• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • Lilla Ego 07
    solouniko skrev 2011-07-11 14:34:52 följande:
    Kollar idag när jag ska in Ja, Milla har nog 6 pas NS jeans och frågan är ju hur många man "behöver"? Vi använder ju så pass mkt leggings osv också. Får se om det kommer nått måste till hösten, men vi har ju så vi klarar oss så jag hoppas det inte är så mkt fina jeans Haha, lär ju hända! Man kommer nog vela ha allt i vanlig ordning!
    Vi använder NS jeans och övriga såna byxor vår och höst när det är tillräckligt varmt ute för att man ska slippa skalbyxor. Aldrig på vintern under overallen, det känns för knöligt och då vill jag att barnen ska ha riktigt mjuka kläder under overallen såsom velorbrallor och liknande.
    Men mina barn är riktiga skitgrisar så det går aldrig att ha ett par jeans två dagar i sträck utan knappt en dag kan de ha dem och sen är det tvätten som gäller.
    Då är det bra att ha många så man slipper tvätta jämt och slita så mycket på dem :)
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Ocikatten
    Lilla Ego 07 skrev 2011-07-11 16:24:51 följande:
    Vi använder NS jeans och övriga såna byxor vår och höst när det är tillräckligt varmt ute för att man ska slippa skalbyxor. Aldrig på vintern under overallen, det känns för knöligt och då vill jag att barnen ska ha riktigt mjuka kläder under overallen såsom velorbrallor och liknande.
    Men mina barn är riktiga skitgrisar så det går aldrig att ha ett par jeans två dagar i sträck utan knappt en dag kan de ha dem och sen är det tvätten som gäller.
    Då är det bra att ha många så man slipper tvätta jämt och slita så mycket på dem :)

Jag är väldigt emot hårda kläder under overallen men tycker NS jeans funkar bra och våra kinkiga grabbar har aldrig klagat! Chinos och safari funkar perfekt då, och även harem!
  • Viktorsmamma
    solouniko skrev 2011-07-11 14:34:52 följande:
    Kollar idag när jag ska in Ja, Milla har nog 6 pas NS jeans och frågan är ju hur många man "behöver"? Vi använder ju så pass mkt leggings osv också. Får se om det kommer nått måste till hösten, men vi har ju så vi klarar oss så jag hoppas det inte är så mkt fina jeans Haha, lär ju hända! Man kommer nog vela ha allt i vanlig ordning!
    hehe 6par är väl inget Viktor har eg. för många men men

3par wct i olika färger
    3par mörka jeans
    3par ljusa jeans
    4par av övrig modell (army,safari)
    3par shorts (svarta, jeans och "slim" i strl 68)

så tot. 16 par och blir nog några från hösten med dock i 92 då, ska sälja bort nått par i 86 nu för finansiering av höstshoppingen!
  • Lilla Ego 07
    Viktorsmamma skrev 2011-07-11 23:05:40 följande:
    hehe 6par är väl inget Viktor har eg. för många men men

3par wct i olika färger
    3par mörka jeans
    3par ljusa jeans
    4par av övrig modell (army,safari)
    3par shorts (svarta, jeans och "slim" i strl 68)

så tot. 16 par och blir nog några från hösten med dock i 92 då, ska sälja bort nått par i 86 nu för finansiering av höstshoppingen!
    Låter underbart! Måste hem och kolla hur många jag har egentligen :) Gött med 110 nu iaf för det har han haft nu i våras och kommer kunna ha nu i höst och ev kanske nästa vår. Känns så stort att hoppa till 120 då iom att 116 är borta nu. Vet att jag iaf har två harem i samma storlek. Gillar dem så mycket att jag tänkte att jag köper två likadana så har jag att byta med om jag tycker de andra används för mycket Glad Har svårt att kunna låta bli rea på NS byxor också, känns för bra för att låta bli att köpa då.
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • jompa
    lillronya skrev 2011-07-12 11:33:28 följande:
    Fortsätter låna bilder från NS fb-sida...

Gahhhh så mycket fint det kommer. Kommer ha bara NS till tjejen ser det nästan ut som Hoppas sonen kan gilla något oxå.
  • lillronya
    jompa skrev 2011-07-12 12:15:28 följande:
    Gahhhh så mycket fint det kommer. Kommer ha bara NS till tjejen ser det nästan ut som Hoppas sonen kan gilla något oxå.
    Ja det blir NS för hela slanten den här hösten.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2011-07-12 12:59:01 följande:
    Jag som var trött på kamouflage - får nog bli ett par brallor ändå...
    Jag kan inte riktigt bestämma mej om jag gillar de.
    Fast jag gillade ju inte de grå camo när de kom i våras och nu vill jag ha de när de inte finns mer.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
Svar på tråden Nova Star-tråden 6