• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Joggy

Didriksons har 2000 i vattenpelare och brukar få mycket bra betyg. Men de mäter vattentätheten efter att plaggets tvättats några gånger eftersom det ger ett mer korrekt resultat. Så vattenpelare behöver inte alltid säga så mycket. Vet dock inte hur Lindex gör. Vinterns fixoverall hade ju 10000 i vattenpelare men höll inte måttet.

• Hallontårta
    Wilmis07 skrev 2012-03-16 09:27:04 följande:
    Vi ber om ursäkt för att vårt svar har dröjt.
    Vi har stort fokus på kvalitetsfrågor när vi tar fram våra barnkläder. Vårens Fix ytterplagg är vattentäta. Plagg är vattentäta vid 2000 mm vattenpelare och det uppnår vårens Fix jackor och överdragsbyxor gott och väl. Vi beklagar om det uppfattas som otydlig information att vi tagit bort måttet vattenpelare. Vårt syfte är att vara ännu tydligare genom att endast kommunicera att plagget är vattentätt eftersom det kan uppfattas som förvirrande med ytterligare ett mått. Plaggen är vattentäta och det har vi valt att kommunicera.
    Mvh Lindex

Fick detta svar från Lindex på deras FB sida.
    De verkar ha knåpat ihop ngt nu när de fått frågor på detta ;)

Jag fick detta svar (nästan som ditt):

Hej!

Jag vill börja med att beklaga att du har fått vänta länge på svar. Det är väldigt tråkigt att höra att du vill lämna tillbaka de FIX plagg du har köpt hos oss.

Vi har stort fokus på kvalitetsfrågor när vi tar fram våra barnkläder. Vårens Fix ytterplagg är vattentäta. Plagg är vattentäta vid 2000 mm vattenpelare och det uppnår vårens Fix jackor och överdragsbyxor gott och väl. Vi beklagar om det uppfattas som otydlig information att vi tagit bort måttet vattenpelare. Vårt syfte är att vara ännu tydligare genom att endast kommunicera att plagget är vattentätt eftersom det kan uppfattas som förvirrande med ytterligare ett mått. Plaggen är vattentäta och det har vi valt att kommunicera. Är du som kund inte nöjd med plaggen efter användning får du självklart reklamera dem.

Ha en fin dag!

Med vänlig hälsning
    Stine
    Lindex Kundservice

--------------

Så om plaggen läcker in borde det alltså vara okej att reklamera dem. :>

Sedan kan jag iofs tycka, att om jag ska välja mellan en skaljacka som har 2000mm i vattenpelare och en jacka i en annan affär som har 10 000mm så väljer jag den sistnämnda.
  • Wilmis07

Den är ju säkert vattentät nu när den är ny,det tvekar jag egentligen inte på men hur är den efter några tvättar? Negativt tänkande jag vet

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Hallontårta
    Wilmis07 skrev 2012-03-16 19:25:17 följande:
    Den är ju säkert vattentät nu när den är ny,det tvekar jag egentligen inte på men hur är den efter några tvättar? Negativt tänkande jag vet
    Ja precis, men då verkar det ju vara ok att reklamera den ;>
  • Tessie2022

Jag har oxå fått samma svar från Lindex angående FIX skalkläder.. Blev riktigt förbannad när jag fick det då de inte svarade på min fråga.. Jag skickade om frågorna och menade att jag anser att det ser ut som de försökt mörka att de sänkt vattenpelaren på kläderna genom att inte skriva ut den mm och att jag anser mig lurad på detta sättet. Hade jag vetat att det var så liten vattenpelare hade jag aldrig köpt kläderna..

Men det konstiga är att jag köpte ett par skalbyxor från Fix på vinterrean. På lappen på dessa står det att det är 10 000 mm vatttenpelare. Jag kollar på de jag köpte nu i våras och där står det inget alls. MEN de känns och ser ut precis likadana? Så är det igentligen någon skillnad på dem?? 

• Hallontårta
    Tessie2022 skrev 2012-03-16 20:09:01 följande:
    Jag har oxå fått samma svar från Lindex angående FIX skalkläder.. Blev riktigt förbannad när jag fick det då de inte svarade på min fråga.. Jag skickade om frågorna och menade att jag anser att det ser ut som de försökt mörka att de sänkt vattenpelaren på kläderna genom att inte skriva ut den mm och att jag anser mig lurad på detta sättet. Hade jag vetat att det var så liten vattenpelare hade jag aldrig köpt kläderna..

Men det konstiga är att jag köpte ett par skalbyxor från Fix på vinterrean. På lappen på dessa står det att det är 10 000 mm vatttenpelare. Jag kollar på de jag köpte nu i våras och där står det inget alls. MEN de känns och ser ut precis likadana? Så är det igentligen någon skillnad på dem?? 
    Skalbyxorna vet jag inte, dessa reagerade jag inte på från början. Däremot jackan känns plastig i år. Men jag hoppas att byxorna håller samma kvalitet som tidigare år..
  • Tessie2022

Fast tror ni verkligen att man efter 1 års användning (japp mina kläder används väldigt sparsamt då barnen har alldeles för mkt..) och kanske 2-3 tvättar att man kan reklamera kläderna? På polarn är det inga problem men funkar verkligen Lindex lika bra på detta? Jag köpte dessa set för att ha hängandes på dagis (barnen går 15 h i veckan och använder de endast när det är blött - annars har det pop windstopperfleece jacka..) för att slippa ta kläderna fram och tillbaka nu när mannen ska börja köra barnen och jag vet hur mkt som glöms mm.. Så håller de inte tätt så har jag ingen som helst användning av dem..

• Merde
    Wilmis07 skrev 2012-03-16 09:27:52 följande:
    Årets skalbyxa från fix har 2000 i vattenpelare.
    2000? Inte undra på att de valt att inte märka plaggen då.

Bytte mitt nya par mot ett par med 10 000 i vattenpelare men kommer inte att behålla dem heller då de kändes och såg precis likadana ut som det andra paret. Misstänker helt enkelt att 10000 i vattenpelare på de byxorna i egentlig mening inte motsvarar mer än 2000 och det är därför de nya som verkar vara precis samma plagg är sänkta. Turligt nog för min del pga en kassörskamiss kan jag lämna tillbaks dem och få tillbaks fullpris trots att jag köpt dem med 30% rabatt kombinerat med ta tre betala för två så i morgon bär det av till Lindex och sedan till Po.p. Tänkte att jag för en gångs skull skulle köpa någon av de billigare kedjornas ytterkläder bara för att prova men det är något jag definitivt inte kommer att göra om. Så stor skillnad är det inte mellan 299 och 549 kr.
  • Joggy

Vår dotter har använt Kaxs svarta skalbyxor dagligen i någon vecka på förskolan. Inköpta nyligen för 299 kr. De har 10000 i vattenpelare och är gjorda av samma material som vinteroverallerna som fick 5,0 på vattentäthet i höstens test, samma som PoP:s overall. Såg att Kappahl har 25% rabatt i helgen på ett helt köp om du vill komma billigare undan (om man är medlem eller blir det i butik). Hon har ännu inte använt de i ösregn så jag kan ju inte garantera kvaliteten, men tycker de verkar bra. 

• sarsparis

Kläder med vp 2000 kan knappt kallas för vattentäta, på uteungar.se kan man läsa om vp, kan inte länka från mobilen. Se till.att reklamera allt som blir blöt. Förstår.fortfarande inte varför dom sänkt vp. Varför köpa Fix när man kan köpa kaxs för samma peng?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11