Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo-tråd nr 21

vi har en bee oxå och den har så dåligt sittläge tycker jag. Jag vill ha honom fastspänd i den annars känns det som han ska åka ur.
    Men som sagt vad gör man inte för sina kidz.
    En duovagn från 70-talet vore lite kul men man får ont i ryggen av allt trycka på handtaget när man går med den....
    Oj vilka problem jag fick så här på lördagskvällen

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mollan nu
    Stargirl skrev 2010-11-07 11:45:04 följande:
    Då måste du ha den gamla Bee? Den nya har ett sittläge som är rakare.
    japp, en gammal bee har vi. Den är en av de första modellerna tror jag, med vingar som var lite större än de som kom senare. De har jag sprättat bort så man får plats med ett barn i vagnen och itne bara en bebis
    Synd att been ligger på vinden och skrotar nu, den är jättelitet använd då den bara varit i båten förutom en sväng hemma när camen pajade. Kanske skulle få tummen ur och sälja, men det bär emot.
  • mollan nu

nya ståbrädan kom i oktober förra året.
    Den nya brädan har haft sönder vår ram, det är ploppen som hjulet sitter fast i som sticker in i ramen, det problemet har man inte på gamla brädan.

• mollan nu

jag köpte vinterhjul förra vintern, men två barn i vagnen och massa snö funkade inte. Innan har jag kört med de vanliga hjulen utan problem i 3 år. Så nej man måste inte ha dom om man bar i ett område som plogas regelbundet.

• mollan nu
    LHUF skrev 2010-12-25 18:58:17 följande:
    vilken sida är bäst att beställa från om man vill beställa en bugaboo utomlands ifrån?  Och hur fort har ni fått era vagnar efter beställning?

Vet inte om detta räknas som svammel  
    jag har beställt från babytrader flera gånger och har fått mycket bra service från dem. Inga problem med reklamationer där inte.
    Beställde första vagnen där 2007 och det tog 5 dagar att få hem vagnen. Beställd ett chassi för mindre än ett år sen och det tog 6 dagar.
    Fick ett nytt toppset då ett var lite felsytt och det tog bara 3 dagar att få hem. Så det kan gå fort om allt finns i lager. 
  • mollan nu

jag har bara varit på bonti odenplan och går inte dit igen även fast jag bara bor några hundra meter från dom. Värre bemötande har jag aldrig fått av butikspersonal. Tyvärr.
    Baby town på kungsholmen är mycket bättre om man ska kolla bugga prylar 

• mollan nu

är det lönt att lägga ut en bee på blocket nu tror ni?
    Gamla modellen med ett litet märke på handtaget och jag har sprättat bort vingarna (givetvis sparat dom). 

• mollan nu

ja jag tror jag väntar. 
    Vi ska till teneriffa om två veckor men bee får inte åka med. Min 1åring väger 15 kg nu och jag vill inte baxa runt vagnen med honom i och riskera att den pajar när vi ändå har en kronan sulky till honom på g. 
    Det ända vi har vagnen till nu är att han sover i den dagtid inne.
    Man måste ha en vagn till varje tillfälle vet ni väl. Camen är sandig om hjulen så den får inte följa med in i lägenheten. Och om sommaren måste vi ha en rejäl sulky i båten nu när det visade sig vara en jättelillebror som kom ut. 
    Vi har en tvillingslukt oxå, perfekt när man handlar.
    Hm vad behöver man mer? En vagn som kan ploga vore inte dumt men det lär dröja.

• mollan nu
    tanjasouza skrev 2011-01-07 13:40:42 följande:
    Hej!
    Är det någon som har lyckats byta bromsvajer på sin Bugaboo hemma? Jag vet att det är en vajer med pluppar i båda änder i rätt längd som krävs men hur fäster man den änden som inte har en plupp och får den att hålla?? Jag var till vår lokala cykelverkstad men de lyckades inte. Nu har jag en vajer hemma i rätt längd men utan plupp i ena änden. Ni som varit till en cykelverkstad som har kunnat hjälpa till, har ni bra tips i Stockholm?? Tacksam för tips!
    //Tanja
    Jag har fixat åt en kompis med biltemas grejer. Håller än. 
  • mollan nu
    liar skrev 2011-01-10 08:32:43 följande:
    Vilken är den "bästa" ståbrädan till Camen? En som man kan fälla upp utan egna konstruktioner.
    camens egna, nya modellen. Men gummisnodden man får med är rätt klen så man får ta bort hjulet och lägga i varukorgen om man inte gillar att sparka på det när man går.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21