• Pigelinen

Gekås vol 14

Så, hemkommen från en tur till GeKås.
    Blev inte så mycket inhandlat idag. Viste ju att det var ombyggnation så det kändes inte som om de hade "fyllt upp" som det brukar finnas.

Men några guldkorn blev det. En ny plånbok till mig för 50:- en underbar barncd med Sommarlåtar för 50:-, mörkläggningsgardiner 120cm bredd för 149kr st däremot blev de ingen uppblåsbarmadrass (160cm bredd) eftersom den var apdyr och inte som jag ville ha. Jag ville ha en hög med inbygdpump, finns för 500kr på jysk. GeKås tog 389:- för en låg (30cm) och utan pump, pumpen fick man köpa till för 99:-.

Men jag köpte även en underbar ceris plastskål i menami eller vad de heter med hällpip och handtag. Den kommer jag att använda mig av massor i sommar, den kommer jag att bli glad av!

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Elins mamma 2010
    April Mamma skrev 2010-06-18 19:45:33 följande:
    Oj..det var billigt =)

Har aldrig varit i Ullard, men vad kostar tex en body där? Alla säger att det ÄR så billigt och jag tror dem....men hur billigt? =)
    när jag var där fanns det bodys från 34,95-49.95 men jag har hört att andra har hittat bodys för 9,95 kr.
    Bebis i magen - BF 4 september
  • April Mamma
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-18 20:32:10 följande:
    när jag var där fanns det bodys från 34,95-49.95 men jag har hört att andra har hittat bodys för 9,95 kr.
    Oj, det var billigt =)
    35-50 kr är ju också billigt...shopping, shopping. Ska bli himla skoj att få uppleva Ullared snart...haha.
  • Ladyn

Hur ser det ut med gardiner, mest kappor och hiss?
    Är sånt billigt där eller kan man hitta billigare i vanlig affär?

• Kinne79
    Fredriks Mamma skrev 2010-06-18 19:08:52 följande:
    Men faktiskt...... så köper jag hellre på tradera, lite dyrare än ullared. Då jag inte har möjlighet att köpa på Gekås.

Det blir ju lättillgängligt på tradera, jag får min vara, lite billigare än vanlig butik, och nån tjänar några kr på det. SÅ mig stör det inte.

Men om man har möjlighet att handla på gekås, så är det kanske skillnad.

Jag hade en fundering tidigare, om  lillamyran.se köper fr ullared, eftersom de har så sjukt billiga klädesplagg (och annat).
    Har du handlat från lillamyran? Funka det bra? Det var ju väldigt billigt.
  • Elins mamma 2010
    April Mamma skrev 2010-06-18 20:40:25 följande:
    Oj, det var billigt =)
    35-50 kr är ju också billigt...shopping, shopping. Ska bli himla skoj att få uppleva Ullared snart...haha.
    alla märken de säljer är tydligen inte bra, men många säger att märket med giraffen är jättebra. Min bebis ligger i magen fortfarande så jag vet inte än :)
  • April Mamma
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-18 21:18:50 följande:
    alla märken de säljer är tydligen inte bra, men många säger att märket med giraffen är jättebra. Min bebis ligger i magen fortfarande så jag vet inte än :)
    ok =) Giraff alltså.
  • Pigelinen
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-18 21:18:50 följande:
    man ser oftast på plaggen om det är något att ha, dra lite i sömmarna och lite försiktigt i ev tryck. Giraffen är bra.

Det man ska tänka på är att storlekarna kan variera väldigt. Tex min dotter är 2 år men har fortfarande 74/80 på sina regnställ, både fodrade o ofodrade, ochmin dotter är lång. Jag mäter alltid innerbenlängd på min dotter och så har jag med mig måttband och mäter så att jag får rätt. Ett exempel, en gång skiljde samma stolek 8 cm i innerbenlängd beroende på modell (detta var på regnbyxor). Köpte en t-shirt i 92 och den är GIGANTISK, den kommer hon inte kunna ha på länge, ett år skulle jag gissa....

Jag var med min kompis idag som köpte massa babysaker till hennes bebis i magen. Det var väldigt dåligt med kläder på barn idag och när det gäller färgneutrala eller enfärgade kläder till nyfödd så fanns de i stortsett inget. Hon ville ha enfärgade byxor men det fanns bara röda, inga bruna, grå, gula osv.
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Elins mamma 2010
    Pigelinen skrev 2010-06-18 21:35:24 följande:
    man ser oftast på plaggen om det är något att ha, dra lite i sömmarna och lite försiktigt i ev tryck. Giraffen är bra.

Det man ska tänka på är att storlekarna kan variera väldigt. Tex min dotter är 2 år men har fortfarande 74/80 på sina regnställ, både fodrade o ofodrade, ochmin dotter är lång. Jag mäter alltid innerbenlängd på min dotter och så har jag med mig måttband och mäter så att jag får rätt. Ett exempel, en gång skiljde samma stolek 8 cm i innerbenlängd beroende på modell (detta var på regnbyxor). Köpte en t-shirt i 92 och den är GIGANTISK, den kommer hon inte kunna ha på länge, ett år skulle jag gissa....

Jag var med min kompis idag som köpte massa babysaker till hennes bebis i magen. Det var väldigt dåligt med kläder på barn idag och när det gäller färgneutrala eller enfärgade kläder till nyfödd så fanns de i stortsett inget. Hon ville ha enfärgade byxor men det fanns bara röda, inga bruna, grå, gula osv.
    när jag var där i maj fanns det vita och blå byxor så vi hade kanske tur. Väldigt få vita från början men vi frågade och då gick personalen och hämtade massa mer :)
  • Fredriks Mamma
    Kinne79 skrev 2010-06-18 21:17:18 följande:
    Har du handlat från lillamyran? Funka det bra? Det var ju väldigt billigt.
    Ja, men jag har inte fått paketet än. Beställde 28 maj!!!

Har bara fått ändrad orderstatus till "Skickad", få se nästa vecka!
Svar på tråden Gekås vol 14