Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo-tråd nr 21

jessapessa skrev 2010-03-11 18:31:57 följande:
    Hallå!En fråga jag har gått runt och tänkt på ett tag nu... hur gör ni med ståbräda, och sittläge på vagnen?Just nu har jag vagnen i viloläge, och ståbrädan kan hängas upp med hjälp av snöret.Men är vagnen i sittläge (med bebisen vänd mot mej då, såklart) så kan jag inte sätta upp ståbrädan på något sätt...eller?
    jag har bara prova några få gånger men det räcker om den kommer upp en liten bit för att man inte ska sparka sönder fötterna på brädan. Visst man får dra upp styret till max plus gå som som skitit ner sig men det funkar!

Just ja, sen jag bytte till sittdelen kan sonen åka vagn utan att gapskrika. Och han ser storasyrran på ståbrädan mycket bättre vilket var en hit för båda.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mollan nu
    Candra skrev 2010-03-15 10:15:49 följande:
    Bugaboo är duktiga på att göra grejer som man får svettas för att få ihop =P Var nästan gråtfärdig när jag äntligen fått över remmarna till sittdelen.
    våld löser allt!
    Man får ställa ramen på högkant och sätta ett knä på för att sen dra som en galning och på med remmen. Då är det inga problem
  • mollan nu

gaaa mitt chassi har pajat. Hela styret lossnade på vänter sida vid den kromade knoppen. Fick allt i handen på väg upp för ett trappsteg. Vagnen är från mars -07 så det blir till att köpa nytt chassi. Jag som var så glad för jag hade ett mes skruv så man slipper glidande handtag.

• mollan nu
    LR75 skrev 2010-03-20 16:44:43 följande:
    aj då, hoppas att allt gick bra med den som satt i vagnen.
    som tur var hämtade jag in vagnen från barnvagnsförråden just då.
  • mollan nu
    modestyclara skrev 2010-03-21 21:06:58 följande:
    Allt är relativt Finns alltid någon stackars make som har det värre
    haha min blir galen då jag tycker vi lika gärna kan köpa en helt ny bugga i stället för bara chassit. En cam red vore lite roligt. Har inte tid att vänta på en all black eller offwhite då jag inte gillar att köra sonen i bee i snömodd/slask/hundskit då han skakas som en maraccas.
  • mollan nu
    modestyclara skrev 2010-03-21 21:18:16 följande:
    köp en uj singel på rea på pramworld så länge medans du väntar på nytt chassi *tipsar*
    bra pris! Men jag vill ha min lilla sälunge mot mig än så länge. Men en red gick på 799 pund där och jag har en bror i uk som åker hem minst 1 gång i månaden..... lockande
    Vad är skillnanden på en svensk cam och en engelsk?
  • mollan nu
    MiniM3 skrev 2010-03-21 21:45:52 följande:
    Det är ingen skillnad alls :)
    oki, hade för mig att de har värsta säkerhetsföreskriften om att tyget inte ska kunna ta eld osv. Men då är det bara börja övertala sambon plus att se till att brorsan kommer hem snart. Till påsk vet jag att han ska men men det är ju flera veckor dit!
  • mollan nu
    Stargirl skrev 2010-03-22 08:17:05 följande:
    Du kan ju sälja din Cam i delar så får du igen en hel del pengar.
    absolut!
  • mollan nu
    Scullcap skrev 2010-03-23 15:00:15 följande:
    Okej, jo men är det "bara" ett glidande handtag kanske man överlever, dock borde det inte hända på en vagn för över 10.000:- Sen när det gäller åkpåsen, kan man använda andras åkpåsar där tror du? Har en kompis som varit på Ullared och köpt en åkspåse där för 250:- tror jag att det var. Hade man kunnat använt den hade det ju varit Super! Vad är annars den stor anledningen till att ni köpt Bugaboo i stället för alla andra billigare vagnar ute?
    jag har haft min cam i 3 år nu och använt den varje dag i stort sett. I helgen gick chassit sönder vid leden. Gubben klämde ur sig att det var men fasen vilken skit då, vagnen var ju så dyr. Jag talade då om för honom att med tanke på att vi hoppat 9 trappsteg upp och ner minst 2000 gånger  så skulle jag kalla det kvalitet. Att han dessutom alltid skulle packa ett ton saker i vagnen när man handlat gör även sitt till.
    Köpte vagnen för dess funktion och vikt.

Ang tillbehör så är åkpåsen grym. Har den i bee nu och blir galen, den åker ner och runt men i camen sitter den som en smäck.
    Mugghållaren är ett måste även den, perfekt för en cola, vantarna, kräkstrasor osv. Hittar inte fästet till bee så nu är jag utan och det känns naket.
    Adapter att sätta fast babyskyddet är himla bra det med. Sonen är uppe i 9kg nu och bära honom i babyskyddet är lika med ryggskott.
    Parasollet är bra det med. Snöhjul var nödvändigt i vintras då jag hade dottenr på ståbrädan.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21