• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • anette 81
    substitutet skrev 2012-02-08 18:48:28 följande:
    Kaxs skaljacka drar åt det lilla hållet ja! Fick ta 116 till sonen som är ca 104 lång och 19 kg tung

då blir det den storleken jag får tag till dottern iså fall om jag nu ska köpa den,
  • Loppan boppan
    substitutet skrev 2012-02-08 18:48:28 följande:
    Kaxs skaljacka drar åt det lilla hållet ja! Fick ta 116 till sonen som är ca 104 lång och 19 kg tung
    Då borde 110 funka till 99 cm och 16 kilo? Tycker den gröna va finast men dottern vill nog ha rosa tyvärr
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • pp08

KAX vinteroverall: vi köpte en storlek större än planerat, blev helt rätt. Långa smala i modellen där man lätt kan gå upp en storlek. Vattenpelare 10 000.
    Vi köpte tidigt i höstas när jag hade rabattkupong och bonuscheck. Valde en större storlek eftersom vi kunde använda gamla overallen om vintern skulle inträffa tidigt. Detta hände inte så fram till jullovet använde vi skaljacka (Lindex rutiga) med lurvig fleece under samt FIX skalbyxa (oftast utan fleece pga milda vädret).
    KAX overallen invigdes efter nyår och förutom att knapparna vid resåren under foten lossnade efter några veckors varsamt användning är jag 100% nöjd. (sydde alla knapparna fast nu i helgen då de hängde på en liten tråd; overallen satts oftast på med hjälp av vuxen så ingen onödig slit).

♀ 090619
  • pp08

Förra året/säsongen tyckte jag att FIX ytterkläder var stora i storleken. Och KAX små i storleken.
    Dottern har en FIX skaljacka i stl 92 som sitter fortfarande bra och tillräcklig rymlig för att få plats med fleece under. En FIX overall i stl 98 skulle varit stor på henne. Däremot sitter KAX overallen i stl 104 bra på henne!!

♀ 090619
  • substitutet

Loppan Bobban: Det borde det göra. Mätte 110 och 116 mot varandra och det skilde inte så mycket mellan dem!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11