Inlägg från: Mymemlan |Visa alla inlägg
  • Mymemlan

Emmaljunga tråd, Vol 5

Det är bara dom som finns där jag bor, därav anledningen. Sen vill jag gärna ha en vagn som inte kostar så mkt för det är mer en slit och släng vagn som jag inte behöver vara så himla rädd om. Jag bor i Luleå i norrbotten så utbudet är inte så stort om man säger så. :) Sen gillar jag att pyssla med lite olika saker, som en utmaning!

• Mymemlan

jaa nä inte det, men jag räknade på frakt och så :) Den ligger på lite över 500 för en vagn, och då är risken att den far illa.. :) Ja men det kanske jag kan kolla, men gud tack :)

• Mymemlan
    lilla snöflingan skrev 2010-10-27 19:41:54 följande:
    www.blocket.se/lulea/Emmaljunga_Scooter___Sul...
    Den dög inte sa min sambo, det var ju rosa på så det vägrade han åt våran son. Suck tänker jag. Men jag ska köpa den här som kostar 300 kr nu ikväll, den saknar varukorg men det ska jag försöka skaffa. Hittar jag ingen är det inte hela världen för det är ju en extrra slit och släng vagn eftersom vi bor en trappa upp och alltid måste släpa med oss vagnen upp då det inte finns nånstans att ha den. Sen ska vi utomlands och då gör det inget om den pajjar på flyget elr så om den inte är så dyrbar. :)
  • Mymemlan

Nu har jag varit och köpte scootern som saknade varukorg och var trög att fälla upp ner i ryggstödet. Den hade tydligen varit det från dom köpte den ny men hon hade inte brytt sig för dom hade bara använt den ett år. Iaf så när vi skulle fälla ner ryggstödet så man kunde fälla ihop den så gick det inte och det sa pang så släppte fästet. Hon blev jätteorolig men jag kollade snabbt och såg att om jag använde en hammare skulle jag kunna fixa det så jag sa att jag köper vagnen iaf för 200 bara då. Det ingick en emmaljunga allroundåkpåse i samma färg som vagnen för dom pengarna.

Nu har jag fixat vagnen och den är inte trög alls att fälla upp och ner i ryggstödet, mest troligen har fästet suttit halvdåligt hela tiden därav den har varit trög ibland och ibland inte. Smort däckena och imorrn ska jag köpa silicospray och fixa det lilla som gnisslar. Den är inte solblekt, helt fin i tyget. Så nöjd!

http://www.facebook.com/album.php?aid=240079&id=599554540&ref=mf

Där finns bilder.

• Mymemlan
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-10-27 23:07:35 följande:
    Mymemlan: jätte fin verkligen! Grattis! 
    Tackar! :) Jag är verkligen supernöjd, nu ska jag bara få tag på en varukorg så är det perfekt :) Imorrn ska vi provåka, han kmr bli då glad för han älskar att åka framåt medans hans fjantiga mamma inte vill ha han vänd i CC då det inte finns någon tittlucka :)
  • Mymemlan

Jag har ringt på en annan vagn här som kostar 300 kr också som är lite trasig också. Lagar den, tar varugkorgen och sätter upp den till stugan bara :) Dom hade glömt varukorgen då dom var på semester, råkat ställa den utanför bilen då dom ville att vagnen skulle ta mindre plats vid ihopfällningen, och åkt iväg utan den :p

• Mymemlan
    ejja81 skrev 2010-10-28 14:51:28 följande:
    ok men dem blir nog iten mindre för det väll!
    ingen aning men dom hade gjort så iaf. När den kostade 200 var det inte så noga. :) Finns att köpa för 199 från emmaljunga. Jag köper en vagn till för 300 och tar klädseln och ratten och varukorgen då och skrotar det som är trasigt. :)
  • Mymemlan
    http://www.blocket.se/lulea/Emmaljunga_City_cross_uttagen_09_30579536.htm?ca=1_9&w=0
    (INTE MIN ANNONS)
    En bluffannons, elr ja dom ljuger iaf om året, kan jag slå vad om. Där är våran gamla vagn som vi hade först till våran son innan vi bytte, och köpta en sprillans ny i min favoritfärg. Sådär såg inte ens vagnarna ut 2009, och det är precis dom tillbehör vi sålde med som finns. Kan garantera att det står tillverkningsår 2007 på chassit! ;)
    Vi sålde den för det priset åt dom också. Men då var den mkt nyare. Då visste dom att den var från 07 iaf :P
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5