• Kaerleksbarn

Gekås vol 14

ÄlskarMina skrev 2010-06-08 09:46:47 följande:
    På måndag åker vi! Ska passa på att köpa bebisprylar trots att jag då bara är i nästan v.16, men vem vet om jag orkar åka dit innan jul som jag brukar göra. Nä, får nog passa på som sagt. Vad rekommenderar ni att man ska köpa i bebisprylar? Har tänkt: -babysitter -täcke -lakan -påslakan (-spjälskydd?) -babywatch -skötbädd -mobil till säng och vagn -gravidkläder Finns det och är det helt okej saker? Nåt mer?
    Vi handlade en hel uppsättning med neutrala kläder i april förra året då jag va i v17
    Sen handlade vi precis allt annat till bebis förutom kläder i aug, så va man klar inför bebis i sept!

Här kommer vår lista:

*Napp/Nappflaskor
    *Napphållare
    *Haklappar
    *(Matset)
    *Flaskborste
    *Bäddset
    *Spjälskydd
    *Plastad frotté
    *Badbalja/Temp
    *Badkappa
    *(Matstol)
    *Filtar
    *(Hoppgunga)
    *Bitring
    *Mjuk babyborste
    *Nagelset
    *Nässug
    *Våtservetter
    *Babyolja
    *Zinksalva
    *Mjukgörande salva
    *Babyschampo
    *(Babysitter)
    *(Gåstol)
    *Babytopps
    *Åkpåse
    *Sängmobil
    *Skötbädd
    *Skötbäddsöverdrag
    *Tvättlappar

Till mig:

*Amningsinlägg
    *Amningslinnen +amningsbh
    *Amningskudde
  • Kaerleksbarn

Vår andra resa i aug då vi handlade allt utom kläder till bebis gick på 2052kr kan jag tillägga

• Bubblan2
    GossarnasMor skrev 2010-06-08 10:35:14 följande:
    Någon som har koll på deras soldräkter till barn. Behöver till barn på 1 o 3 år.
    Hur är storlekarna?
    Kvalitén?
    Pris?
    Finns det hela dräkter eller två delade?

Solkepsar med skydd för axlarna, finns det?

Solkräm för barn, högsta faktorn och pris?

Reser om 2v och listan börjar bli lång.

Mailade dem igår gällande deras ombyggnad, ville ha svar på hur rörigt det är och om deras sortiment är mindre.
    Följande svar fick jag:
    "Hej, Vi är mitt inne i en stor tillbyggnad som ska invigas den 28/6. Som kund märker du inte så mycket av det förutom att avdelningarna till viss del har blivit större. Detta arbeten har hållit på under de senaste veckorna så exakt hur det ser ut nästa vecka har vi ingen exakt uppgift om idag.

Välkommen!"

Super, tack för att du delade med dig av svaret!
    Min lista börjar också bli lång... :)
  • Thegran

Min farfar sa nåt om att de skulle bygga en till våning på gekås. nån som vet om detta stämmer?

vad är det de gör om nu?

• Smultronhjärta
    Thegran skrev 2010-06-08 18:00:03 följande:
    Min farfar sa nåt om att de skulle bygga en till våning på gekås. nån som vet om detta stämmer?

vad är det de gör om nu?
    Under vår intervju med VD Boris Lennerhov berättade han om de storslagna planer som står för dörren!

Varuhuset kommer att få en tredje våning som kommer att inhysa restaurang med plats för 500 sittande gäster, där chefen utlovar bra husmanskost till låga priser. Det kommer även, som vi nämnt innan, bli plats för barnen med ett större lekrum och fler amningsrum. Sen kommer det även att bli mer utrymme för det mindre shoppingsugna klientelet, gissningsvis en hel del herrar:
    -Det bli en softare miljö placerad på tredje våning med datorspel, internet och dagstidningar bland annat, berättar Boris.

På det nya våningsplanet kommer det även att bli en riktig coffee shop, som är tänkt som en lugn oas där automatkaffet är bannlyst och man kommer att kunna få både latte och cappucino till smarriga kakor.

Det kommer även att bli, tro det eller ej, frisörsalong inne på Gekås. Boris Lennerhov tippar på att även den kommer bli välbesöks av den manliga delen av kundkretsen.
    -Det kommer bli bra klippning till schyssta priser och då kan gubbarna se det som ett kombinerat tidsfördriv och nytta medan frugan shoppar.

