• Bambusa

Gekås vol 14

SaraKlippan skrev 2010-08-29 10:38:28 följande:
    Tack så mycket för era tips :) 

Kanske ska vänta med bröstpump... men en pump för 119 kr är ju inte så farligt... de kan man ju nästan chansa så har man ju en :)

Är det något ja inte ska missa att köpa när ja är där? Är det något ni köpt där som ni inte skulle kunna vara utan?

jag skulle absolut köpte en nr dom r så billiga, ja ammade i 10månader och hade en sovbebis, så de vart en hel del pumpande för att slippa ha ont.. (hade massa mjölk) men sen kom den inte till användning så ofta, men ja slapp ha ont och dottern fick inte en fet stråle ner i halsen när hon väl blev hungrig..  blir brösten vldigt fulla och spända blir de svårare för bebisen att få tag och äta..  amningslinnen och bhar ska man absolut passa på att köpa! babysitter/gunga som vibbrerar och har sig, dom är KANON, dottern ville vara nära mig dygnet runt, men ja ville görna kunna äta och gå på toa lite snabbt iaf, då va gungan suoer, hon somnade! lika dom som har kolikbebisar brukar få en lite paus med en sån (tex syrran min) va bra mkt billigare på gekås n tex barnenshus.. filtar å sånt är billigt, haklappar och långa bra skedar och pipmuggar,börjas ju med smakisar 4-6mån..
  • Bambusa

alltså den urpumpade mjölken som inte kom till användning, och sen hade ja några liter i frysen, å frysf*n gick sönder..

• Enensammamma

Jag pumpade varje dag och natt i 1½ månad. Skulle ni göra det med handpump?

Man kan iaf ALDRIG veta innan man får barn eller hur?

• Tokstolla
    Enensammamma skrev 2010-08-16 10:26:54 följande:
    Dom har väl bara ett eller max 2 märken vad jag vet, iaf på overaller. Protech eller finetex
    Igår köpte jag en overall i stlk 86 till min 9 mån pojke. På insidan stod det Protech, på lapparna utanför (alla vet vi att ju fler reklamlappar ju bättre plagg ) stod det fine tex ... 

Jag tror jag är nöjd med den men jag kommer i nästa vecka att klämma och känna på "märkesoveraller" som didricksson m fl...  
  • Tezz80
    Lantani skrev 2010-08-29 09:45:29 följande:
    Någon som varit där sista dagarna och vet om det finns mycket till pojk strl 92-98?
    Flick 68 och uppåt?
    Vi var där igår, skulle egentligen inte ha köpt något till lillkillen men det blev endel tunna långärmade för det fanns det gott om som var fina o billiga. Hittade även två par byxor o såg fler jag kunde tänkt mig, även strumpor slank ner med Cars.

Flick över 68 är jag inte säker på, men såg mycket i 62 i alla fall så finns nog massa fint även i 68 o 74
  • Enensammamma

Mia386 skrev 2010-08-29 10:37:24 följande:
    Vad kostar Philpis babyvakt? Någon som har bild på den? Hur fungerar den utomhus och räckvid o så`? 
    Tror jag betalade 380 kr

Enkel och lätthanterlig för alla.
    - Indikator som visar på låg batterinivå
    - Bältesklämma och halsrem ingår
    - Justerbar volym på föräldraenheten
    - Maximal räckvidd 150 m
  • ääni
    Carpe Noctem skrev 2010-08-29 11:05:32 följande:
    Hallojs på er!

Vi planerar att åka till Ullared i oktober/november.
    När är det bäst att åka för att slippa trängas så värst mycket?
    Har kollat stugor men det är fullbokat alla helger :S
    Enligt Ullareds hemsida är det bäst att åka den 8:e till 17:e i månaden om man vill slippa trängsel. Inte helg naturligtvis. Vår är mindre folk än höst men du har ju bestämt att åka nu. Semesterveckorna är värst och de är ju i alla fall över!
  • Tokstolla
    ääni skrev 2010-08-29 14:47:24 följande:
    Enligt Ullareds hemsida är det bäst att åka den 8:e till 17:e i månaden om man vill slippa trängsel. Inte helg naturligtvis. Vår är mindre folk än höst men du har ju bestämt att åka nu. Semesterveckorna är värst och de är ju i alla fall över!
    Jag var där igår, mao LÖNEHELG och det var typ inte en människa
  • ääni
    Tokstolla skrev 2010-08-29 14:50:11 följande:
    Jag var där igår, mao LÖNEHELG och det var typ inte en människa
    Ja, det är inte alltid så lätt att räkna ut. Jag var där i torsdags och då var det också lugnt.
  • ääni

Kanske många var på kräftskiva igår så det inte var så många långväga shoppare.

Svar på tråden Gekås vol 14