• Enensammamma

Gekås vol 14

lindalake skrev 2010-07-30 11:33:20 följande:

bra. Det gäller att kika på kläderna man köper och tänka efter en extra gång

Det var visst rekorddag i går, tur man inte var på Gekås då

Ja semestern brukar va fördjävlig rent ut sagt. Vi ska dit 12 augusti  så då hoppas jag att det lugnat ner sig lite
  • maggan75
    lindalake skrev 2010-07-30 11:12:15 följande:

ooh, snubblade över en annan sak. Fodrade regnkläder, fodret suger upp vattnet och barnet blir blött in vid armarna. Jag vet inte hur det är med alla overaller/jackor (beror nog på när fodret börjar i ärmen), men sonen hade en fodrad jacka i höstas och han blev blöt. Torkar dåligt också.

Småbarn brukar ju dessutom inte vilja ha vantar på sig så då skyddas inte vätan från att tränga in

Vi har alltid haft fodrade regnkläder tillbarnen under höst och vinter  och de har aldrig blivit blöta i ärmarna.
    och min tös bor verkligen i vattenpölarna
  • Örnen76
    Enensammamma skrev 2010-07-30 11:42:50 följande:
    Ja semestern brukar va fördjävlig rent ut sagt. Vi ska dit 12 augusti  så då hoppas jag att det lugnat ner sig lite
    (ny i tråden)
    jag funderar också på att åka den 12:e. har de flesta slutat sin semester då?
  • Enensammamma
    Örnen76 skrev 2010-07-30 16:49:19 följande:
    (ny i tråden)
    jag funderar också på att åka den 12:e. har de flesta slutat sin semester då?
    Ingen aning men mitten av augusti lär ju inte vara industrisemester iaf, hmmm
  • cec

Ang. Didriksson (har ej läst alla trådar) är deras fleece regnställ och vinteroverall sjuuukt bra!

Jag har innan bara haft POP + Didriksson. Och alla har varit sjukt bra ! Hållit värmen och fukten  borta ut. I våras simmade t o m min dotter i fleece regnstället i en 10 cm isvattenpöl. Och hon var torr under. Helt otroligt!

Jag handlar på reor. =)=)=) Har testat HM nu i sommar och deras regnkläder har också varit bra!

• Örnen76

vet ngn när höstkläderna kommer dit?

• sarsparis
    lindalake skrev 2010-07-30 11:12:15 följande:

ooh, snubblade över en annan sak. Fodrade regnkläder, fodret suger upp vattnet och barnet blir blött in vid armarna. Jag vet inte hur det är med alla overaller/jackor (beror nog på när fodret börjar i ärmen), men sonen hade en fodrad jacka i höstas och han blev blöt. Torkar dåligt också.

Småbarn brukar ju dessutom inte vilja ha vantar på sig så då skyddas inte vätan från att tränga in

Har jag inte märkt på sonens didriksson, har dock inte koll på om det är foder hela vägen ned till kanterna.
  • sarsparis

Nån som har koll på hur det varit på gekås i veckan? sjukt mycket folk eller? idag har jag förstått att det var mycket, gissar att det var regnet kanske.....ska försöka fixa barnvakt till veckan och åka bara det inte finns risk för kaos där.

• Smultronhjärta
    sarsparis skrev 2010-07-30 20:13:33 följande:

Nån som har koll på hur det varit på gekås i veckan? sjukt mycket folk eller? idag har jag förstått att det var mycket, gissar att det var regnet kanske.....ska försöka fixa barnvakt till veckan och åka bara det inte finns risk för kaos där.

Igår var det besöksrekord med ca 27 000 besökare enligt Hallandsnyheterna
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • mama no1

Ni som har småbarn som tycker om Drömmarnas trädgård kan jag rekommendera att köpa Igglypiggly figuren som kan sjunga och dansa och ber om sin filt i handen. Den kostade 69 kronor på Gekås och i våran leksaksaffär kostade den 799 kronor! Riktigt billigt! Även en Fiat Barbiebil va billig, den gav jag 245 för och den kostar 599 i affären.

Svar på tråden Gekås vol 14