• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-14 12:09:46 följande:
    synd bara att inte finns andra färger till pojke svart känns tråkigt och jag gillar inte rutiga. turkos , eller marin blå, eller två färger blandad blå/ marin eller turkos/ svart, turkos/ blå. hade varit toppen.
    Turkos håller jag med om, hade varit jättesnyggt! Men svart är ju väldans praktiskt när det gäller smutsen tycker jag....

Marinblå tycker jag är såå tråkigt... har en marinblå Mikk-line som jag köpte till honom på rean, men jag kommer tradera den nu och ha den svarta i stället, bara pga färgen
  • star67

jag ska köpa stl 86 till honom tror jag om den inte blir allt för stor o tycker att svart utom något annan färge i blir lite tråkigt jag har köpt redan en Turkos mössa Glad

• Coca cola light

Min dotter var 93 cm lång i april och borde ha växt lite sedan dess. Hon har 98 i vanliga kläder. Vilken storlek hade ni tagit i overall, 98 eller 104? Provade förra årets bamseoverall i strl 92 på henne idag och den var liten.

• Finesse
    Vårsolen skrev 2010-08-14 11:50:47 följande:
    Ja nu har jag iaf beställt en strl 98 på overallen till min tjej som nu är 98cm, har provat 92an 2 ggr idag och jodå den passar om än absolut precis Nåja här har den inte kommit ut i butik än så känns den för liten när den kommer så tror jag inte det bör vara några problem att byta upp sig en storlek.
    Bara så du vet är inte 98:an så mkt längre på kroppen än 92:an.. jag mätte när jag köpte overall förra året.. dom ser ju helt likadana ut så jag antar att måtten stämmer in detta år oxå. Det enda 98:an var var längre i ärmar och ben.
    Ebba 071228
  • Finesse
    Coca cola light skrev 2010-08-14 13:07:48 följande:
    Min dotter var 93 cm lång i april och borde ha växt lite sedan dess. Hon har 98 i vanliga kläder. Vilken storlek hade ni tagit i overall, 98 eller 104? Provade förra årets bamseoverall i strl 92 på henne idag och den var liten.
    104.. fix overallerna är inte stora om du menar en sån. Min dotter hade 92:an förra året å den var riktigt liten mot slutet. Hon var nog 91-92 cm lång då.. nu är hon 96.
    Ebba 071228
  • Tvillingmamma2007

Har varit och provat overall och de kändes inte superstora i strl utan normala...provade en 110 på min 104 cm och 16,5 kg:s kille och den får det bli...den satt bra med lite växtmån i grenen...provade inga andra storlekar. Köpte den rutiga och så får det bli den svarta på nätet ikväll till andra killen så man får kupong på båda. Den var förresten väldigt lik pops rutiga skaljacka som fanns ifjol har den till grabben med.

Tyget på den rutiga overallen kändes dock lite annorlunda än den svarta typ tunnare, nån mer som klämt?

• Tvillingmamma2007

Köpte mysbyxorna med stjärnor på knäna med, två blå och två svarta för 79,50 per styck de får bli dagisbyxor

• maggan75
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-14 17:03:30 följande:

Har varit och provat overall och de kändes inte superstora i strl utan normala...provade en 110 på min 104 cm och 16,5 kg:s kille och den får det bli...den satt bra med lite växtmån i grenen...provade inga andra storlekar. Köpte den rutiga och så får det bli den svarta på nätet ikväll till andra killen så man får kupong på båda. Den var förresten väldigt lik pops rutiga skaljacka som fanns ifjol har den till grabben med.

Tyget på den rutiga overallen kändes dock lite annorlunda än den svarta typ tunnare, nån mer som klämt?

Då blir det 110 här oxå
  • TeDrickaren

La en beställning på Lindex nu, 400,50kr.....då fick jag jeans till mig de där baggy och 4 par tights tyckte jag var bra

Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • AochJsMamma
    Vårsolen skrev 2010-08-13 23:53:26 följande:
    hej! min lilla tjej hade strl 92 i sin fixoverall i vintras, nu är hon 98cm lång och overallen passar fortfarande, dock är det ju ingen plats att växa i så en ny måste det bli och jag är till 99%säker på att jag väljer en 98a i år.
    Hoppas det kan vara till lite hjälp
    oj! Isåfall får det nog bli en 92 här, 98 blirgalet stort isåfall!!

Skulle spana in overallen idag, men den hade inte kommit in.. :_( Inte heller Bamse gummisstövlarna vilket jag tyckte va skumt! Får kika i en annan LIndex imorgon..
    ♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11