-02-28 18:57:07 följande:
    Jadu varför inte googla om du är intresserad?
    Feministisk retorik; en man är skyldig tills han bevisat motsatsen. Schysst samhälle du vill ha. Jämställt? Hahahaaaaaaa!!!
  • Myngle
    AnnaPuddel skrev 2010-02-28 19:03:38 följande:
    Jepp. I alla fall om han fyllt 30. Innan dess gäller annat....
  • SkåneP
    ko med träd skrev 2010-02-28 16:29:26 följande:
    Hur många procent av alla män begår sexualbrott?
    Ok.
    Antar det var där din 98% kom ifrån.
    15500 sexualbrott.
    Om vi antar att de alla begås av olika gärningsmän är det alltså 15500 sexualbrottslingar.98% män, dvs 15190 st män.
    Totalt antal svenska män = 4649014.
    Dvs andel manliga sexualbrottlingar = 15190 / 4649014 = 0.3%.
    "Ni som blir så provocerade av att kvinnor känner rädsla/hat för män! "
    Du menar de 99.7% som inte begått något brott och som tycker det är dumt att dra generaliserande resonemang utifrån vad en liten klick gör?
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.