• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • Viktorsmamma
    ängeln83 skrev 2010-03-07 09:55:24 följande:
    Så lite så Det fanns två modeller, red raw och raw light, nån av dom är det, kommer inte riktigt ihåg vad skillnaden var, tror dom ena var mer baggy.Ja, dom är verkligen super snygga, är på jakt efter ett par till sonen.
    okej!

jag ska kolla i butik nästa gång jag kommer till någon, så undertiden fyndar jag på tradera. skulle behöva hitta ett par shorts där bara helst. =)
    Viktor 26/10-08
  • lillronya
    Måledal skrev 2010-03-08 17:09:41 följande:
    Då jag inte vet hur man lägger in bilder i bildtråden så länkar jag till foton jag precis la upp på min blogg Är några av de nyinköpta plaggen. Dock tröttnade dottern rätt snabbt ;)Men om nån är intresserad av hur kläderna sitter på så kan ni ju ta en titt. Tror det är storlek 92 på det mesta till henne rebeccamaledal.blogspot.com/2010/03/ellie-mod...
    JÄTTEFINT alltihop!
  • Måledal
    lillronya skrev 2010-03-08 17:14:53 följande:
    JÄTTEFINT alltihop!
    Tack Jag blev nöjd över alla mina inköp. Möjligtvis att jag kunde tagit en storlek större på vissa av sonens kläder. Men jag gillar inte FÖR stora kläder heller.

Men du som är lite av ett proffs här har jag förstått Vad tycker du om volangklänningen??? är den FÖR lång??? Hon har egentligen strl 98 och detta är liksom 92, så jag tycker inte man kan ta 86 heller. Men det SKA antagligen vara rätt lång. Men jag har beslutsångest.
    Men känns segt att skicka tillbaka oxå o krångla.
  • lillronya
    Måledal skrev 2010-03-08 17:18:53 följande:
    Tack Jag blev nöjd över alla mina inköp. Möjligtvis att jag kunde tagit en storlek större på vissa av sonens kläder. Men jag gillar inte FÖR stora kläder heller.Men du som är lite av ett proffs här har jag förstått Vad tycker du om volangklänningen??? är den FÖR lång??? Hon har egentligen strl 98 och detta är liksom 92, så jag tycker inte man kan ta 86 heller. Men det SKA antagligen vara rätt lång. Men jag har beslutsångest. Men känns segt att skicka tillbaka oxå o krångla.
    Vet inte om jag är proffs precis.
    Jag tycker att klänningen ser lite för stor ut. Hade det varit min tös hade hon fått en mindre storlek.
    Men som vanligt en smaksak.
  • molnen

En storleksfråga ,hur är den nya rosa t-shirten i st ? Min tjej är 98 lång ska jag ta 104-110 eller 116-122 ? Hom har normalt 110-116 på kläder. och hur är hoodarna i st ?

• molnen

En fråga till hur är mössorna i st ? och hur tjocka är de ?

Det är synd att ingen säljer NS här så man kan kika på kläderna.

• lillronya
    molnen skrev 2010-03-08 19:09:28 följande:
    En storleksfråga ,hur är den nya rosa t-shirten i st ? Min tjej är 98 lång ska jag ta 104-110 eller 116-122 ? Hom har normalt 110-116 på kläder. och hur är hoodarna i st ?
    Inte större än 104/110 iaf.
    Min tös är 92.5 cm och hon har 92/98 i sin t-shirt och 98 i hooden.
  • ängeln83
    Min son är 98 cm lång och han har 92/98 i t-shirten, tror inte du kan ta större än 104/110. I hooden har han 104.
    molnen skrev 2010-03-08 19:11:41 följande:
    En fråga till hur är mössorna i st ? och hur tjocka är de ?Det är synd att ingen säljer NS här så man kan kika på kläderna.
    I mössorna har sonen M, han är 3 år med ganska stort huvud.
    Mössorna är lagom nu till våren, alltså inte så tjocka.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Ocikatten
    Vi har precis varit och provat/bytt hood. Marcus är 102 cm lång och väger ca 17 kg. Tog en 110 och han har 110/116 i t ex Lindex tröjor annars. Den var någon cm bredare och lite längre både i längd och ärmar än 104:an, men annars skiljde det inte så mycket i storleken. Tänker använda den som jacka till sommaren och vill då ha den lite rymlig. Finns bild i bildtråden på hur 104:an sitter.

Angående mössan tog vi oxå storlek M på säljarens inrådan och det passar perfekt, de matchar nog klädstorlekarna ganska bra. Marcus blev tre år nu i februari. Tunna och härliga till våren!

Jag har beställt av Malin på Liten Correlin och det har inte varit något problem för mig när jag velat byta storlek.
Svar på tråden Nova Star-tråden 6