• lindalake

Gekås vol 14

Krabbolina: då kan jag nog anta att en vinteroverall i strl 74/80 inte passar min tjej. Hon är 70 cm lång nu och enligt kurvan kommer hon vara ca 79 cm i mars.
  • Smultronhjärta

Jag håller inte med om att Polarns skaloveraller är stora i storleken nuförtiden..Den äldre modellen var det men den senare med en dragkedja är det inte..där gick vi upp en storlek utan problem. Det funkar tack vare kardborrebanden och att man oftast har skor till.
    Tillägger att jag inte är den som köper extra stora kläder till barnen för att det räcker längre då...

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Kaerleksbarn
    FrökenFreja skrev 2010-07-26 10:20:46 följande:
    Ska förmodligen till gekås här framöver, och har tänkt rensa här hemma bland lakan, påslakan och handdukar. Hur mkt kostar (ungefär) större och mindre handdukar? Lakan till dubbelsäng och påslakan? Förstår att det säkert varierar, men är det någon som har ngt exempel?
    Hittade påslakan och TVÅ örngott till priset av 89kr i aug förra året, blev jätteförvånad!
    Men senast kostade de flesta fina omkring 199kr så är väldigt olika...
  • Kaerleksbarn
    eilien skrev 2010-07-26 22:56:12 följande:
    Ska till gekås i september men jag är rädd att det är lite "mellan" perido då, altså mellan sommar och vinter säsong. Upplevde att det var dåligt med barnkläder förra året vid denna tidpunkt, någon som kan meddela om det är så jämnt eller om vi bara hade otur den dagen vi var där?
    Vi va där i aug förra året och handlade allt till bebis, fanns precis lika mycket som annars
    Dock undviker vi alltid att åka dit juni, juli och början på aug.. åker alltid slutet när skolor börjat och sem är slut!
    Så ni hade nog bara otur just den dagen...
  • toksnippa

vi var där i tisdags och det var mycket utplockat vid babyavdelningen tyvärr, det är tur att man inplanerat en sväng dit igen i september Var knökat på förmiddagen, jisses vad folk! Lättade upp betydligt efter 18 då vi återvände då vi hade gett upp efter lunchen - gick ju knappt att gå där inne då.

http://underbargava.blogg.se
  • Enensammamma
    Smultronhjärta skrev 2010-07-29 16:01:53 följande:
    Jag håller inte med om att Polarns skaloveraller är stora i storleken nuförtiden..Den äldre modellen var det men den senare med en dragkedja är det inte..där gick vi upp en storlek utan problem. Det funkar tack vare kardborrebanden och att man oftast har skor till.
    Tillägger att jag inte är den som köper extra stora kläder till barnen för att det räcker längre då...
    Har den med 1 dragkedja. Dottern är 87 cm lång och den är 10 cm för stor på arm, ben och gren Men visst funkar den
  • cec

var hittade ni bilder på gekås skaloveraler?

• Lantani

Testade sonens vinteroverall som han hade i slutet på förra vintern (men då gigantisk). Den är fortfarande ganska stor, så han kommer helt klart kunna ha den iaf halva denna vintern också. På 18 månader kontollen var han 86 cm lång och 10 kg tung, så nu kanske 88 cm lång och typ lika tung, fyller 2 i november! Overallen är strl 86/92, så den måste vara stor i storlek!

• Smultronhjärta
    cec skrev 2010-07-29 19:42:27 följande:
    var hittade ni bilder på gekås skaloveraler?
    Det finns inga skaloveraller inne just nu..De som diskuteras är väl de som såldes i våras(om jag inte tar fel)
    Då såg de ut såhär
    http://www.familjeliv.se/hem/smultronhjarta/gallery/php6puvby.jpg

Och fanns i lila,rosa,grönt och turkost
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Gekås vol 14