• middiz

Gekås vol 14

MammaT skrev 2010-06-08 08:38:59 följande:
    Finns där kylboxar som är på el
    Ja men minns jag rätt så kostar dom lika mycket som på öb och rusta...dvs 3-400 kr.

Puffar för min fråga om regnkläder i storlek 74? Någon som varit där nyss och sett några?
    Det fanns inga när jag var nere i maj...
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • MammaT
    middiz skrev 2010-06-08 08:58:40 följande:
    Ja men minns jag rätt så kostar dom lika mycket som på öb och rusta...dvs 3-400 kr.

Puffar för min fråga om regnkläder i storlek 74? Någon som varit där nyss och sett några?
    Det fanns inga när jag var nere i maj...
    ok tack vi ska nog dit nu i dagarna
  • ÄlskarMina

På måndag åker vi! Ska passa på att köpa bebisprylar trots att jag då bara är i nästan v.16, men vem vet om jag orkar åka dit innan jul som jag brukar göra. Nä, får nog passa på som sagt. Vad rekommenderar ni att man ska köpa i bebisprylar? Har tänkt: -babysitter -täcke -lakan -påslakan (-spjälskydd?) -babywatch -skötbädd -mobil till säng och vagn -gravidkläder Finns det och är det helt okej saker? Nåt mer?

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
  • VirrAnna
    jojojojojo skrev 2010-06-07 15:31:38 följande:
    de har bara en spjälsänng å en vagga, vaggan hittar du i mitt galleri å jag tror vi betalade 779för den, spjälsängen va någon hundralapp dyrare, så det finns på ikea oxå för samma pris!
    BF 2010-06-28
    Tack för ditt svar. Då kanske det är bättre att köpa på IKEA som faktiskt ligger lite närmare. Cool
  • Elins mamma 2010
    ÄlskarMina skrev 2010-06-08 09:46:47 följande:
    På måndag åker vi! Ska passa på att köpa bebisprylar trots att jag då bara är i nästan v.16, men vem vet om jag orkar åka dit innan jul som jag brukar göra. Nä, får nog passa på som sagt. Vad rekommenderar ni att man ska köpa i bebisprylar? Har tänkt: -babysitter -täcke -lakan -påslakan (-spjälskydd?) -babywatch -skötbädd -mobil till säng och vagn -gravidkläder Finns det och är det helt okej saker? Nåt mer?

Jag var där i början av maj och tyckte det fanns dåligt med gravidkläder då, de flesta var inte så fina enligt mig. Men jag köpte en mammatröja och 2 amningströjor som funkar nu under graviditeten också Det finns en hel del bodys men inte så många i neutrala färger, men det är billigt. Vi köpte en hel del i blått trots att vi inte vet könet på vår bebis. Det är värt att fråga om nån storlek på kläder är slut. Det gjorde vi och då hämtade de fler Babysitter finns en billig för ca 200 kr, vet ej om den är bra.

Allt du räknade upp fanns när vi var där men jag såg inte mobil till vagn, men det kanske fanns ändå.

Bebis i magen - BF 4 september
  • Scarlett77
    ÄlskarMina skrev 2010-06-08 09:46:47 följande:
    Jag åkte dit och storshoppade runt vecka 20 tror jag det va, perfekt för nu kan jag knappt gå längre pga av foglossning och massa andra krämpor. Jag googlade och gjorde en gedigen lista och fick verkligen med allt man kan tänkas behöva, detta köpte jag:

Spjälskydd, lakan, plastad frotte, sängkläder
    Åkpåse (jag får bebis i slutet av september)
    Babysitter "vanlig"
    Babysitter med musik och gungfunktion (Fisher price)
    Örontermometer
    sängpuckar'
    Hoppgunga
    Lära gå bil (lite onödigt att köpa redan men jag är en sucker för hello kittyprylar)
    Babygym
    Snuttefilt
    Kläder
    Tvättlappar, salvor, olja, tvål, våtservetter mm
    Nappar, flaskor, flaskställ, flaskrengörare och sterilisator till micro
    Badtermometer, näsug, nagelklippare, borste mm
    Leksaker som tex bitring, skallra mm
    Badbalja med insats för små bebisar
    Badcape
    Gipsavjutningsset
    amningskudde
    sängmobil
    2 skötbäddar
    Lite småsaker som nätkasse till vagnen, amningskupor, engångs underlägg till skötväskan, tallriksset med bestick , bäddset till vagn mm

Förmodligen har jag glömt skriva en hel del men det var SÅ värt besväret att åka dit för vi sparade massa pengar på att handla där :)

Utöver det där så har jag köpt säng och vagn begagnat och nu ska bara ha ett skötbord så är jag i stort sett klar :)

Happy shopping!
  • Scarlett77
    MyDream skrev 2010-06-07 23:02:50 följande:
    Nån här i tråden som varit på Gekås en lördag eller söndag den senaste tiden?
    Lite orolig för att det ska vara mycket folk. Brukar ju vara ganska ok på söndagar i vanliga fall men nu börjar allt semsterfolk att komma. Tänkte åka på söndag, vad tror ni? Mycket folk, kö in???
    Jag har varit där en lördag nyligen, tyckte inte det va mer folk än naligt och inte speciellt rörigt heller, ingen kö in och ingen kö ut men sedvanlig knuffning med kundvagnarna :)
  • GossarnasMor

Någon som har koll på deras soldräkter till barn. Behöver till barn på 1 o 3 år.
    Hur är storlekarna?
    Kvalitén?
    Pris?
    Finns det hela dräkter eller två delade?

Solkepsar med skydd för axlarna, finns det?

Solkräm för barn, högsta faktorn och pris?

Reser om 2v och listan börjar bli lång.

Mailade dem igår gällande deras ombyggnad, ville ha svar på hur rörigt det är och om deras sortiment är mindre.
    Följande svar fick jag:
    "Hej, Vi är mitt inne i en stor tillbyggnad som ska invigas den 28/6. Som kund märker du inte så mycket av det förutom att avdelningarna till viss del har blivit större. Detta arbeten har hållit på under de senaste veckorna så exakt hur det ser ut nästa vecka har vi ingen exakt uppgift om idag.

Välkommen!"

• ÄlskarMina

scarlett77: Wow vad mkt du hittade! Hoppas på många fynd på måndag då. Ska verkligen inte snåla på inköpen när jag äntligen är där.

• GossarnasMor

Vill bara upplysa till er som köper örontemp till era nyfödda. De funkar inte, ders hörselgångar är oftast fyllda av fosterklet och för trånga för att kunna använda en sådan.
    En i gumpen ger absolut bästa resultat och då kan ni även använda den om om barnen blir förstoppade

Vi har numera en örontemp till stora gossen på 3 år men det är bökigt att ta den tycker jag. vi köpte vår på ullared.

Plastad frotte är oxå jättebilligt

Svar på tråden Gekås vol 14