• Moonlight83

Gekås vol 14

Har lagt in bilder från mitt senaste ullareds besök i mitt galleriom någon är intresserad,,har även skrivit ditt de priser som jag kom i håg.

• GossarnasMor
    AochJsMamma skrev 2010-06-08 20:11:36 följande:
    jag håller inte alls med om att de inte funkar, har haft vår sen A var nyfödd.. vår son har dessutom legat in ett par gånger för sin astma o behandlats för hög cke- nedgången feber, flera läkare/ssk har sagt att en bra örontermometer är lika tillförlitlig, även om rektaltermometer givetvis också är jättebra! Jag tror det handlar om vilken man köper, vi har den som säljs på apoteket som är från Braun, den skall vara superbra och är rekommenderad från läkare då vi frågade, köper man en billig så kanske den visar fel, vad vet jag, men denna är super!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
    Ja på vårt BB har de sagt till inför båda barnen att inte använda just örontemp. Just för att de inte funkar. Lilleman hade även nedsatt hörsel vid BOEL testet pga fosterklet i öronen.
    Men det har ju klart med märket att göra. Vi har med en Braun till storebror men lillebror kör vi med rumpan än så länge. Fast oftast ser jag när de har feber och tempar sällan.
  • winters
    AochJsMamma skrev 2010-06-08 20:14:54 följande:
    nån som vet om den är bra/godkänd?

Den är av märket Fladen om du vill kolla upp den, är säkerr tror jag.t bra, det är ju ett känt märke.

Vi har Baltic till vår son och är jättenöjd med hur den sitter på honom, har som tur inte behövt pröva på flytegenskaperna ännu, men han ser ut som en Michelingubbe, så det ska nog bli bra! :)

Vår är köpt i en båttillbehörsaffär i Göteborg, men de finns även på Clas Ohlson, kostar 299 där tror jag.

Oscar 091001
  • 3pågar

Solskyddskläder finns. Verkar hur bra som helst. Finns 2 delad och helt set. Hello Kitty bla till flickor och spiderman till pojkar. De kostar 119 kr.

• Kaerleksbarn
    GossarnasMor skrev 2010-06-09 07:14:50 följande:
    Ja på vårt BB har de sagt till inför båda barnen att inte använda just örontemp. Just för att de inte funkar. Lilleman hade även nedsatt hörsel vid BOEL testet pga fosterklet i öronen.
    Men det har ju klart med märket att göra. Vi har med en Braun till storebror men lillebror kör vi med rumpan än så länge. Fast oftast ser jag när de har feber och tempar sällan.
    Ja tillomed då min lillebror föddes för 11år sen rekomenderades inte örontermometer.
    Däremot blev jag förvånad när tillomed vårt BVC nu sa man kan använda sig av örontermometer,
    eftersom många tycker det känns fel att använda ändtermometer på sina barn.
    Det dummaste jag hört, har aldig ens tänkt tanken!
    Och om man nu vill ha rätta temperaturen så...
  • GossarnasMor
    3pågar skrev 2010-06-09 09:25:39 följande:
    Solskyddskläder finns. Verkar hur bra som helst. Finns 2 delad och helt set. Hello Kitty bla till flickor och spiderman till pojkar. De kostar 119 kr.
    Tack! Hoppas spiderman finns kvar den 19
  • GossarnasMor
    Kaerleksbarn skrev 2010-06-09 10:35:01 följande:
    Ja tillomed då min lillebror föddes för 11år sen rekomenderades inte örontermometer.
    Däremot blev jag förvånad när tillomed vårt BVC nu sa man kan använda sig av örontermometer,
    eftersom många tycker det känns fel att använda ändtermometer på sina barn.
    Det dummaste jag hört, har aldig ens tänkt tanken!
    Och om man nu vill ha rätta temperaturen så
    ´
    Man ska nog inte sluta förvåna sig ...
  • AkoKola
    3pågar skrev 2010-06-09 09:25:39 följande:
    De hela dräkterna som finns tycker jag är rätt små i storlekarna, köpte en röd Hello Kitty till min dotter i storlek 86/92, hon har 80 i alla andra kläder så jag tänkte att det skulle funka bra.
    Men när vi provade den så är det precis att den passar.

Hade läst innan (här på familjeliv) att de var stora i storlekarna, men när jag tittade på dem så tyckte jag att 74/80 såg lite litet ut, och det stämde ju.
    Kan vara att de tvådelade är större?
  • Kaerleksbarn

Minns jag rätt om jag har för mig att barngrindar kostar 350kr på Gekås?
    Och har de möjligtvis barnmattor? Glömde kolla både i april o maj^^

• Jeffismamma

om 3 min finns det bilder från det mesta av våra inköp på Ullred :D 

www.jeffismamma.blogg.se

Svar på tråden Gekås vol 14