• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • DrKejs
    BigDaddy skrev 2010-03-01 16:34:34 följande:
    Ok. En mer nyanserad bild framträder. Jag ser dock genomgående ett misstänkliggörande av det motsatta könet. Per automatik. Default. Det påminner mig lite om en tecknad serie jag såg. Det sitter ett äldre vitt par på en parkbänk och förbi den traskar en man som uppenbarligen är muslim (man ser det på kläderna, skägget och den mörka hyn). De hälsar på varandra så som man kanske gör när man är glad en dag och allting tycks vara uppåt. I sista rutan, när mannen klivit ur bild vänder sig den äldre damen till sin make och säger "Såg du! Han fördömde inte terrorismen!". Så upplever jag att TS inställning är. Män ÄR tills motsatsen är bevisad....
    Fortsätt att läsa ts så ser du en ännu finare bild:
    "jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här"

Alla pojkar är förövare och alla flickor offer...

Tänk om vissa kunde ta av sig offerkoftan...
  • Lady Dahmer
    BigDaddy skrev 2010-03-01 16:17:31 följande:
    Ju mer jag tänker på det ju mer ledsen blir jag. Jag är inte arg på TS. Hon verkar ha haft ett rent utsagt fruktansvärt liv. Herregud. Jag lider med henne i att höra hennes ton och attityd mot män. Hon måste ju varit med om och sett förfärliga saker som fått henne att tappa hoppet och tron. Men att hon hatar mig. Varför? Jag förstår inte alls.
    läs om ts. jag hatar inte enskilda män. Jag hatar Mannen. Könsrollen.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-03-01 16:03:21 följande:
    Ja, du är inte ensam om att förundras. Ett sådant manshat skulle jag fullkomligt skita i om det inte vore så att den som startat tråden jobbar med barn. Stackars pojkar!
    jag älskar barn och jag gör mitt jobb BRA. Jag har aldrig fått ett enda klagomål, tvärtom - både mammor och pappor tycker att jag gör ett fantastiskt jobb.
  • Lady Dahmer
    Rockan skrev 2010-03-01 16:19:11 följande:
    Försök läsa TS på ett annat sätt; Läs det som en bekännelse av nånting man skäms för att man känner, läs det som en ärlig berättelse av vad hon upplevt & blivit utsatt för. Jag känner nämligen precis likadant, men jag bemöter inte män utifrån den känslan. Jag motarbetar den & anstränger mig för att hålla öppet sinne. Jag skäms som f-n för att alla kränkningar jag blivit utsatt för skrämt mig!
  • Lady Dahmer
    BigDaddy skrev 2010-03-01 16:34:34 följande:
    Ok. En mer nyanserad bild framträder. Jag ser dock genomgående ett misstänkliggörande av det motsatta könet. Per automatik. Default. Det påminner mig lite om en tecknad serie jag såg. Det sitter ett äldre vitt par på en parkbänk och förbi den traskar en man som uppenbarligen är muslim (man ser det på kläderna, skägget och den mörka hyn). De hälsar på varandra så som man kanske gör när man är glad en dag och allting tycks vara uppåt. I sista rutan, när mannen klivit ur bild vänder sig den äldre damen till sin make och säger "Såg du! Han fördömde inte terrorismen!". Så upplever jag att TS inställning är. Män ÄR tills motsatsen är bevisad....

Vi lever i ett samhälle där kvinnan ska ta ansvar för mannens sexualitet; där man själv är skyldig om man blir våldtagen eller trakasserad, där man själv få se till att skyla sig och inte uppmuntra för annars får man skylla sig själv.

Vi lever i ett samhälle där man som kvinna inte får vara full eller lättklädd och man inte får gå med en man hem om man inte känner honom väldigt väl för annars får man skylla sig själv om nåt händer.

Och vi lever i ett samhälle där män ursäktas och försvaras när de tafsar och kränker ("lite får du väl tåla!"), i ett samhälle där småpojkar får ta för sig och man skrattar bort det "han är kär i dig" "boys will be boys" ---

så är det inte så jävla konstigt att man är tvungen att se varje man som potentiell fara.

• Myngle

Tror det är sunt med skepsis inför alla nya människor, både kvinnor och män. Tråkigt nog. Det finns många konstiga typer av båda könen.

• TessaS
    Lady Dahmer skrev 2010-03-01 17:11:37 följande:
    Vi lever i ett samhälle där kvinnan ska ta ansvar för mannens sexualitet; där man själv är skyldig om man blir våldtagen eller trakasserad, där man själv få se till att skyla sig och inte uppmuntra för annars får man skylla sig själv. Vi lever i ett samhälle där man som kvinna inte får vara full eller lättklädd och man inte får gå med en man hem om man inte känner honom väldigt väl för annars får man skylla sig själv om nåt händer. Och vi lever i ett samhälle där män ursäktas och försvaras när de tafsar och kränker ("lite får du väl tåla!"), i ett samhälle där småpojkar får ta för sig och man skrattar bort det "han är kär i dig" "boys will be boys" ---så är det inte så jävla konstigt att man är tvungen att se varje man som potentiell fara.
    Nu har jag inte blivit våldtagen eller kränkt på det sättet, måste faktiskt erkänna att jag inte känner igen mig alls i mycket av det du ger exempel på, men jag har levt med en man som slog mig hejdlöst.
    Och de enda som sa något i stil med "men vad sa du för att han skulle slå dig?" eller "varför stannade du kvar då?" eller liknande som hintade åt att jag hade mig själv att skylla... var faktiskt kvinnor...
    Männen i min omgivning sa inte ett ord om det, snarare saker i stil med "då var det inte en riktig man" eller "rör han dig igen så ser vi till att han inte kan röra sig alls mer"... (rätt eller fel att hota med stryk tillbaka, men de skuldla inte mig för ett ögonblick...)

Så, lika mycket som du hatar män och mansrollen, så hatar jag den "vara fin flicka"-mentalitet som så många kvinnor kör ner i halsen på andra kvinnor ännu mer. Den är inte bara för jävligt men mer vanligt med dylika bitterfitter än med våldsamma män. Det gäller iofs rätt mycket annat än just vara fin flicka. Läs bara på forumet här...
  • SkåneP
    Miss Skywalker skrev 2010-03-01 16:06:41 följande:
    "Din sista matte läxa för idag: 98% är INTE lite! Det betyder att det i princip inte skulle 

finnas några sexualbrott om det inte vore för män!!!"

Sant. Och om alla sexualbrott begicks av en enda man så skulle den siffran vara hela 100%! 100 procent! De du! Tänk så många män det måste vara!

• Pelleping

En forskare skall väl för fan vara objektiv! Du söker bara information som bekräftar din egen sjuka inställning, det är inte forskning det är propaganda!

Sitt ner i båten....OCH HÅLL KÄFTEN!
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.