Inlägg från: Mymemlan |Visa alla inlägg
  • Mymemlan

Emmaljunga tråd, Vol 5

fridajonsson skrev 2011-03-05 10:51:43 följande:
    Menar du locket?
    De har hänt förr att det losstan och är inget ovanligt. Gå till butiken så får du ett nytt, sen kan du ta lite superlim så sitter det :)
    Ahh ja locket ja! Ja men vad bra, ska göra det nån dag! :) Tack.
  • Mymemlan

Vet ni om det är någon annan dyna som passar i emmaljungas vagnar? Ska köpa en dyna så att lammskinnet inte blir så skitigt att smutsiga skor och så det blir lite bättre med plats för Melwin nu till sommaren och mjukt. Men emmaljungas måste man beställa på vårat barnens hus och det tar ju så lång tid, vill ju ha en på en gång ;)

• Mymemlan
    Elisabeth83 skrev 2011-03-06 17:58:31 följande:
    Kan du inte fråga om det finns något med omgående leverans? När jag skulle köpa en allroundåkpåse så ville jag ha den direkt och då ringde de till Emmaljunga och hörde om det gick att få den ganska direkt, vilket gick bra :) Tror det står på hemsidan också vilka färger som finns till omgående leverans.. 
    ja men det kan jag ju göra. Ska ha färgen pro coffe då min vagn är den färgen, vågar inte köpa nån annan fin färg, kanske blir less ;p Hade önskat att emmaljunga hade dynor med nå mönster! :)
  • Mymemlan

Min scooter från 11 har börjat dra åt vänster som tusan, vi har inte varit oförsiktiga med den, dragit den i trappor elr nått liknande. Började märka det mer nu när asfalten kommer fram, då den får bättre fäste. Dessutom har själva locket på hjulets "knapp?" lossnat på båda bakhjulen nu. Det kan inte ha nått med det att göra? Har ingen aning om vart dom är för dom måste ha lossnat ute på prommis nånstans. Den är bara en månad gammal så det känns ju lite knas. Kan man åka till BH så fixar dom alla problem?

• Mymemlan
    CoolJen skrev 2011-04-17 17:27:51 följande:
    Så bara att smörja tror du? Vad smörjer man med?
    Siliconolja. :)
  • Mymemlan

Hej, jag har ju en scooter 2011, i färgen brown coffe. Den har en fotsack också. Köpt i mitten på mars. Har dock hittat en annan vagn (trehjuling, annat märke) som passar mig bättre då jag har ganska mkt problem med ryggen och funderar då på om jag skulle sälja vagnen. Vagnen + fotsack kostade 3000 kr. Vad tror ni man kan lägga ut den för? Den är inte använd så mkt, och den är inte synlig smutsig elr repig alls. Bor i norrland där marknaden för begagnat inte är så stor om det nu spelar någon roll.

• Mymemlan
    2små2stora skrev 2011-04-26 17:42:47 följande:
    2000-2500kr verkar 2011 ligga på 
    ah okej, ska testa då :)
  • Mymemlan

Har lagt ut min emmaljunga scooter köpt i mars 2011 med fotsack och garantikvitto för 2500 kr och skrivit billigare vid snabb affär (bor i norrbotten med dålig begagnatmarknad). Tror ni det blir bra? Den är knappt använd och har ingen skråma elr nåt alls. :)

• Mymemlan
    myran82 skrev 2011-04-28 09:54:58 följande:
    Personligen skulle jag aldrig köpa beg för det priset, även om vagnen nästan är helt ny. Det är nästan samma som nypriset i affären i närheten av oss. Skiljer bara typ 200-300 kr.
    Jasså, jag frågade nämligen här innan jag la ut. Då kanske jag ska ändra lite då.
  • Mymemlan
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-04-28 10:14:37 följande:
    skulle inte köpt för så dyrt heller då helt ny vagn går att köpa för drygt 2700kr ur butik,men stort lycka till ändå.  
    Jag är jättekass på att prissätta, frågade här. Därför la jag så. Har sänkt den till 2100 nu så kan finns det lite prutmån också :)
  • Mymemlan
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-04-28 10:27:32 följande:
    Mymemlan: inte lätt,men vill man få sålt får man hålla koll på vad vagnen kostar ute i butikerna.  
    Såg även att du ska sälja Uj,vad ska du nu har för vagn då?    
    Ja det är iofs ett bra sätt. Jag vet inte, ska se vilken som åker först så får jag se. Vill egentligen ha uj, men den har inte höj och sänkbart handtag och min sambo är mkt längre än mig så det blir så jobbigt för han att gå med vagnen så han vill inte ha kvar den. Ska försöka se om jag hittar någon nyare bara med höj och sänkbart handtag. Hade velat att emmaljunga hade fixat någon liknande vagn, deras med tre hjul säljs ju inte längre och så har jag hört en massa tokigt om den. Helst hade Melwin fått lära sig gå , men han drar tyvärr bara åt helt fel håll då vi ska nånstans ;) Och i sommar ska jag promma en timma före frukost varje morgon så det kan ju bli intressant utan vagn ;P
  • Mymemlan
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-04-28 10:27:32 följande:
    Mymemlan: inte lätt,men vill man få sålt får man hålla koll på vad vagnen kostar ute i butikerna.  
    Såg även att du ska sälja Uj,vad ska du nu har för vagn då?    
    Happ, tydligen ska jag ha emmaljunga scooter än, min karl vägrade sälja den då han är på tok för lång för att köra Uj tills jag hittar annat.

Någon som har koll på om det finns någon duktig människa här som syr sittdynor?
  • Mymemlan
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-28 20:45:20 följande:
    Oh, smart! även billigare än parasollen ! :P
    Den är jättebra =)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5