• Svar på tråden xtravaganza
  • emsson
    Muminlina skrev 2010-04-02 20:29:06 följande:
    Fanken!!!! Idag har jag moffat div saker, inkl godis Jag har ju inte ens smakat förut, men nu idag när jag lagat mat så har det slunkit ner massor Känner mig så usel. Och ändå sitter jag här och är sugen... Usch usch usch jag känner igen mitt gamla beteende, igår fick jag reda på att jag inte får vara kvar på mitt jobb och direkt börjar jag äta. Funderar nu på att ta ett par soppveckor efter påsk, nya tag lixom. Jag har 2 kg kvar som jag inte verkar gå ner, men visst - jag är ju inte helt strikt på halvfarten. Ursäkta, ville bara skriva av mig lite, och visa att man inte alltid är så stark som det kan tyckas... Hoppas ni har en bra påsk!
    Skönt att höra att andra oxå är mänskliga...för det är ju helt mänskligt att göra det som är fel ibland vad det än gäller! Jag har oxå syndat igår, men det var planerat och därför mår jag inte dåligt av det heller. Men jag har läst att man kan göra 1 soppdag efter en syndardag för att komma tillbaks till det mer strikta tänket så jag tänkte göra det på måndag bara för att komma i fas igen. Nog för att jag är tillbaka på halvarten idag men jag vill liksom komepensera det dåliga jag gjorde igår, och måndag känns lättare för då är jag på jobbet...lättare där! =)

Tråkigt med ditt jobb, kan rekomedera en liten tunn bok som heter "vem snodde osten" som handlar om hur man hanterar förändringar i livet och hur man kan bli bättre på att handskas  med stora förändringar i livet.

Peppar dig till att ta de 2 sista kilona! Det klarar du!!!
  • emsson
    mozilla skrev 2010-04-01 12:36:29 följande:
    Jag har ju haft problem med min handled i 20 års tid, har senknutor i handleden som man inte gör något åt då en operation av den innebär stor risk för att handen stelopereras. Jag har fått en stödskena som jag har dygnet om och sen jag fick den har smärtan minskat samt att fingrarna inte domnar lika ofta. Har man tur så  kan det försvinna av sig själv då jag sökte direkt när jag fick dessa symptom. Gör det inte det så kommer en operation att bli nödvändig. Jag har fått OK att köra crosstrainern och det känns underbart då det är min favorit. Det enda jag inte ska syssla med är maskinerna som innebär att man har en böjd handled och det är merparten av de maskiner som jag kör där händerna nyttjas.
    Ska hålla tummarna på att det släpper av sig själv! =)
  • Gladhannapanna

Jag körde soppor hela påsken, funkade över förväntan och både svärisar och svåger+svägerska var peppande istället för ifrågasättande!

Dock kunde jag inte motstå att ta några popcorn ur dotterns skål vid ett tillfälle, skitdumt, men så himla gott!

Jobbigt med dåligt samvete för att man ätit mer än man borde, jobbigt med jobbet också!

Jag ska på konferens när jag slutat med helfarten, kommer att äta mer än halvfart de dagarna, men ska inte ha dåligt samvete för det för det är planerat.

• Muminlina

Tack snälla Klunsen111 och Emsson! Jag försöker verkligen att inte må dåligt av att jag ätit, jag har ätit under nästan hela påsken nu, och det hade jag planerat för vi var iväg på minisemester med släkten, men det är väl sättet jag gör det på tror jag... Det där att man tänker på nästa godis man vill ha innan man ens tuggat ur den man nyss valde, om ni förstår vad jag menar.
    Jag har inte vägt mig och kommer inte göra det på nån vecka tror jag, så jag har en chans att komma in ordentligt i halvfarten igen. Idag har jag bara ätit bra, ev lite för mkt protein men det är ju rätt ok. Däremot så är jag myyycket godissugen, på jobbet stod ett påskägg med med säkert 7 kg smågodis i - lockande men jag tog inget.
    Det där med att köra en soppdag efter synd är inget jag hört nått om, men kanske funkar, speciellt på den mentala delen. Jag kör ev soppor om några veckor, har inte råd just nu. Boken ska jag definitivt läsa, tack för tipset :)
    Ang mitt jobb så kaaaanske det kan lösa sig, om jag kan komma på ett bra projekt och få stipendier att betala min lön. Så idag kanns det lite lite bättre.

