xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Jag körde soppor hela påsken, funkade över förväntan och både svärisar och svåger+svägerska var peppande istället för ifrågasättande!
Dock kunde jag inte motstå att ta några popcorn ur dotterns skål vid ett tillfälle, skitdumt, men så himla gott!
Jobbigt med dåligt samvete för att man ätit mer än man borde, jobbigt med jobbet också!
Jag ska på konferens när jag slutat med helfarten, kommer att äta mer än halvfart de dagarna, men ska inte ha dåligt samvete för det för det är planerat.
Tack snälla Klunsen111 och Emsson! Jag försöker verkligen att inte må dåligt av att jag ätit, jag har ätit under nästan hela påsken nu, och det hade jag planerat för vi var iväg på minisemester med släkten, men det är väl sättet jag gör det på tror jag... Det där att man tänker på nästa godis man vill ha innan man ens tuggat ur den man nyss valde, om ni förstår vad jag menar.
Jag har inte vägt mig och kommer inte göra det på nån vecka tror jag, så jag har en chans att komma in ordentligt i halvfarten igen. Idag har jag bara ätit bra, ev lite för mkt protein men det är ju rätt ok. Däremot så är jag myyycket godissugen, på jobbet stod ett påskägg med med säkert 7 kg smågodis i - lockande men jag tog inget.
Det där med att köra en soppdag efter synd är inget jag hört nått om, men kanske funkar, speciellt på den mentala delen. Jag kör ev soppor om några veckor, har inte råd just nu. Boken ska jag definitivt läsa, tack för tipset :)
Ang mitt jobb så kaaaanske det kan lösa sig, om jag kan komma på ett bra projekt och få stipendier att betala min lön. Så idag kanns det lite lite bättre.
Muminlina: Skönt att det känns bättre! Hoppas att det ordnar sig! Jag har också varit väldigt godissugen nu efter helgen :( Det är verkligen sant det där att man bygger upp sitt sockerbehov. I morgon är det träning och Lifetimeträff. Kul!!
Jag har nu tappat ca 22 kg på 13 veckor. Har inte sådär hemskt mycket fett kvar på magen, men däremot har inte skinnet hängt med i viktnedgången. (Har dessutom fött 2 barn de sista åren). Huden på magen är väldigt löst och "dallrigt".
Hur har det gått för er andra som gått ner mycket i vikt? Har huden blivit fastare efterhand eller är det heltäckande baddräkt som gäller livet ut nu?
Flippen: Oj, det var verkligen inte dåligt jobbat!!!
Jag har läst här eller någon annanstans att kropp och hud drar ihop sig upp till ett år. Så du slipper nog heltäckande baddräkt!
Jag har sjabblat med mätningarna, blir konstiga mått varje vecka. Vet inte riktigt vad som är fel, men ibland är det mycket mindre mått och ibland större....
Måste bara få beklaga mig lite.
Jag har ju gått ner 22 kg och har ca 8 kg kvar till min målvikt. Målvikten har jag ju bestämt ihop med min coach och hon tyckte att det var ett bra och rimligt mål.
Omgivningen däremot verkar tycka att detta har stigit mig åt huvudet. Familjen är det inga problem med, de stöttar mig till 100%, men arbetskollegor och vissa kompisar kommenterar ofta att jag varit jätteduktig men tillägger något i stil med... "Men nu får du ju inte gå ner mer för då försvinner du ju" och "du ska väl inte gå ner mer nu?..." "jaha, tränar du så mycket när du knappt äter något?..." Är så trött på dessa kommentarer!
Jag har inte nämnt för så många vad jag satt som målvikt, undermedvetet för att inte ha "misslyckats" om jag inte skulle nå målvikten. Nackdelen med detta är väl att många nog tror att jag blivit förblindad och inte inser hur mycket jag faktiskt gått ner, och aldrig känner mig nöjd.
Jag har nu påbörjat helfarten igen efter några veckor på halvfart, och tänkte köra det i 2 veckor nu för att få bort de sista kilona. Har dock inte nämnt detta för någon utomstående för att slippa höra dessa kommentarerna.
Ville bara skriva av mig lite.
Hej, hej!
Hoppas de är ok att jag hoppar in i den här tråden. Jag har startat igång med xtravaganza på helfart nu idag och har precis druckit första shaken. Måste säga att den var mycket godare än jag hade förväntat mig. Men fy sjutton så mätt man känner sig av dom 2,5 dl man druckit. Första gruppträffen på tisdag nästa vecka, ska bli kul. Jag känner mig verkligen peppad att äntligen bli av med dom där envisa gravidkilona som satt sig rejält efter två barn.