• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • skrotis78

En konstig fråga kanske, hopp

a inte på mig nu... Men kan någon förklara för mig vad som är så bra med skaljackorna? Jag har aldrig känt behov av såna till mina barn, men många andra verkar helt galna efter dessa plagg. Vad har jag missat?

• Joggy

Om du har bra skalkläder behöver du inte köpa några regnkläder, Eftersom de är helt vattentäta med tejpade sömmar. Särskilt lite större barn gillar väl det. För oss räcker det med en jacka som är vattenavstötande. Eftersom dottern har galonkläder vid regn. Så vi letar själv efter en snygg jacka, men som helst ska vara starkt rosa enligt dottern.

• Thegran
    skrotis78 skrev 2012-01-30 15:36:17 följande:
    En konstig fråga kanske, hopp
    a inte på mig nu... Men kan någon förklara för mig vad som är så bra med skaljackorna? Jag har aldrig känt behov av såna till mina barn, men många andra verkar helt galna efter dessa plagg. Vad har jag missat?
    Skalkläder är vattentäta och andas samtidigt tillskillnad mot galon, som visserliggen är vattentäta men som inte andas. Kläder som andas gör att du är varm men inte svettig.
    I galonkläder blir du lätt svettig när du rör dig. när du sen blir stilla fryser du istället.

Galon är ett helt onödigt plagg nu när det finns bra skalkläder. Många skalkläder har dubbelt så hög vattenpelare som galon = ÄNNU mer vattentätt!
  • HonSomVet
    Thegran skrev 2012-01-30 16:16:00 följande:
    Skalkläder är vattentäta och andas samtidigt tillskillnad mot galon, som visserliggen är vattentäta men som inte andas. Kläder som andas gör att du är varm men inte svettig.
    I galonkläder blir du lätt svettig när du rör dig. när du sen blir stilla fryser du istället.

Galon är ett helt onödigt plagg nu när det finns bra skalkläder. Många skalkläder har dubbelt så hög vattenpelare som galon = ÄNNU mer vattentätt!
    Fast jag föredrar faktiskt att äga både skalkläder och galon. I ösregn föredrar jag att ta på barnen galon. Även om inte skalkläderna blir blöta genom så blir det en annan känsla än galon. Men det är förstås smaksak.

Om man inte vill lägga ut pengar på dyra skalkläder rekommenderar jag iaf att se till så jackan är vindtät. En icke vindtät jacka är bra mycket kallare än en som vindtät.
  • stjärna4
    anette 81 skrev 2012-01-30 15:33:40 följande:
    Vet inte heller vilken skaljacka jag ska köpa, gillar inte kaxs, fix eller pops
    Känner precis som dig :)
  • winters

Åhléns kanske, eller Didriksons, har dock inte sett de i vår, men det är ju bra kläder iaf! Vi har en turkos FIX från förra året samt en petrol PoP från i höstas att plockas fram nu till våren, är mycket nöjd för jag är inte imponerad än så länge av årets färger, dock måste nog en turkos från PoP köpas till hösten sedan när de kommer...

Oscar 091001
  • ami

Stadium Everest har väl skalkläder med. De är billiga och rätt hyggliga, fyller sin funktion. Vet inte vattenpelaren men vi hade nåt sånt som xtra för några år sen. Inte så snygga dock.

• anette 81
    winters skrev 2012-01-30 17:09:30 följande:
    Åhléns kanske, eller Didriksons, har dock inte sett de i vår, men det är ju bra kläder iaf! Vi har en turkos FIX från förra året samt en petrol PoP från i höstas att plockas fram nu till våren, är mycket nöjd för jag är inte imponerad än så länge av årets färger, dock måste nog en turkos från PoP köpas till hösten sedan när de kommer...
    får kika på dom.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11