Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo-tråd nr 21

jag har kört bee ca en månad då vår cam gick sönder. Sonen är 5 månader och en liten tjockis på ca 10kg. Jag skulle inte ha bee som enda vagn, den är ranglig och skumpig. Svår om inte omöjlig att köra i snö, någon cm går bra men inte mer. Perfekt vagn att ha i bilen eller som vi i båten. 

Av och på bussen är inga problem med svängbara hjul, man lär sig. Camen är mycket mer rejäl vagn och bee en sulky. Jag gillar varukorgen på bee då den är lätt att komma åt, camens är lite mer som en gigantisk gömma då man kan proppa ner halva livet i den men lite svårt att hitta i.
    Köper ni en cam kan ni sälja emmaljungan då camen är både rejäl, smidig och lätt att köra. Sulky behövs inte om man inte behöver en liten vagn när den är ihopfälld.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mollan nu
    modestyclara skrev 2010-04-10 22:38:17 följande:
    fast jag tycker de ska behålla EL CC oavsett om de köper bee eller cam... Den är perfekt i skog och snö...
    ja just ja, då är den perfekt. 
    Idag tyckte min mamma hon var rolig, vi satte August i ett babyskydd från slutet av 90-talet när vi åkte till min morfars hus 5 km bort. Jag tyckte vi skulle ha med vagnen då han behövde sova, så kunde jag gå tillbaka. Men mamma tog med sulkyn jag hade som liten. Så satte hon babyskyddet där i, passade perfekt. Fick givetvis höra: "Vad ska man med dyr bugaboo till när det här funkar så bra".
  • mollan nu
    mallan brallan skrev 2010-04-12 10:49:35 följande:
    Tjenare girls.Jag är så besviken  på mig själv just nu...Åkte iväg igår å köpte mig ett beggat Cameleon-chassi,vi har ett Frog nu å de e tajt med ståbrädan.Å ja tyckte ja va så duktig med att rycka, slita å pilla.Meeen när jag kom hem å monterade den med hjul åram å allt så blev det inte lika bra.Den vänstra chassi-sidan är helt kaputt,givetvis glider den som satan. - Men de kan jag leva med.Det jobbiga är att vänstersidan inte låser sig i rätt läge när manfäller upp den. Förstår ni??Garantin är ett minne blott. Vad tror ni om reparation..?
    usch va trist mitt chassi gick sönder i leden för en tid sen. Det är inget som går att laga enligt bugaboo, bara köpa nytt chassi som gäller.
  • mollan nu
    joasia skrev 2010-04-13 17:57:44 följande:
    Förbaskade dumma vagnen... bromsvajjern har gatt av! Det sa bara pop och sa hade den brustit  och garanti tiden har gatt ut - var vagn ar 2ar och 4 manader gammal - ar det nagon som varit med om liknande? kan man reklamera? Usch sa ledsen lilla sonen skulle ju fa aka i vralaket ocksa...
    usch va trist. Ni kan byta vajjern och köpa lösa delar på en cykelaffär om ni är händiga.
  • mollan nu
    joasia skrev 2010-04-13 19:37:35 följande:
    det låter ju bra... hoppas maken är händig nog har ni gjort det mollan?
    nej jag har gjort det till en kompis.
    Jag har ett trasigt chassi, det går att får bort bomsvajjern om man borrar ur nitarna. Så kan man popnita fast den igen på vagnen. Säg till om ni vill ha den.
  • mollan nu
    mallan brallan skrev 2010-04-13 22:10:37 följande:
    Säg inte så! Skam den jäkeln som ger sig! Farsan håller på å borrar upp pop-nitarna därnere för å se om det går att fästa vajern.- Så än ger jag inte upp.
    låter bra det. Lova att återkomma med resultat sen!
    Mitt chassi var gammalt och slitet, aluminiumdelarna som sitter i navet hade gått av.
    FridaLee skrev 2010-04-13 22:23:21 följande:
    Älskar våran bee, vi har inte den nyaste bee + men är så nöjd än så länge. Kan tänka mig att när hon blir större så kanske vi saknar ett längre ryggstöd tex. Får bli då i så fall. Klämde på cam i en butik i går och saknar våran cam lite, den är ju så fiiin
    Min 3,5 åring har precis vuxit ur bee och slutade åka vagn för ett halv år sen så jag tror ni inte kommer störa er på kort ryggstöd innan vagnsåkandet är över.
  • mollan nu
    Minatre skrev 2010-04-14 19:49:07 följande:
    Måste höra med er i tråden... Behöver inhandla en ståbräda till vår bugga (den som passar både bee och cam). Någon som köpt från Bugababy? Någon annan webbutik som rekommenderas?
    kidzshop.se
    Xst skrev 2010-04-14 14:17:19 följande:
    Man behöver ha minst en cam, en bee, en gecko och en frog. På det bör du ha minst 2 syskonvagnar, rekommenderar P&T och UJ. Sen bör du ha en singelUJ ifall att. Just det, en sulky hos mor/farföräldrar. OCH en gammal EL CC för off road
    word! Glöm inte mugghållare, parasoll, åkpåse, sittdelsdyna, solsuffla och ståbräda. Minst en uppsättning till varje vagn. Och sen en massa olika väskor att matcha sin outfit med.
  • mollan nu
    emiliasmamma skrev 2010-04-14 21:30:45 följande:
    hej, har en fråga ang ståbräda. Om den är från 2009 är det den nya då? finns både fästen till bee och cam till den.
    jag köpte min 2009, i oktober så det kan mycket väl vara den nya. Finns det fästen till bee måste det vara en ny. Vilken färg har hjulet? Vitt är ny bräda.
  • mollan nu
    Noas mamma skrev 2010-04-15 15:18:51 följande:
    jag gillade inte bugaboos egna! jag köpte ett vanligt från tullsa som var större!
    det gjorde jag också, buggans var ju för kort.
  • mollan nu
    Noas mamma skrev 2010-04-15 16:09:48 följande:
    precis, blev glipor när man hade den till liggdelen! *dåligt*den e iof säkert lika för kort till sittdelen men jag har aldrig haft den till sittdelen
    exakt, funkade inge vidare. Första gången vi skulle använda det var hemma hos min mamma som bor nära en insjö med massa mygg. Dottern såg ut som hon blivit slängd i brännässlorna för det var så mycket myggbett efter 1 timmes sovande i vagnen.
    Vi har även regnskyddet som är på tok för litet. Så bortbort och in med ett av sopsäcksmodell
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21