Inlägg från: Mymemlan |Visa alla inlägg
  • Mymemlan

Emmaljunga tråd, Vol 5

Är det någon som har en minimizer sittdyna och ett parasoll från emmaljunga? Vi ska ju åka utomlands i Maj, och jag ska köpa en dyna då tänkte jag så det blir mjukare i vagnen. Är dom mysiga, blir barnen jättesvettiga mot dom mm? Sen undrar jag hur emmaljungas parasoll är, funkar dom bra? Har aldrig haft nått parasoll innan. Finns ju omärksesparasoll, är det någon skillnad?

• Mymemlan
    stor grön drake skrev 2011-02-15 16:14:33 följande:
    vi har både orginal emmaljunga och babyproffsens egna (till olika vagnar) och jag avskyr dem båda
    Använder draperi istället
    jag har ett draperi, men han godkänner det inte när han ska vara vaken, och vi ska ju åka utomlands så behöver nått som täcker honom lite iaf.. Hmm.
  • Mymemlan
    AnLj skrev 2011-02-15 21:16:25 följande:
    Myggnät med uv-skydd?
     Men blir det inte också ganska instängt? Han vill ju gärna kunna se allt. Har en riktigt nyfiken liten kille :P
  • Mymemlan

wingtear, men i har en scooter, så den är ju framåtvänd, då går det nog inte att göra så?

• Mymemlan
    gullunge1 skrev 2011-02-16 08:24:56 följande:
    Undrar om det finns nån scooter tråd?
    Är det värt och köpa en scooter om man har en city cross? Skiljer det mycket på dom?
    Blir den mindre när man fäller ihop den?
    Ja det skiljer mkt, vi var så nöjda så vi sålde våran city cross nyss. Den blir mktmkt mindre ihopfälld, går in i en liten saab sedan, som redan har lite grejor där bak, typ matpåsar mm. Sen så är liggläget bra, iaf på 2011. När man stoppar på fotsacken så blir det ett superbra skydd mot snö och vind, även mot aniktet, om man inte har ryggstödet uppfällt 90 grader.
  • Mymemlan
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-02-16 09:31:12 följande:
    Mymemlan: finns ju solskärmar man kan ha på scootern ist för klumpiga ivägen parasoller.  
    jaså? Vet du någon ? Jag har aldrig sett nått sånt till den :)
  • Mymemlan
    gullunge1 skrev 2011-02-16 13:16:22 följande:
    Saken är ju den att jag INTE kommer sälja cc´n utan den kommer va kvar ifall det kommer ett till barn, så därför jag undrar om det skiljer mycket så det är värt och ha en cc och en scooter? Både jag och sambon har tyvärr blivit förälskade i pp lime ;)
    Vi sålde våran för vi har så grymt litet förråd, jag köper en ny om det kommer en till liten ;)
  • Mymemlan
    gullunge1 skrev 2011-02-17 19:43:14 följande:

nån som har någon bild på när ni använder fotsacken på city cross?
    tycker inte den passar så bra, kan inte hAa ryggstödet fullt upprätt och fästa fotsacken... finns inge mellanrum mellan ryggstödet och fästet, som fästet nästan sitter bakom ryggstödet...

Så var det med våran också. Det var inte bra, annars är vagnen super :)
  • Mymemlan
    Uliise skrev 2011-02-18 11:32:22 följande:
    Det är samma för oss. Jag kan bara ha fotsacken knäppt om Majken sover och ligger nedi vagnen.

Förresten, varför har inte fotsacken samma funktion som locket till City korgen, där det lilla vindskyddet kan knäppas fast på locket? Så det inte står upp hela tiden alltså. Det skulle vara sååå bra om det gick att göra så på fotsaken!
    Så går det att göra min min scooter fotsack från 2011. Det är bra!
  • Mymemlan

Har ju en scoter-11 som jag köpte för 3 veckor sen typ. Det har släppt en svart plupp på hjulet, alltså på den där grejen som man tar bort hjulet med. Det kmr ju komma in smuts och skit då, sen är det ju inte snyggt. Nån som vet om man kan köpa ett nytt? Kan ju inte vara dyrt då det är en liten plastsak bara. :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5