SaraKlippan skrev 2010-08-28 22:36:30 följande:
Ska upp till gekås nu i veckan och handla inför kommande bebis :)
Första bebis så lite tips skulle inte skada! Någon som vill dela med sig vad jag ska handla när jag är där?
Stora saker har vi redan och de mesta i klädväg har vi till hela första året...
Vet att det pratats om bröstpump och babyvakt
Vilken bröst pump ska man ha? Räcker det med vanlig eller ska man ha elektrisk?
Vad kostar det på gekås?
Vilken babyvakt är det de har på gekås? Är de bra? Vilken ska man välja? Är de billigare där än nån annanstans? Vad kostar en sån?
Den billigaste bröstpumpen de har är av märket Baby Boom, och kostade 119 kr i våras iaf. Jag har en sådan, och jag har även använt en medela handpump, och tycker inte det är någon större skillnad i effektivitet mellan dem.
Har heller aldrig fått mjölksyra i handen av att pumpa...? Som någon var inne på...
Så den pumpen är klart prisvärd ifall syftet med att köpa pump är att "ha en hemma, ifall den behövs". Är det sedan så att du av någon anledning behöver pumpa mycket, så är det nog bättre att hyra en elektrisk pump på sjukhuset. Men denna tyckte jag var fullt tillräcklig för att pumpa någon gång då och då. T.ex. om barnet sover över ett mål och det känns som att brösten är på väg att sprängas
Nackdelen jämfört med t.ex. medela-pumpen är att det var fler delar att ta isär vid rengöring. Men det kunde jag leva med