• Lantani

Gekås vol 14

Ni som haft gekås overaller, fintex, är de bra? Använde sonens bara väldigt lite förra året, som jag köpte för 299 kr.

Sonen ska förmodligen börja förskola i januari, räcker det att ha 1 overall?

• lindalake
    Lantani skrev 2010-07-30 10:12:13 följande:
    Ni som haft gekås overaller, fintex, är de bra? Använde sonens bara väldigt lite förra året, som jag köpte för 299 kr.

Den har jag blivit rekommenderad här. Den ska vara vattentät (är inte bävernylon) och en sån overall behöver man bara en av.
  • Enensammamma
    Lantani skrev 2010-07-30 10:12:13 följande:

Det räcker med 1 overall om du har en vattentät. Det är inte Gekås. Det läcker in om barnen är ute mkt i alla väder
  • 737 dagar

Jag följer diskussionen och slukar information :) Visste ingenting om vinterkläder och den informationen lär ju behövas om nåt år när min bebis kommit och vill ut o härja :)

• lindalake
    Enensammamma skrev 2010-07-30 10:24:35 följande:
    Det räcker med 1 overall om du har en vattentät. Det är inte Gekås. Det läcker in om barnen är ute mkt i alla väder

tjaa, fast i vinteroverallen sitter ju inte barnen i vattenpölar direkt. då är det för varmt för vinteroverallen anser jag. och om det nu är runt 2000 i vattenpelare (som ska klassas som vattentät, till en viss grad) så borde det hålla för lek i snö och ev. blötsnö.

Däremot vet jag inte om finetex går att ha i torkskåp.

• Enensammamma
    lindalake skrev 2010-07-30 11:07:27 följande:

tjaa, fast i vinteroverallen sitter ju inte barnen i vattenpölar direkt. då är det för varmt för vinteroverallen anser jag. och om det nu är runt 2000 i vattenpelare (som ska klassas som vattentät, till en viss grad) så borde det hålla för lek i snö och ev. blötsnö.

Däremot vet jag inte om finetex går att ha i torkskåp.

Det beror ju helt på vart man bor
  • lindalake

ooh, snubblade över en annan sak. Fodrade regnkläder, fodret suger upp vattnet och barnet blir blött in vid armarna. Jag vet inte hur det är med alla overaller/jackor (beror nog på när fodret börjar i ärmen), men sonen hade en fodrad jacka i höstas och han blev blöt. Torkar dåligt också.

Småbarn brukar ju dessutom inte vilja ha vantar på sig så då skyddas inte vätan från att tränga in

• Enensammamma
    lindalake skrev 2010-07-30 11:12:15 följande:

ooh, snubblade över en annan sak. Fodrade regnkläder, fodret suger upp vattnet och barnet blir blött in vid armarna. Jag vet inte hur det är med alla overaller/jackor (beror nog på när fodret börjar i ärmen), men sonen hade en fodrad jacka i höstas och han blev blöt. Torkar dåligt också.

Småbarn brukar ju dessutom inte vilja ha vantar på sig så då skyddas inte vätan från att tränga in

Ellos regnoverall har inget foder i arm och ben just pga att det inte ska hända. 

Pop:s skaloverall med avtagbart fleecefoder fick ju negativt på det förra säsongen vet jag
  • lindalake
    Enensammamma skrev 2010-07-30 11:31:42 följande:
    Ellos regnoverall har inget foder i arm och ben just pga att det inte ska hända. 

Pop:s skaloverall med avtagbart fleecefoder fick ju negativt på det förra säsongen vet jag

bra. Det gäller att kika på kläderna man köper och tänka efter en extra gång

Det var visst rekorddag i går, tur man inte var på Gekås då

Svar på tråden Gekås vol 14