Inlägg från: Mymemlan |Visa alla inlägg
  • Mymemlan

Emmaljunga tråd, Vol 5

har dom höjt fotsacken också? Gud vad dyrt allt hos emmaljunga har blivit, 410 är ju nog ;p

• Mymemlan
    eec82 skrev 2010-08-03 13:55:44 följande:
    jo undra vad saker å ting kostar 2020. ;)
    haha ja det är ju en bra fråga! ;P
  • Mymemlan
    Sandriks skrev 2010-08-12 15:15:21 följande:
     Jag kan börja säga att jag alltid sagt att jag skulle ha en CC tills NU, när jag fick höra i förbifarten att de är kass i snömodd och liknande motför Edgen. Så nu har jag fått beslutsångest! Foten i munnen

Jag bor i en by i norrbotten där vägunderhållet vid snöfall är sisådär. Våra vägar prioriteras inte så hårt om vi säger så.
    Jag har en hund och bor i lägenhet så jag måste ut, även om det är snömodd, så vagnen ska kunna gå i skitväder.
    Den kommer nog mest vara på hemmaplan, så som vårat liv ser ut nu, så vikten gör inte så himla mycket egentligen.

Det jag egentligen undrar främst nu när jag tänker efter är , hur mycket sämre tar man sig fram med CC motför Edgen?

Och jo, menade du att man kan fälla upp ryggstöd i liggdelen på Edgen eller fattar jag helt fel?
    Och vad menar du med att tygkorgen sitter högre på en CC motför Edgen? Skäms

Edgen är ju Rollsroyce men jag har någon grej för CC som jag inte riktigt kan släppa Skrattande
    Jag har en CC, och jag hade citykorg då min son föddes. Han är född i slutet av oktober, så vi har kört hela vintern, och hela sommaren nu faktiskt. Den är underbart, köpte en till vagn och funderade att byta, men ändrade mig och sålde den. Skulle inte vilja byta bort min vagn!! :) Den funkar kanon i snömodd, slask och sand. Den är lätt att lyfta in i bilen, och den är lätt att få fram överallt. Varukorgen har aldrig varit nått probem för oss, jag gillar när den är i tyg för då skyfflas det inte in så mkt snö och sand. Och jag bor i Luleå i norrbotten. Vart bor du?
  • Mymemlan

sandriks,
    jamen vagnen fungerar bra i luleå ;D men vet jag vem du är då kanske? Du är ju lika gammal som mig ;p

• Mymemlan

tickelina,

det låter som en mysig kombo! :) Vi har en city cross 2010 i dark grey som är helt underbar!

• Mymemlan

t0va,
    går det inte att ha liften där i iaf och ändå sätta en kudde under rumpan och höja ryggstödet, blir ju som en backe då och han får det även lite mer ombonat som bebisar nu verkar gilla? :)

• Mymemlan

t0va,
    aha va jobbigt. Ja det kan ju vara värt att prova :) Tänkte då kan ni ju ändå ha användning av liften eftersom den blir som en backe då. Och sätter man då amningskudden elr rullar en filt bakom rumpan elr lägger en stor kudde längst ner som han kan ha fötterna på så glider han ju inte! :) Man får ha fantasi med småbarn, det är ett som är säkert ;P

• Mymemlan

wingtear,
    oj går han på dagis redan? Såg på din press att han är yngre än min son som nu är 10 och en halv månad. Jag fick hör att man inte fick ha på dagis så tidigt. Lite off topic men har funderat mkt på dagis ;P

• Mymemlan

wingtear,
    juste, glömde att du bodde där :) Men vad skönt! Men lilla busen då, är det så skönt att få ligga med fötterna så ;p

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5