• Ruso

Gekås vol 14

Enensammamma skrev 2010-07-29 19:57:54 följande:
    2000 är helt vattentätt. Galon har 3000

5000 i andningsförmåga bör dom ha har jag hört för att det ska andas och inte bli svettigt

Är detta Gekås? www.tradera.com/Ny-skaloverall-storlek-92--au...
    Galon har väl 5000? Och jag tycker inte 2000 räcker... 3000 är Ok till lite större barn eller barn som inte badar i vattenpölar. Jag tror Gekås var 4000, eller så var det det andra settet jag köpte (byxa/jacka därifrån).
    Mina barn har kunnat ha gekås 4000 utan problem, det är dock viktigt att sömmarna är tejpade, alla skalkläder har inte det och då kan det läcka in vid sömmarna även om tyget i sig håller...
  • lindalake

Ååh, här hittade jag ju info om Kappahls vinterkläder

http://www.kappahl.com/corp/Press/Pressreleaser-start/Pressreleaser/2010-06-10/

de kommer in nästa vecka. synd att vinteroverallen bara var från storlek 80 men såg att de har en skal/regnoverall de också.

sen får man ju räkna bort 25% på priset för det brukar ju komma rabattcheckar titt som tätt

Skalbyxorna jag köpte i höst har iaf varit helt kanon

Gäller att ha lite backupplaner för att jag inte ska bli besviken (tror inte riktigt på att jag kommer få tag på vinterkläder på Gekås nästa vecka...)

• aglili
    Mjolle skrev 2010-07-29 23:19:50 följande:
    Vi har tänkt åka dit imorgon men är lite fundersamma på om det är enormt mycket folk.

Någon som har nån aning? Köer, vilka tider isåfall?
    Undrar samma sak. Nån som vet?
  • Krabbolina
    lindalake skrev 2010-07-29 23:22:47 följande:

Ååh, här hittade jag ju info om Kappahls vinterkläder

www.kappahl.com/corp/Press/Pressreleaser-star.../

de kommer in nästa vecka. synd att vinteroverallen bara var från storlek 80 men såg att de har en skal/regnoverall de också.

sen får man ju räkna bort 25% på priset för det brukar ju komma rabattcheckar titt som tätt

Skalbyxorna jag köpte i höst har iaf varit helt kanon

Gäller att ha lite backupplaner för att jag inte ska bli besviken (tror inte riktigt på att jag kommer få tag på vinterkläder på Gekås nästa vecka...)

jag var inne på kappahl igår och hittade en del skalkläder och de hade vettiga priser!
    Men vad ska man ha när det kanske blir en kall vinter i skåne igen? Räcker skalkläder med fleece då med eller ska man ha en riktig vinteroverall då?
  • Smultronhjärta
    Ruso skrev 2010-07-29 23:06:46 följande:
    Tja... i alla fall har jag ett par skalbyxor från Pop med reva på knät och som därmed _inte_ är vattentät längre... det ÄR surt... vore inte lika surt om byxan kostade 100 spänn liksom... Skalsetet från Ullared som minsten har är fortfarande helt och fint. Man kan ha tur och otur, det går nog att riva upp vilken byxa som helst om man fastnar/leker på "fel" ställen...

Jag har även skaljacka från Pop, den är hel, men det är ju även den jag köpt på Gekås för en sådär 700 kr mindre eller vad det nu var...
    Du kan ju faktiskt laga funktionskläder också med lagningslapp som du kan få hos Pop och liquisole

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Ruso
    Krabbolina skrev 2010-07-30 06:15:05 följande:
    jag var inne på kappahl igår och hittade en del skalkläder och de hade vettiga priser!
    Men vad ska man ha när det kanske blir en kall vinter i skåne igen? Räcker skalkläder med fleece då med eller ska man ha en riktig vinteroverall då?
    Med tanke på vintern som var så skulle jag satsa på en riktig vinteroverall också, en i funktionsmaterial så att den även är vattentät.

Kappahl har bra priser... om man jämför med typ Pop Men jag tycker Gekås är outstanding, och då både jag och barnen har haft dessa och varit både torra och varma så tänker jag försöka inte lägga mera på ytterkläder i år... om jag hittar något snyggt jag gillar då!
  • Ruso
    Ruso skrev 2010-07-30 09:09:02 följande:
    Med tanke på vintern som var så skulle jag satsa på en riktig vinteroverall också, en i funktionsmaterial så att den även är vattentät.

Kappahl har bra priser... om man jämför med typ Pop Men jag tycker Gekås är outstanding, och då både jag och barnen har haft dessa och varit både torra och varma så tänker jag försöka inte lägga mera på ytterkläder i år... om jag hittar något snyggt jag gillar då!
    ...outstanding med tanke på priset
  • Ruso
    Smultronhjärta skrev 2010-07-30 07:26:30 följande:
    Du kan ju faktiskt laga funktionskläder också med lagningslapp som du kan få hos Pop och liquisole
    Men, blir det 100%  då? Blir det inte en lagning som håller ett tag, tex som när man lagar galon?
    Får man lagningslappar på Pop även om det är äldre modeller, och vart köper man liquisole?
  • Smultronhjärta
    Ruso skrev 2010-07-30 09:10:57 följande:
    Men, blir det 100%  då? Blir det inte en lagning som håller ett tag, tex som när man lagar galon?
    Får man lagningslappar på Pop även om det är äldre modeller, och vart köper man liquisole?
    Jag har fått lappar när jag har frågat efter det, Lagningen håller,allra bäst från insidan.
    http://www.stadium.se/mode/damskor/skotillbehor/032990/boston-liquisole
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Gekås vol 14