• Kinne79

Gekås vol 14

Nu har jag tvättat alla pyjamasarna och de blev missfärgade, men bara sömmarna och de är ju på insidan, på utsidan syns det inget alls. Däremot blev en del motiv väldigt bleka.

• Kaerleksbarn
    Kinne79 skrev 2010-05-25 17:04:46 följande:
    Köpte en massa bebispyamasar och tänkte nu tvätta dem, någon som har Walking babys pyamasar? Färgar dem av sig eller vågar man blanda mönstren när man tvättar eller ska jag tvätta alla separat?
    Vi köpte ett gäng sist, de färgar inte av sig men blir fort noppiga och mönstret slits!
    Till skillnad från de pyjamaser vi har i giraffmärket som är lika fina efter hundra tvättar...
  • Kinne79
    Kaerleksbarn skrev 2010-05-25 20:55:18 följande:
    Vi köpte ett gäng sist, de färgar inte av sig men blir fort noppiga och mönstret slits!Till skillnad från de pyjamaser vi har i giraffmärket som är lika fina efter hundra tvättar...
    Ville ha giraffmärket men hittade inga utan fot, missade jag dem eller har alla giraffisarna fot?
  • JuniMammaLKPG

Hej!

Hur är det med Playmobil, är det någon skillnad i pris där?
    Sen är jag nyfiken på om de har air conditioners där nere? Har sett en på el giganten för 3000 men om det är billigare där nere så är det ju värt att vänta, även om det är vansinnigt varmt på barnrummen redan efter dessa soliga dagar.
  • Kaerleksbarn
    Kinne79 skrev 2010-05-25 21:09:32 följande:
    Ville ha giraffmärket men hittade inga utan fot, missade jag dem eller har alla giraffisarna fot?
    Har inte köpte giraffkläder sen dottern låg i magen men köpte på oss en hel del då och endast allt med fot! Nu är hon 8månader (på torsd) och har inte varit på Gekås sen hon låg i magen i aug förrän nu 30april.. så kollade inte så noga efter giraffmärket utan plockade bara ihop ett gäng pyjamaser då hon va i behov av det. Men för övrigt finns det nog bara pyjamaser med fot i bebisstorlekar, jag själv tycker bättre om med fötter
  • t0va
    Kinne79 skrev 2010-05-25 21:09:32 följande:
    jag hittade en giraffis utan fot, blev en med och en utan när jag var där förra veckan, var en med små får på.

Instruerade svägerskan om att vi letade kläder med giraffmärket och sen hade snabbkurs i villka storlekar som behövdes. Hon hade noll koll på barnkläder ;)
  • Kinne79
    Kaerleksbarn skrev 2010-05-25 21:14:32 följande:
    Har inte köpte giraffkläder sen dottern låg i magen men köpte på oss en hel del då och endast allt med fot! Nu är hon 8månader (på torsd) och har inte varit på Gekås sen hon låg i magen i aug förrän nu 30april.. så kollade inte så noga efter giraffmärket utan plockade bara ihop ett gäng pyjamaser då hon va i behov av det. Men för övrigt finns det nog bara pyjamaser med fot i bebisstorlekar, jag själv tycker bättre om med fötter
    Walking baby var utan fot i strl 56 iaf. Vill ha utan fot för jag tänker att då växer inte bebisen ur dom lika fort om man får en lång bebis. Men, jag kan ju ha helt fel bebisen ligger ju fortfarande i magen.
  • Kaerleksbarn
    t0va skrev 2010-05-25 21:16:15 följande:
    jag hittade en giraffis utan fot, blev en med och en utan när jag var där förra veckan, var en med små får på. Instruerade svägerskan om att vi letade kläder med giraffmärket och sen hade snabbkurs i villka storlekar som behövdes. Hon hade noll koll på barnkläder ;)
    Den med små får i Walking baby har vi också.. och med apor, hundar, elefanter o zebran
  • Kaerleksbarn
    Kinne79 skrev 2010-05-25 21:18:02 följande:
    Walking baby var utan fot i strl 56 iaf. Vill ha utan fot för jag tänker att då växer inte bebisen ur dom lika fort om man får en lång bebis. Men, jag kan ju ha helt fel bebisen ligger ju fortfarande i magen.
    Jag tycker det är smidigt med fot eftersom lillan springer o leker en stund i gåstolen innan läggdags också, så hon inte fryser om fossingarna.. sen föddes hon ju i sept så ville gärna ha fot på hennes pyjamaser under första fem månaderna innan hon lagt på sig ordentligt med hull men hade man fått sommarbarn hade jag kanske inte tänkt likadant
  • Kinne79
    Kaerleksbarn skrev 2010-05-25 21:27:05 följande:
    Jag tycker det är smidigt med fot eftersom lillan springer o leker en stund i gåstolen innan läggdags också, så hon inte fryser om fossingarna.. sen föddes hon ju i sept så ville gärna ha fot på hennes pyjamaser under första fem månaderna innan hon lagt på sig ordentligt med hull men hade man fått sommarbarn hade jag kanske inte tänkt likadant
    Ska få en liten november bebis, men tänkte att det funkar att sova med strumpor om det är kallt, det gör jag
Svar på tråden Gekås vol 14