Inlägg från: Mymemlan |Visa alla inlägg
  • Mymemlan

Emmaljunga tråd, Vol 5

agustina skrev 2010-10-10 07:36:57 följande:
    Hej!
    Hoppar in i eran tråd, då jag är smått barnvagnstokig, iallafall enligt min man!Obestämd
    Har varit in och tittat till eran tråd ibland och väldigt intressant läsning.

Har själv 3 vagnar stående i hallen just nu, 1 Emmaljunga tvillingvagn, 1 Akta graco Mosaic och 1 Emmaljunga Nitro Blac croc. Har även gömt 1 Softy i klädkammarenSkrattande.

Väntar just nu på min City cross i Limited Edition Golden CheckDrömmer, men läste att ni inte var så förtjust i den.

Har 4 barn, som jag har haft sammanlagt 37 vagnar till (tror jag att jag räknade till), då min man har tvingat mig att skriva en lista på alla.
    Ska tilläggas att min minsta bara 3 1/2 månad gammal.

Sen ska man ju inte börja räkna tillbehör till dessa som skötväskor osv ........
    Oj vad många vagnar! Det ska jag nog visa för min sambo om han tkr jag tjatar om byte ofta ;)
  • Mymemlan

Jag är sugen på att byta ut våran vagn mot en scooter, men ska man ha den gamla elr den nya? Jag tkr den nya är såå snygg, men finns inga beg här iaf. Jo en knallgrön, men vill nog inte ha en så utstickande färg, elr ja min sambo vill inte ;P Hur skulle ni göra? Gammal vs ny modell? Har en city cross 2010 nu.

• Mymemlan

Åh jag är jättesugen på att köpa en emmaljunga scooter 2.0.. Jag har en city cross nu som jag inte heller vill göra mig av med, sen har vi en carena easy bara, men nu när det är snö går den inte att använda ute nåmer.. :/ Min sambo säger en vagn in = en vagn ut! Hur övertalar man? ;D

• Mymemlan
    Uliise skrev 2010-10-16 00:13:00 följande:
    Men tänk såhär; vad har scootern som inte city crossen har?
    Scootern är mindre, citycrossen är så stor. Men den går inte scootern att vända, och det är ju synd :p
  • Mymemlan
    Fru T skrev 2010-10-16 14:49:05 följande:
    en betydligt lägra vikt
    precis därför jag vill ha en sån ;p
  • Mymemlan

Jag har kommit på ett sätt att få handtaget över sufletten utan att det tar i! Jag drar upp sufletten när jag ska fälla handtaget och fäller det som över och så hamnar det som bakom sufletten. Utan att ta i. Skitsvårt att förkalra men när man lägger ner vagnen och handtaget ska gå över fäller man utsufletten och fäller som ner den eftersom då man märker att handtaget inte tar i. Assvårt att föraklara märkte jag just men det funkar :)

• Mymemlan
    myran82 skrev 2010-10-19 19:55:06 följande:
    Jag tror jag förstod hur du menade & testade. Det gick mycket smidigare & lättare än tidigare.

Tack!
    Ahh vad bra att det kunde hjälpa nån iaf även om det var aningen snurrigt ;)
  • Mymemlan

Vet någon om man kan få tag på en varukorg till en emmaljunga scooter av äldre modell? Har hittat en fin på blocket med åkpåse för 300 kr, varukorgen saknas och ryggstödet är lite tryggt, men den såg superfin ut för 300!

• Mymemlan

Jag har kanske hittat en lösning så man kan pussla ihop vagnen.. Jag har hittat 2 stycken scooter vagnar på blocket för 300 kr var. Den ena saknar varukorg och har ett tröginställt ryggstöd, den är vinröd och svart. Hon köpte den 2005. Sen finns det en rödgrå, som mest troligen saknar tygbiten som ska sitta på bygeln (sitter en ratt där, och dom skulle söka) men den har en pinne gått av på som håller upp sitsen, men det trodde han skulle gå och laga för dom hade använt vagnen i 6 månader trasig, sittdelen blev lite sned. Kan man köpa båda och pussla ihop på nå sätt kanske?

NU behöver jag hjälp! :D

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5