I och med att det tillkommer både restaurang och coffee shop så kommer de nuvarande fiken på dam- och presentavdelningen att försvinna och ge plats för både mer butiksyta, plus en sportsbar mitt i varuhuset där man kan koppla av och titta på folkvimlet. Den kommer vara försedd med storbilds-tv och det kommer finnas både öl, vin och enklare förtäring.

Vi kan sammanfatta detta med att det hädanefter kommer vara näst intill omöjligt att ha tråkigt på Gekås Ullared! Så, sommaren 2010 kommer ni att hitta coffe shop, lekrum och allmänt ”herrdagis” på tredje våning och årsskiftet 2010/2011 kan ni slå er ner och äta premiärmiddagen på Gekås Ullareds egen restaurang.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Thegran

oh låter ju toppen! vet du NÄR i sommar detta öppnar? Är lekrummet jag är mest intresserad av :)

• Thegran
    Thegran skrev 2010-06-08 18:17:40 följande:
    oh låter ju toppen! vet du NÄR i sommar detta öppnar? Är lekrummet jag är mest intresserad av :)
    glöm frågan..såg svaret längre upp i tråde.
  • AochJsMamma
    GossarnasMor skrev 2010-06-08 11:05:26 följande:

Vill bara upplysa till er som köper örontemp till era nyfödda. De funkar inte, ders hörselgångar är oftast fyllda av fosterklet och för trånga för att kunna använda en sådan.
    En i gumpen ger absolut bästa resultat och då kan ni även använda den om om barnen blir förstoppade

Vi har numera en örontemp till stora gossen på 3 år men det är bökigt att ta den tycker jag. vi köpte vår på ullared.

Plastad frotte är oxå jättebilligt

jag håller inte alls med om att de inte funkar, har haft vår sen A var nyfödd.. vår son har dessutom legat in ett par gånger för sin astma o behandlats för hög cke- nedgången feber, flera läkare/ssk har sagt att en bra örontermometer är lika tillförlitlig, även om rektaltermometer givetvis också är jättebra! Jag tror det handlar om vilken man köper, vi har den som säljs på apoteket som är från Braun, den skall vara superbra och är rekommenderad från läkare då vi frågade, köper man en billig så kanske den visar fel, vad vet jag, men denna är super!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-06-08 18:04:02 följande:
    Under vår intervju med VD Boris Lennerhov berättade han om de storslagna planer som står för dörren!

Varuhuset kommer att få en tredje våning som kommer att inhysa restaurang med plats för 500 sittande gäster, där chefen utlovar bra husmanskost till låga priser. Det kommer även, som vi nämnt innan, bli plats för barnen med ett större lekrum och fler amningsrum. Sen kommer det även att bli mer utrymme för det mindre shoppingsugna klientelet, gissningsvis en hel del herrar:
    -Det bli en softare miljö placerad på tredje våning med datorspel, internet och dagstidningar bland annat, berättar Boris.

På det nya våningsplanet kommer det även att bli en riktig coffee shop, som är tänkt som en lugn oas där automatkaffet är bannlyst och man kommer att kunna få både latte och cappucino till smarriga kakor.

Det kommer även att bli, tro det eller ej, frisörsalong inne på Gekås. Boris Lennerhov tippar på att även den kommer bli välbesöks av den manliga delen av kundkretsen.
    -Det kommer bli bra klippning till schyssta priser och då kan gubbarna se det som ett kombinerat tidsfördriv och nytta medan frugan shoppar.

I och med att det tillkommer både restaurang och coffee shop så kommer de nuvarande fiken på dam- och presentavdelningen att försvinna och ge plats för både mer butiksyta, plus en sportsbar mitt i varuhuset där man kan koppla av och titta på folkvimlet. Den kommer vara försedd med storbilds-tv och det kommer finnas både öl, vin och enklare förtäring.

Vi kan sammanfatta detta med att det hädanefter kommer vara näst intill omöjligt att ha tråkigt på Gekås Ullared! Så, sommaren 2010 kommer ni att hitta coffe shop, lekrum och allmänt ”herrdagis” på tredje våning och årsskiftet 2010/2011 kan ni slå er ner och äta premiärmiddagen på Gekås Ullareds egen restaurang.
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Det känns som om det plötsligt blev betydligt lättare att få med sambon till Gekås!!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
Svar på tråden Gekås vol 14