Wilmis07 skrev 2012-03-16 09:27:04 följande:
Vi ber om ursäkt för att vårt svar har dröjt.
Vi har stort fokus på kvalitetsfrågor när vi tar fram våra barnkläder. Vårens Fix ytterplagg är vattentäta. Plagg är vattentäta vid 2000 mm vattenpelare och det uppnår vårens Fix jackor och överdragsbyxor gott och väl. Vi beklagar om det uppfattas som otydlig information att vi tagit bort måttet vattenpelare. Vårt syfte är att vara ännu tydligare genom att endast kommunicera att plagget är vattentätt eftersom det kan uppfattas som förvirrande med ytterligare ett mått. Plaggen är vattentäta och det har vi valt att kommunicera.
Mvh Lindex
Fick detta svar från Lindex på deras FB sida.
De verkar ha knåpat ihop ngt nu när de fått frågor på detta ;)
Jag fick detta svar (nästan som ditt):
Hej!
Jag vill börja med att beklaga att du har fått vänta länge på svar. Det är väldigt tråkigt att höra att du vill lämna tillbaka de FIX plagg du har köpt hos oss.
Vi har stort fokus på kvalitetsfrågor när vi tar fram våra barnkläder. Vårens Fix ytterplagg är vattentäta. Plagg är vattentäta vid 2000 mm vattenpelare och det uppnår vårens Fix jackor och överdragsbyxor gott och väl. Vi beklagar om det uppfattas som otydlig information att vi tagit bort måttet vattenpelare. Vårt syfte är att vara ännu tydligare genom att endast kommunicera att plagget är vattentätt eftersom det kan uppfattas som förvirrande med ytterligare ett mått. Plaggen är vattentäta och det har vi valt att kommunicera. Är du som kund inte nöjd med plaggen efter användning får du självklart reklamera dem.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning
Stine
Lindex Kundservice
--------------
Så om plaggen läcker in borde det alltså vara okej att reklamera dem. :>
Sedan kan jag iofs tycka, att om jag ska välja mellan en skaljacka som har 2000mm i vattenpelare och en jacka i en annan affär som har 10 000mm så väljer jag den sistnämnda.