• Svar på tråden xtravaganza
  • Katta77

Välkomnar nya till tråden

Trollebo: Till mig sa min coach att vågen visar fel eftersom man har så mykt vätska i kroppen när man kör på helfart, men att jag visst fick väga mig om jag ville se om det var nån skillnad fast med vetskapen att det kan visa fel pga vätska

Har nu upptrappat snart 1 vecka, testade väga mig när jag var på gymet igår och hade inte gått ner ett gram sen i ons...iofs får jag vara glad att jag inte gått upp men nog hade det varit trevligt att gå ner lite så man ser att kroppen fattar.

På tis åker vi till Idre och blir där i 1vecka..kommer bli svårt att hinna med 5 måltider känns det som men jag tänkte äta nötter till mellis (för det kan man väll)..lär ju bli lite "fuskande" med vin och annat gott men ska iaf försköa hålla mig från godis m.m.

Ha det gott

• Trollebo

Katti77: Tack för svaret om vågen! Och du, du har ju gått ner men det märks inte pga vattnet du lägger på dig i upptrappningen. Så noll på vågen är säkert nåt halvkilo-kilo mindre i fett, tror jag.

• Marran79

Hej allihopa!

Vad duktiga många av er är som lyckats gå ner så mycket. Ni inspierar verkligen att komma igång. På torsdag ska jag också börja med XV och det är med skräckblandad förtjusning. Är superpeppad att äntligen bli av med min ca 30 kg övervikt, kunna handla snygga kläder, bli fin inför bröllopet i höst, men framförallt att få en hälsosam kropp som ska klara många år tillsammans med mina finfina barn. Men samtidigt är jag vettskrämd. Nu har jag haft en målbild så länge, kommer jag att klara av det. Jag är rädd vad som skulle hända om jag misslyckas, kommer det att spåra ur ännu mer då? Är livrädd för att inte lyckas. Men den här gången är jag verkligen beslutsam och hoppas att jag klarar det.

Min coach sa till mig att det var bra att försöka undvika kolhydrater ungefär tre dagar innan man kör igång med helfarten. Men nu känns det som att jag glömt bort allt vad jag lärde mig i skolan om näringslära. Vad ska jag äta de här sista dagarna innan start? Jag förstår ju att jag ska äta mycket kött, fisk, kyckling osv, men vad får jag äta till. Är det okej att äta sallad? Vad ska jag äta till frukost osv? Hoppas nån har några bra svar för jag vill få en så bra start på mitt nya liv som möjligt.

• trassle

Hej,

Får jag också hänga med här?Började helfart på fredag,men redan igår kväll tappade jag kontrollen och åt ett rågbröd och några bitar mörk choklad. Hur är det möjligt att nu redan falla för frestelsen?Hur skall jag då klara av 10 veckor??Jag började nu idag pånytt och försöker hitta sätt att undvika samma misstag,dricker massor ört te och försöker dricka det varje gång jag blir sugen på något. Dagarna är inget problem men kvällarna är svåra. Har någon samma problem och lite råd om hur man skall klara av dom första dagarna? Jag har barn,så kan inte tömma kylskåpen, annors skulle jag göra det!
    Ni är alla så duktiga och är glad att jag att jag hittade hit,det motiverar redan att läsa om er alla som lyckats så bra!
  • Gladhannapanna

Trassle & Marran: Jag hade det jobbigt första veckan, men jag försökte hela tiden tänka att om jag skulle äta hade det tidigare lidandet varit förgäves eftersom jag då skulle behöva börja från början!

Även om jag då coh då blir sugen på någonting så försöker jag tänka på samma sätt.

Jag satte upp ett delmål från början och bestämde mig för att ytterligare nedgång bara är bonus!

Nu har jag bara knappt 2 kg kvar till delmålet och vill gå ner 6-7 kg ytterligare efter det.

Ett annat tankesätt jajg använt mig av tidigare är att varje hekto är en förbättring mot utgångslläget. Att tänka på alla kilon man vill gå ner på samma gång kan kännas näst intill oöverstigligt, men om man tänker på vad man lyckats med och tar ett kg i taget så kan det kännas lättare!

Titta tex på ICA, se hur mycket margarinpaket du förlorat i rent fett, då känner man sig duktig vill jag lova!!!

Ego: Det var mensen som bråkade för nu har jag gått ner 1,5 kg på två dagar!

• Poppins

Fjärde dan idag och jag mår oförskämt bra. Känner mig pigg och glad och framför allt sugen på att träna. De har nog aldrig hänt i mitt liv förut att jag velat träna intensivt. Ska snart gå iväg till badhuset och simma. Längtar efter att få komma igång med gymträning till veckan. 

