Inlägg från: Mymemlan |Visa alla inlägg
  • Mymemlan

Emmaljunga tråd, Vol 5

trist att dom ljuger om det, är man inbiten emmaljunga fan så synar man bluffen men tråkigt för dom som blir lurade =(

• Mymemlan
    Uliise skrev 2010-11-15 15:08:59 följande:
    Det kan ju vara något äldre exemplar som affären sålt, vilekt gjort att den inte blivit uttagen förrän 2009.

Är du SÄKER på att det är din gamla vagn?
    Jag är helt säker, vi hade precis dom där färgkombinationerna och kommer ihåg att hon som köpte den heter sandra, som det står på annonsen :P Vi sålde med en likadan åkpåse och fotsack som sittdelen och den där korgen + regnskyddet då.
  • Mymemlan

Åh jag såg just att dark grey inte finns på scooter iår?? Jag har det på min citycross nu och ska kanske ha en ny scooter så småningom, men ville ha samma färg :P

• Mymemlan
    Uliise skrev 2010-11-19 15:06:28 följande:
    Köpte inte du två scootrar nyss?
    Köpte en för 200 :) Den funkar bra, men så småningom lär den nog gå sönder då den har ett litet problem med ryggstödet (haft det sen den köptes så plattan har blivit nött) Hade tänkt om den funkar iaf fram till sommaren nästa rean typ, när den nu är så ska jag försöka hitta mig en ;) Planer långt fram men iaf ;D
  • Mymemlan

Hörrni,
    det finns inga knappar för att sätta fast en fotsack på min scooter från 2005, hade dom inte börjar med fotsack då? Vagnen är svart och rubinröd typ, finns det någon fotsack man kan köpa till, och kanske sätta fast knappar på sufletten.
    Hjälp mig :D

• Mymemlan
    Amariea skrev 2010-11-30 09:20:34 följande:
    Jag hoppar in här en snabbis och hoppas att jag kan få svar på en fråga. Har ingen koll på barnvagnar men har hört mycket gott om Emmaljunga City Cross. När vi testkörde den lite kändes det också bra. Nu har jag hittat en City cross med tillhörande City korg inklusive paraply och åkpåse (allt från -09) för 3000:-. Jag tycker att det verkar vara ett bra pris men jag är inte så insatt. Vad tycker ni? Vad ska man titta på när man köper en begagnad vagn?
    Jag har en city cross från 2010, det är nog inte ändrat så mkt. Det är en toppenvagn. Vi älskar den, och vi har ändå fått oss ett måndasexemplar som har haft många brister som vi äntligen fått bytt och den funkar såå bra! :) Priset lät jättebra tkr jag. Men ingår det en fotsack? Vad är det för färg, ifall den färgen fortfarande finns kan du köpa till en fotsack (vindskydd för benen och för ansiktet om dom ligger ner). Det jag fick som tips att kolla om man skulle söka begagnat var att kolla så att pinarna som hjulen sitter på är okej, att dom har smort vagnen och så. Sen om den är fräsch för övrigt kanske.
  • Mymemlan

Hörrni när kom dom med fotsackar till vagnarna? Det finns inga fästen för en fotsack på min scooter från 2005. Funderar på att köpa en, vagnen är svart och typ vinröd. Men det borde passa med en svart fotsack. Dock kostar dom 500, och jag gav 200 kr för vagnen, men det blir ju så kallt och blåsigt utan... Man kan sätta knappar kanske?

• Mymemlan
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-11-30 16:30:50 följande:
    fotsack kom till alla vagnar 2006,så till din finns ej någon,men det ska väl finnas universal fotsackar?  Brio har tex med karborre band,så man kan fästa var man vill,så smart,kolla i butik vad dom har för sorter på fotsack,för att klämma dit knappar lär ju inte bli lätt,för hur vet man då att de passar till fotsacken då???
    En bekant har en sån vagn så hade tänkt fråga om jag får låna deras fotsack under dagen och åka till en sybutik och fråga vilken storlek jag ska ha. Hade gärna haft emmaljungas egna nämligen, en helsvart passar ju bra till vagnen.. :) klämma fast knapparna blir inte så svårt för det följer med en liten sån grej då man köper tryckknappar iaf där jag har köpt förut..
  • Mymemlan

Vad kan det kosta att beställa en ny varukorg? Köpte min vagn januari 2010 och har den gamla korgen, släpar nästan i backen, har gått sönder lite under. Vad är det för skillnad på den gamla varukorgen och den nya till city cross?

• Mymemlan
    eec82 skrev 2010-12-12 12:06:24 följande:
    tror de ligge på 300:- ca kommer inte igåg exakt.
    Vet du vad det är för skillnader på nya och gamla??
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5