Lisslo skrev 2010-08-11 14:26:25 följande:
Hemkommen efter årets besök i Ullared.
Bodde på ett väldigt mysigt Bed&breakfast.
Nu till besvikelsen.
Det är inte så himla billigt på Gekås längre. Är det bara jag som tycker likadant?
Iof handlade vi rätt mycket iaf. Men jag kände inte det där WOOWet som jag gjorde förr.
Är det vi KUNDER som för betala för den feta utbyggnaden med restaurang, frisörsalong och sportbar??!!
Kommer priserna smyghöjas allt eftersom?
De fynd jag gjorde va de som det va 50% rea på. Då känns det som jag lika gärna kunda ha handlat på Ö&B eller Lindex när de rear ut.
Är tveksam om det blir några fler resor ned till Ullared!
Åh jo - det ÄR billigt... men inte allt är billigt förståss...
Schampoo som kostar ca 80 kostade 10, BArbie bil som kostar 499 fick man för halva priset, Rorri racerbil kostade 60 och den kostar 129 på Åhlens, massa skrivsaker har dubbla priset på andra ställen (inkl ÖB), Bh jag köpte för 70 kostar på lågprisen i stan 199... listan kan göras lååååång!
Däremot är inte allt billigt, men en del saker kanske bara är några kr billigare. ÖB har ofta bra pris på hygiensaker som schampo/balsam, men ibland är gekås billigare. Smink och hudkrämer var billigare på gekås efter min jämförelse.
Men när det gäller barnkläder så är det ju så att när Lindex har halvarea priset blir det svårt att slå det... men så kanske man inte alltid kan jämföra? Har hittat strumpor för 25 som på skokanonen kostade det dubbla.....
Det är så ofta jag går och tittar i affärer och går ut utan att köpa då jag vet priset på varan i Ullared... jag slutar garanterad inte att åka dit, sparar på tusener av kronor. Däremot blir det alltid dyrare än jag tror när man kommer till kassan, men det är mer för att jag passar på och handlar mycket, man gör ju inte det på ÖB och så