Emmaljunga tråd, Vol 5
Får jag ansluta mig hit? :) Har en Emmaljunga CityCross i dark grey till min son på 8 månader. :)
Får jag ansluta mig hit? :) Har en Emmaljunga CityCross i dark grey till min son på 8 månader. :)
mammamu: på barnens hus sa dom universalfett och det har funkat för oss :)
Vad har alla som har lite mindre barn här i sittdelen? Vill gärna ha nått, det är ju hårt och selen är för stor. Vill kunna använda grenbandet också.
tack! Har sytt en sittdyna, men ska försöka mig på en till! ska även förska sy ett draperi till vagnen så melwin slipper all sol :)
Hallå!
Har nån koll på priser på delar till vagnar här? Skulle vilja ha ett nitro chassi också till min citycross så man kan byta då man vill ha det lite enklare.. Men hur mkt kostar det?
Nån som vet vad en minimizer dyna kostar och hur dom ser ut? Material mm. :)
eec82,
vart finns dom och hur ser dom ut? :)
wingtear,
ah tack. Såg gosig ut. Ska skaffa mig en sån. Undrar om den finns i dark grey, samma som vagnen :)
annakohler,
om det är samma pris som 2010 så kostar bara sittvagnen alltså 4995:- :)
Nu sitter jag och väntar på samtal från konsumentverket nån gång under dagen. Vår emmaljunga city cross har gått sönder flera gånger så nu måste vi få den lagad för 6 gången, och vi har haft den sen januari. Och använt andra vagnar under tiden. Det är nått fel med chassit som gör sönder hela vagnen. Hjulen går sönder, hjulxeln pajjade. Nu har bromsen och ett till hjul gått sönder. Bromsen gick inte alls att bromsa, men då gjorde min sambo nått så nu går den att bromsa om man använder våld. Roligt för våran sulky (carena easy) är också trasig och vi får inte delar förän tidigast om en månad för dom vägrar skicka delar med posten från en annan barnsns hus butik en bit ifrån. Så nu har jag pratat med konsumentverket som skulle ringa dit. Står med 2 livsfarliga vagnar och min son är 9 månader, så han kan inte direkt gå själv ju. Jippi. Är det nån som haft problem med sin city cross?
det är det jag inte får, därför har jag kontaktat konsumentverket. Så vi får se. Tydligen ska vagnen vara helt oanvändbar för att man ska få en ny, går den att använda lite bara, ska man kunna vänta flera veeckor på reservdelar tydligen. Jag får inte ens en lånevagn. Jag måste ju kunna bromsa vagnen på bussen iaf, visst kan jag hålla fast vagnen annars när vi är ute, men inte på bussen tex. Skitskumt. Men med min otur vinner säkert barnens hus..
Det är helt sjukt, och det tyckte han från konsumentverket också. Nu har emmaljunga stängt, och dom har en raparatör på barnens hus, och han har semester en månad. Det är helt sjukt. Jag var där över en timma igår och diskuterade båda vagnarna, jag gick med på att om dom kunde fixa sulkyn så jag åtminstonde kunde använda den, men icket. Min son var hungrig, grinig och trött och jag fick vänta och vänta. Så förbannad när jag gick därifrån att jag bara sa att konsumentverket får kontakta dom sen gick jag. wingtear, vad snällt, ja det är roligt att fynda begagnat, men faktiskt så är våra båda nya för vi hittade inte begagnat det vi ville ha. Hade begagnat först, men den gick sönder så.. :) Dom påstår att dom inte har några lånevagnar, allt är utsålt. Massa folk som vill köpa i sommar tydligen. Och nej dom ska inte skicka delar med posten, dom åker och lämnar mellan varandra delarna. Och det tar 2 timmar att köra, och ingen ska åka på en månad typ, Det är i samma veva som carena farbriken kan skicka delar ju. Suck.