Hur går det för dig Timoteja00?

trassle skrev 2010-04-11 07:49:58 följande:
    Hej, Får jag också hänga med här?Började helfart på fredag,men redan igår kväll tappade jag kontrollen och åt ett rågbröd och några bitar mörk choklad. Hur är det möjligt att nu redan falla för frestelsen?Hur skall jag då klara av 10 veckor??Jag började nu idag pånytt och försöker hitta sätt att undvika samma misstag,dricker massor ört te och försöker dricka det varje gång jag blir sugen på något. Dagarna är inget problem men kvällarna är svåra. Har någon samma problem och lite råd om hur man skall klara av dom första dagarna? Jag har barn,så kan inte tömma kylskåpen, annors skulle jag göra det! Ni är alla så duktiga och är glad att jag att jag hittade hit,det motiverar redan att läsa om er alla som lyckats så bra!
    Jag har gjort så nu dom första dagarna att jag unnat mig och köpt en bra tidning att ha och läsa på kvällen när det värsta suget kommer. Så när barnen somnat har jag lagt mig i soffan under en filt, druckit en kopp te och läst min tidning. Jag har helt hållit mig borta från köket under kvällarna för att inte falla för frestelsen och framför allt har jag skjutit på alla måsten som tvätt och disk och sånt. De har funkat jättebra för mig, hoppas de kan funka för dig oxå
  • Trollebo
    trassle skrev 2010-04-11 07:49:58 följande:
    Hej, Får jag också hänga med här?Började helfart på fredag,men redan igår kväll tappade jag kontrollen och åt ett rågbröd och några bitar mörk choklad. Hur är det möjligt att nu redan falla för frestelsen?Hur skall jag då klara av 10 veckor??Jag började nu idag pånytt och försöker hitta sätt att undvika samma misstag,dricker massor ört te och försöker dricka det varje gång jag blir sugen på något. Dagarna är inget problem men kvällarna är svåra. Har någon samma problem och lite råd om hur man skall klara av dom första dagarna? Jag har barn,så kan inte tömma kylskåpen, annors skulle jag göra det! Ni är alla så duktiga och är glad att jag att jag hittade hit,det motiverar redan att läsa om er alla som lyckats så bra!
    Kvällarna är problem för mig med. Jag gör så att jag förskjuter alla påsar mot kvällen, så jag tar en halv påse kl 10, kl 12, kl 15 och kl 17. Sen tar jag en hel soppa och myser med framför TV:n vid 20-tiden, vilket är mitt kristiska klockslag.
    För dagbok över dina felsteg och försök att inte tänka på dem som fusk eller annat negativt utan som nåt du lär dig av. "OK nu valde jag att göra så här. Hur undviker jag att det händer igen?"

Marran 79: Du KOMMER att klara det! Det går så himla lätt tack vare gruppen, coachen och träningen (och pulvret så klart). Du har allt du behöver för att lyckas, målbild,  motivation, xtravaganza och oss!!
  • timoteja00

Också min fjärde dag och det känns toppen! Hade inga problem igår, min jobbiga dag var dag2 på kvällen när jag hade min matabstinens. Men jag är envis som fan när jag väl bestämt mig och det gick bra Abstinensen går ju över! Jag drack vatten, kaffe, gick en sväng med hunden.. Tror att det är bra om man sysselsätter sig då så man tänker på nåt annat. 

Jag har också delat upp 2 påsar, men ska nog bara dela upp 1. Har inte fått i mej den sista där på kvällen

Marran79: jag ändrade inte på nåt alls sista dagarna, jag åt i stället riktigt gott Det kanske var fel, men fick inte info om nåt annat heller..

** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
  • trassle

Tack för alla tips!Idag har gått hur bra som helst igen,måste smida en plan så morgondagen också går bra,kanske bjuda hit någon väninna på kvällen och dricka te så jag inte sitter här ensam och sedan äter något igen 

Hur har helgen gått för er andra?
  • Poppins
    trassle skrev 2010-04-11 19:05:33 följande:
    Tack för alla tips!Idag har gått hur bra som helst igen,måste smida en plan så morgondagen också går bra,kanske bjuda hit någon väninna på kvällen och dricka te så jag inte sitter här ensam och sedan äter något igen  Hur har helgen gått för er andra?
    Va bra att de går bra för dig

Helgen har gått väldigt bra för mig, men igår kväll så kände jag mig riktigt risig och hängig. Ingen hunger hade jag, snarare illamående och en sprängande huvudvärk. Så efter att barnen somnat tvingade jag i mig sista påsen och sen gick jag och la mig. Nu på morgonen mår jag toppen igen
Svar på tråden xtravaganza