• Ville Mor

Gekås vol 14

Är det någon som vet/sett fleeceoveraller ännu? Bild? Vet att de hade en som föll i min smak förra året...

Ville 071203 * Tess 090921
  • Snuttjulla
    flumbullen skrev 2010-08-10 00:56:40 följande:
    Hejsan! Nån som vet om de populära och skitbra regnoverallerna från pick a boo som de hade i våras är tillbaka?
    nu är det ju inte från gekås, men jag såg VÄLDIGT liknande på Lindex idag, 249 kronor, snygga
  • anette 81
    Snuttjulla skrev 2010-08-10 21:16:01 följande:
    nu är det ju inte från gekås, men jag såg VÄLDIGT liknande på Lindex idag, 249 kronor, snygga
    finns väl bara i turkost på lindex?
    http://www.tradera.com/auktioner/nettan81
  • Ruso
    Snuttjulla skrev 2010-08-10 21:16:01 följande:
    Jag köpte den till min son, med 30% rabatt blev det ju ungefär samma pris!
    Tog str 98 till min son som är runt 90, men det blev för stort... så i dag har jag fått byta till en 92:a.
  • Älska Livet

Fast Lindex var ju inte vindtät, bara vattentät, och sen tyckte jag att den kändes mycket mindre slitstark än GeKås. Men jag köpte den ändå. Hoppas jag kan hitta en på GeKås i höst som är vindtät oxå!

• Ruso
    Älska Livet skrev 2010-08-10 21:48:35 följande:
    Fast Lindex var ju inte vindtät, bara vattentät, och sen tyckte jag att den kändes mycket mindre slitstark än GeKås. Men jag köpte den ändå. Hoppas jag kan hitta en på GeKås i höst som är vindtät oxå!
    Fast vindtät är den nog ändå tror jag, det är mer att den kanske inte andas som blir skillnaden. Men, den känns ändå inte som om den skall bli varm så att barnet svättas tycker jag. Och den tål torkskåp!

Men med lindex vet man inte alltid funktionen, ibland har det ju stått vattenavvisande på saker som är vattentäta osv, kanske andas den ändå?

Jag vågade inte chansa att hitta på gekås, så jag har denna i höst, så får jag köpa ny till våren eller nått.
  • Älska Livet

Jag tänkte så oxå, att den måste ju åtminstone vara lite vindtät (även om det inte står på lappen) så den blir lagom att ha med fleece under innan vintern drar igång.
    Dottern älskade den iallafall. Mycket smidiagre att springa runt i än i ett galonställ! Skulle vilja ha en overall till att ha på fsk men hittar jag inte på GeKås får det väl bli en Lindex till!

• Ruso
    Älska Livet skrev 2010-08-10 22:12:27 följande:
    Jag tänkte så oxå, att den måste ju åtminstone vara lite vindtät (även om det inte står på lappen) så den blir lagom att ha med fleece under innan vintern drar igång.
    Dottern älskade den iallafall. Mycket smidiagre att springa runt i än i ett galonställ! Skulle vilja ha en overall till att ha på fsk men hittar jag inte på GeKås får det väl bli en Lindex till!
    Jag har ju tvådelad skaljacka + byxa från gekås som fortfarande passar, och en extra skalbyxa som jag köpte i lördags, så han klarar sig nog... Kanske borde använda overallen hemma, den är ju så fin i färgerna Men är ju skön på dagis också förståss... Hade ju en turkos från gekås i våras, men den sprack faktiskt i den tejpade sömmen, så jag fick reklamera
  • Älska Livet

Sitter och velar på om jag ska ta med overallen och ha den på fsk och skippa galonkläder helt där... Svårt det här ... haha

• Ruso
    Älska Livet skrev 2010-08-10 22:43:40 följande:
    Sitter och velar på om jag ska ta med overallen och ha den på fsk och skippa galonkläder helt där... Svårt det här ... haha
    Jag hade bara det och inte galon i våras, men jag har ändrat mig faktistk...och hängt dit även galon. För när det är riktigt blött och skitigt så kan de använda galon så hålls overallen lite finare Geggamojja ger ju som kännt lite fläckar...
    Galon numera är ju rätt så mjukt ändå...
Svar på tråden Gekås vol 14