• Klunsen111

Muminlina: Skönt att det känns bättre! Hoppas att det ordnar sig! Jag har också varit väldigt godissugen nu efter helgen :( Det är verkligen sant det där att man bygger upp sitt sockerbehov.  I morgon är det träning och Lifetimeträff. Kul!!

• Flippen

Jag har nu tappat ca 22 kg på 13 veckor. Har inte sådär hemskt mycket fett kvar på magen, men däremot har inte skinnet hängt med i viktnedgången. (Har dessutom fött 2 barn de sista åren). Huden på magen är väldigt löst och "dallrigt".
    Hur har det gått för er andra som gått ner mycket i vikt? Har huden blivit fastare efterhand eller är det heltäckande baddräkt som gäller livet ut nu?

• Gladhannapanna

Flippen: Oj, det var verkligen inte dåligt jobbat!!!

Jag har läst här eller någon annanstans att kropp och hud drar ihop sig upp till ett år. Så du slipper nog heltäckande baddräkt!

Jag har sjabblat med mätningarna, blir konstiga mått varje vecka. Vet inte riktigt vad som är fel, men ibland är det mycket mindre mått och ibland större....

• Flippen

Måste bara få beklaga mig lite.
    Jag har ju gått ner 22 kg och har ca 8 kg kvar till min målvikt. Målvikten har jag ju bestämt ihop med min coach och hon tyckte att det var ett bra och rimligt mål.
    Omgivningen däremot verkar tycka att detta har stigit mig åt huvudet. Familjen är det inga problem med, de stöttar mig till 100%, men arbetskollegor och vissa kompisar kommenterar ofta att jag varit jätteduktig men tillägger något i stil med... "Men nu får du ju inte gå ner mer för då försvinner du ju" och "du ska väl inte gå ner mer nu?..." "jaha, tränar du så mycket när du knappt äter något?..." Är så trött på dessa kommentarer!

Jag har inte nämnt för så många vad jag satt som målvikt, undermedvetet för att inte ha "misslyckats" om jag inte skulle nå målvikten. Nackdelen med detta är väl att många nog tror att jag blivit förblindad och inte inser hur mycket jag faktiskt gått ner, och aldrig känner mig nöjd.

Jag har nu påbörjat helfarten igen efter några veckor på halvfart, och tänkte köra det i 2 veckor nu för att få bort de sista kilona. Har dock inte nämnt detta för någon utomstående för att slippa höra dessa kommentarerna.

Ville bara skriva av mig lite.

• Flippen
    Gladhannapanna skrev 2010-04-08 08:13:29 följande:
    Flippen: Oj, det var verkligen inte dåligt jobbat!!!Jag har läst här eller någon annanstans att kropp och hud drar ihop sig upp till ett år. Så du slipper nog heltäckande baddräkt!Jag har sjabblat med mätningarna, blir konstiga mått varje vecka. Vet inte riktigt vad som är fel, men ibland är det mycket mindre mått och ibland större....
    Tack!
    Håller med! Jag har också skippat mätningarna sista månaden. Tycker också att det diffar så himla mycket från gång till gång. Flyttar man t ex måttbandet 1 cm upp eller ner på magen så kan det ju skilja flera centimeter på måttbandet.
  • Poppins

Hej, hej!

Hoppas de är ok att jag hoppar in i den här tråden. Jag har startat igång med xtravaganza på helfart nu idag och har precis druckit första shaken. Måste säga att den var mycket godare än jag hade förväntat mig. Men fy sjutton så mätt man känner sig av dom 2,5 dl man druckit. Första gruppträffen på tisdag nästa vecka, ska bli kul. Jag känner mig verkligen peppad att äntligen bli av med dom där envisa gravidkilona som satt sig rejält efter två barn.

Svar på tråden xtravaganza