• Pigelinen

Gekås vol 14

eelina skrev 2010-07-30 09:27:17 följande:
    förvandlades tråden till en pop-lindex-kappahl tråd!?  :P
    hihi tror jag inte men det är ju bra att jämföra olika plag speciellt priset. OCh ALLT är ju inte billigt på GeKås om man har rabbatkuponger osv

Vi har bara köpt regnkläder på GeKås tidigare och varit nöjda med dem, i helgen glömde vi de hemma när vi var borta och det öste ner så vi fick köpa nya (det var dax stras ändå men jag hade tänkt vänta till GeKås) men jag blev så förvånad när Lindex tog 199:- för byxa o 249:- för jacka, samtidigt som Intersport tog 400kr för ett helt sett Didriksons. Kommer inte ihåg men har för mig att jag köpt på GeKås ett helt sett för under 200:- Men nu har ju Didriksons ett hyfsat andrahandsvärde som inte altid GeKås har.

På tal om andrahandsvärde... måste bara berätta... jag köpte en röd jacka i storlek 74 förra våren till dottern på GeKås en jättefin och den var i nyskick när hon växte ur den så jag satte ut den på tradera, tror att jag satte ut den för 25kr (den hade kostar 149kr ny) gissa om jag blev förvånad när den inte slutade fören på 250kr... gisses...o den som köpte gav mig toppbetyg och sa att hon tyckte att den var superfin och var jättenöjd....
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Enensammamma

Vilka använder bara skalkläder hela vintern?

Vi hade mellan -10 till -25 hela förra vintern

• Enensammamma

Didrikssons har ju bara 2000 i vattenpelare så det  är inte ett sånt bra val iaf

• Ruso
    Enensammamma skrev 2010-07-30 09:35:41 följande:
    Vilka använder bara skalkläder hela vintern?

Vi hade mellan -10 till -25 hela förra vintern
    Det  _skall_ gå att använda det året om, men då är det ju viktigt vad man har under. Det måste bli både underställe och fleece ställ och kanske ändå mera? blir bökigt tycker jag, smidigare att bara ha overall och kanske ett ställ under. Men här i småland har ibland vintrarna varit  väldigt milda, och från min hemstad vid norges västkust hade vi sällan minusgrader på vintern...
  • Pigelinen
    Enensammamma skrev 2010-07-30 09:37:59 följande:
    Didrikssons har ju bara 2000 i vattenpelare så det  är inte ett sånt bra val iaf
    jasså, konstig, på lappen som satt i står det 5000... (var tvungen att gå och kolla och jo 5000 står det allt så det är nog olika på olika plagg men regnkläderna är 5000 som jag köpte)
  • Enensammamma
    Pigelinen skrev 2010-07-30 09:41:43 följande:
    jasså, konstig, på lappen som satt i står det 5000... (var tvungen att gå och kolla och jo 5000 står det allt så det är nog olika på olika plagg men regnkläderna är 5000 som jag köpte)
    ok jag tänkte på deras vinteroveraller Men dom kan ju ha skärpt sig tills i år :) Fast 10000 är att rekomendera vad jag förstått
  • Pigelinen
    Enensammamma skrev 2010-07-30 09:43:08 följande:
    ok jag tänkte på deras vinteroveraller Men dom kan ju ha skärpt sig tills i år :) Fast 10000 är att rekomendera vad jag förstått
    det vet jag inget om men med tanke på deras pris o vad jahar hört av bekanta ska de vara jättebra, dock inte gekåspriser. 
  • Pyret85
    aglili skrev 2010-07-29 23:38:42 följande:
    Undrar samma sak. Nån som vet?
    beror på när ni åker, brukar laltid varit kö precis när de öppnar, iaf just runt löning och nu e det även semster!
    i det här regnvädret,räkna med köer dessutom, regn lockar folk till att shoppa!

bästa vädret e att åka när det e 30 grader ute och strålande sol, eller runt 18-19 i månaden då inte många har pengar.

annars får ni räkna med mycket folk, även om det inte e kö
  • Ruso
    Pigelinen skrev 2010-07-30 09:41:43 följande:
    Var det galon eller "vanliga"? Galon har ju alltid 5000, men nackdelen är ju att tyget inte andas. Men är man inte ute längre stunder så spelar det nog ingen roll, dagens galon är ju ändå mjuka och sköna faktiskt, annat var det förut...
  • lindalake

Hihi, det är kul att jämföra priser och kläder precis som "Grymt sa grisen" skrev.

Jag tror inte att skalkläder räcker över vintern. Det skulle helt klart kännas bökigt att sätta på så mycket kläder under istället för att bara hoppa i overallen (barn brukar inte tjuta av glädje direkt när vinterkläderna ska på). och får man tag på overall på Gekås behöver man inte gräma sig så mycket ifall den inte blir använd så mycket

Tidigare vintrar så har man nästan kunnat vänta till mellandags/vinterrean och köpt vinterkläder då.

Svar på tråden Gekås vol 14