• ääni

Gekås vol 14

Glömde skriva att jag var där i torsdags... Blev intervjuad och filmad och fick provsmaka morotskaka. Tror dock inte jag kommer med i TV för jag sa inget annorlunda direkt. Bara "Ja, den var god" och "Morotskaka ska vara saftig och ha mycket philadelphiakräm." Säkert någon som sa något mer intressant...

• veh
    SaraKlippan skrev 2010-08-28 22:36:30 följande:
    Ska upp till gekås nu i veckan och handla inför kommande bebis :)
    Första bebis så lite tips skulle inte skada! Någon som vill dela med sig vad jag ska handla när jag är där?

Stora saker har vi redan och de mesta i klädväg har vi till hela första året...

Vet att det pratats om bröstpump och babyvakt

Vilken bröst pump ska man ha? Räcker det med vanlig eller ska man ha elektrisk?
    Vad kostar det på gekås?

Vilken babyvakt är det de har på gekås? Är de bra? Vilken ska man välja? Är de billigare där än nån annanstans? Vad kostar en sån?

Den billigaste bröstpumpen de har är av märket Baby Boom, och kostade 119 kr i våras iaf. Jag har en sådan, och jag har även använt en medela handpump, och tycker inte det är någon större skillnad i effektivitet mellan dem.

Har heller aldrig fått mjölksyra i handen av att pumpa...? Som någon var inne på...

Så den pumpen är klart prisvärd ifall syftet med att köpa pump är att "ha en hemma, ifall den behövs". Är det sedan så att du av någon anledning behöver pumpa mycket, så är det nog bättre att hyra en elektrisk pump på sjukhuset. Men denna tyckte jag var fullt tillräcklig för att pumpa någon gång då och då. T.ex. om barnet sover över ett mål och det känns som att brösten är på väg att sprängas

Nackdelen jämfört med t.ex. medela-pumpen är att det var fler delar att ta isär vid rengöring. Men det kunde jag leva med
  • lovelyangel82
    SaraKlippan skrev 2010-08-28 22:13:35 följande:
    Hej Hej...

Jag vet att det pratats om det innan men hittar inte det...

Blöjhinken som man får gratis på babyland och babyproffsen, Angelcare.
    Refill till den... finns det på gekås?
    Är det samma märke eller är det något annat märke som även passar den?
    Isåfall, vilket?

Tacksam för svar :) 
    ja för 49:95 så e de värt o testa iaf.. den pasade för oss så de kommer vi definitivt köpa fler av.. tycker de tar bort rätt bra med os.. iaf bättre än den pedalhink vi har..
  • jojojojojo

jag är super nöjd med min bröstpump från BabyBoom för 119:-
    min tjejkompis fick en philips som inte funkar, utan hon har tagit min babyboom nu å det har blivit pumpat mycket med den pumpen, så den rekomenderas starkt av mig!

Selma 2010-06-12
  • Lantani

Någon som varit där sista dagarna och vet om det finns mycket till pojk strl 92-98?
    Flick 68 och uppåt?

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Mia386

Vad kostar Philpis babyvakt? Någon som har bild på den? Hur fungerar den utomhus och räckvid o så`? 

• SaraKlippan

Tack så mycket för era tips :) 

Kanske ska vänta med bröstpump... men en pump för 119 kr är ju inte så farligt... de kan man ju nästan chansa så har man ju en :)

Är det något ja inte ska missa att köpa när ja är där? Är det något ni köpt där som ni inte skulle kunna vara utan?

• Lantani

Vi har nyss köpt hus, så vad bör man inte missa att ta en titt på i heminredningsväg?

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Carpe Noctem

Hallojs på er!

Vi planerar att åka till Ullared i oktober/november.
    När är det bäst att åka för att slippa trängas så värst mycket?
    Har kollat stugor men det är fullbokat alla helger :S

• Nikaz

Någon som vet vad rockringar kostar på Gekås?
    Och vad småbollar kostar?

Svar på tråden Gekås vol 14