• Ruso

Gekås vol 14

Nallepuhmamma skrev 2010-08-10 09:18:33 följande:

Hej kan ni ge mig tips på NÄR det är bäst att ka för oss?

Många har ju börjat jobba igen så bägge dessa kanske bra?

Men tänkte åka dit antingen nu Nästa vecka torsdag den 19:e eller Torsdagen den 26:e veckan därpå.

Är dessutom höggravid så det är ju jobbigt att behöva trängas bland massa folk i onödan alltså om det är överbefolkat där då

Jag skulle gissa att torsdag 19 är bäst, dagen _innan_ barnbidrag, och en del skolor har väl börjat. Torsdag 26 har en del både fått barnbidrag och lön... vilket kan resultera i lite mera folk.
  • Nallepuhmamma
    Ruso skrev 2010-08-10 09:23:01 följande:
    Jag skulle gissa att torsdag 19 är bäst, dagen _innan_ barnbidrag, och en del skolor har väl börjat. Torsdag 26 har en del både fått barnbidrag och lön... vilket kan resultera i lite mera folk.
    Men jobbar inte folk då eller du menar dom tar ledigt då den 26:e tänkte jag på
  • Enensammamma
    Ruso skrev 2010-08-10 09:20:24 följande:
    I lördags var det inte mycket folk däremot! Vi kom sent, klockan var väl strax före 13 och vi var två bilar som båda kunde pakera allra närmast!
    Låter lovande för oss. Vi kommer nog fram ca 13-14
  • SaraKlippan
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-10 09:30:40 följande:
    Folk tar ledigt för att åka till Ullared! 
  • Ruso
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-10 09:30:40 följande:
    Folk gör ibland mycket för att shoppa!
    Nä...inte vet jag, men det finns ju många som inte jobbar också, men som pga ekonomin måste vänta på lönen innan de sticker iväg. Funderade själv på att åka och då skulle jag ha åkt  20, för att jag var tvungen att vänta in barnbidraget....jag är säkert inte ensam att tänka så.
  • Nallepuhmamma

Får bli den 19:e då

Men vi kör tidigt så vi är där minst en halvtimma innan dom öppnar

• flumbullen
    Norrskog skrev 2010-08-10 07:41:15 följande:
    Det verkar inte så. Här är en till som otåligt väntar på att de ska komma tillbaka nämligen!!

Ni hojtar väl till så fort ni ser dom, ni som är på plats?? *viftar frenetiskt med påminnelseflaggan*
    Ha ha ha! Ja dom e ju jättebra. Köpte en till sonen i våras och dagisfröknarna älskar den. Dom sa att alla barnen borde ha såna. Lite kul med tanke på att de flesta andra barnen där har de dyra märkes regnkläderna. Tungan ute 

Men den börjar ju som allt annat bli för liten... Hoppas verkligen dom kommer in igen, och snart!
  • Bubblan2

Bättre sent är aldrig...nu har jag uppdaterat pristråden med några inköp från 20/6...

• Ville Mor
    flumbullen skrev 2010-08-10 11:14:14 följande:
    Ha ha ha! Ja dom e ju jättebra. Köpte en till sonen i våras och dagisfröknarna älskar den. Dom sa att alla barnen borde ha såna. Lite kul med tanke på att de flesta andra barnen där har de dyra märkes regnkläderna. Tungan ute 

Men den börjar ju som allt annat bli för liten... Hoppas verkligen dom kommer in igen, och snart!
    Det hoppas, hoppas, hoppas jag med!
    Ville 071203 * Tess 090921
  • Celice29

Jag var på Gekås idag mellan 12 och 15 och det var rätt så tjockt med folk. På vissa avdelningar var det jättetrångt, på andra helt okej. Jag tror många är där nu i slutet av semestern eller innan skola/dagis börjar igen.

Svar på tråden Gekås vol 14