• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • lottizm
    Mrs girl skrev 2012-02-04 10:49:57 följande:
    hon är ca 89-90 cm och vi har köpt 104 i jackan på fix, då var det ganska rejäl växtmån på den, 98 hade säkert funkat men jag vill gärna att den ska räcka en bit in på hösten också så den får vara lite stor i början. hon har 92 på sin vinteroverall från fix och den sitter perfekt nu. Hoppas du fick lite riktmärke.
    tack för hjälpen!
  • anette 81

Nu har kappahls skaljackor från kaxs kommer in på hemsidan

• Tessie2022
    anette 81 skrev 2012-02-03 22:55:10 följande:
    Wilma hade 110 i pop jackan i höstas. så iså fall hade jag tänkt köpa en i 116. men då blir nog 116 i fix jackan fôrstor el?

Varför skulle 116 bli för stor för Wilma? Har hon inte växt något under vintern? Menar annars om 110 passade i höstas så borde ju 116 passa nu till våren i pop skaljacka och om de nu är likvärdiga i storlek så borde ju således 116 passa i fixjackan oxå ?

Fix jag jag gillat tidigare men inte haft på några år och Kax har jag aldrig haft så jag kan inte rekommendera vilken som är bäst .. Här gick jag helt enkelt på att jag tyckte Fix jackan var snyggare plus att jag redan har ett par byxor till . Tror faktiskt de är ganska likvärdiga varandra så gå du på utseendet !  
  • Joggy

Instämmer med Tessie, gå på utseendet. Själv tycker jag den mörkrosa från Fix och den röda från Kaxs är finast.

• anette 81
    Tessie2022 skrev 2012-02-04 16:35:10 följande:

Varför skulle 116 bli för stor för Wilma? Har hon inte växt något under vintern? Menar annars om 110 passade i höstas så borde ju 116 passa nu till våren i pop skaljacka och om de nu är likvärdiga i storlek så borde ju således 116 passa i fixjackan oxå ?

Fix jag jag gillat tidigare men inte haft på några år och Kax har jag aldrig haft så jag kan inte rekommendera vilken som är bäst .. Här gick jag helt enkelt på att jag tyckte Fix jackan var snyggare plus att jag redan har ett par byxor till . Tror faktiskt de är ganska likvärdiga varandra så gå du på utseendet !  
    Jag får beställa o prova hemma o se vilken storlek som är bäst. Vet inte riktigt om jag fastnade för fixjackan
  • lottizm

min son tyckte bäst om Kaxs-jackan med de gula detaljerna, jag håller nog med om att den ser lite roligare ut än fix-jackan.

går Kappahls kuponger att använda på nätet nu mer? 

• anette 81
    lottizm skrev 2012-02-04 19:31:33 följande:
    min son tyckte bäst om Kaxs-jackan med de gula detaljerna, jag håller nog med om att den ser lite roligare ut än fix-jackan.

går Kappahls kuponger att använda på nätet nu mer? 
    kappahl online kod gick ut den 23 jan. hade tänkt ha jackan som regnjacka som man kan ha med pops jackor men kaxs har bara 5000 i vattenpelare
  • Joggy

Jag tror det är 5000 i vattenpelare på galonkläder så det bör nog räcka. Du kan ju kolla om det är samma material som i vinteroverallerna för de fick ju 5 av 5 på vattentäthet i testfaktas overalltest i höstas.

• anette 81
    Joggy skrev 2012-02-04 20:15:08 följande:
    Jag tror det är 5000 i vattenpelare på galonkläder så det bör nog räcka. Du kan ju kolla om det är samma material som i vinteroverallerna för de fick ju 5 av 5 på vattentäthet i testfaktas overalltest i höstas.
    står det någonstans?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11