Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo-tråd nr 21

Katjan skrev 2010-09-09 19:15:45 följande:
    Ja, visst är det väl något i den stilen om jag inte minns fel.

Då kan lilleman va i liggdelen ett tag till. Han vägde nämligen 7,9kg nu på 2månader kontrollen
    en kille i samma klass som min 10 månaders på 13,7 kg allstå
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mollan nu
    tilde72 skrev 2010-09-09 21:42:57 följande:
    Ni med Bugga Cameleon; till vilken ålder har ni kunnat använda vagnen? Min tjej är nu 8 månader och väldigt lång redan och tänker att nu när vi använder sittdelen så kommer hennes ben att sticka  utanför tillslut! Det redan om ett tag tror jag.
    min 4åring på 1 meter får plats i vagnen men vi kan inte fälla upp sufletten utan att huvudet tar i. Benen är inga problem.
  • mollan nu
    livet från ljusa sidan skrev 2010-09-11 21:19:54 följande:
    i diskmaskinen???  haha, alla fyra??

Hade någon något bra tips att få bort allt hår som fastnar...bläää 
    vass sax och pincett. Sen dit med piprensare
  • mollan nu
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:57:11 följande:
    Ja, just det... Tack! Ja, det lutar nog åt att det blir att låna Acta graco babyskydd och köpa adapter till. Det blir nog bra.

Sååå nu är det bara frågan ang. fleece eller canvas toppset kvar. Ni som tycker om det ena eller andra... Varför??? 
    Jag gillar båda, fleecen är mer gosig nu när det är lite kallare. Canvas känns svalt på sommaren och mycket lättare att hålla rent.

Har haft adapter till acta stol och jag är helnöjd. Hade det inte till dottern och det var ett himla konkande på bilstolen. Fick tyvärr byta bilstol till sonen ganska tidigit då han är stor och tjock.
    Köpte min adapter på Tradera och tänker sälja den där igen när orken infinner sig
  • mollan nu
    Mamma TN skrev 2010-09-13 14:07:41 följande:
    mollan nu och Duntoffla: Tack för era svar. Nu blir det absolut att låna Akta Gracos babyskydd och köpa adapter. SÅÅÅ glad. Väntar min andra nu i oktober och ser fram emot att gör i iordning min gamla Cam.

Just det... Ska ju köpa ståbräda till sonen. Någon som har erfarenhet av hur det känns att köra vagn med ståbräda. Funkar det bra eller är det knöligt och tungt? Hur funkar det vid trottoarkanter o dyl??? Vi har en bit till dagis så tror att det kan bli lite tungt för honom att gå hela vägen...  
    Jag har kört dottern på ståbräda och det är inga problem. Vi har 10-15 minuters gångväg till dagis och en seg uppförsbacke. Funkar jättebra med ståbrädan. Var liiite jobbigt i vintras när det var 10 cm snö på trottoaren men vinterhjul var ett måste då och det funkade bra med dem.
    Vagnen blir mycket mer baktung och lite svårkörd just vid snö eller kladdig väg. Använder ståbrädan ibland nu och med 16 kg på brädan och 14 kg i vagnen är det förvånande hur lätt vagnen är att köra. Jag går oftast på sidan av vagnen och det funkar perfekt att köra med en hand.

lolo21: jag har oxå kört med p&t mjuklift (sport) och det var grymt bra. Lagom trångt för bebisen och perfekt att bära runt med när man inte kunde ta med sig vagnen.
  • mollan nu

någon som har förslag på en vagn jag kan tipsa en kompis om. Hon har en bugga idag och hennes son kan inte sova i den då han bara vill ligga på sidan. Åka i den när han är vaken går hur bra som helst. Hon är nöjd med vagnen och vill helst inte byta men finns det någon liknande men med plant liggläge kan hon "offra sig"

• mollan nu

ser ut som man kan göra vagnen smalare? den där lådan på vänstra bilden är så smal och staget mellan framhjulen ser teleskopisk ut

• mollan nu
    yrväder skrev 2010-09-15 10:03:56 följande:
    Haha, nån som tittar utifrån annat än bara designen.

Du har rätt. den där vita plutten på stagen mellan framhjulen sitter inte i samma position på båda vagnarna.

Känns lite campingvagn över det hela. Den bara måste vara mer stabil än camen och det är inte helt otroligt att saker som ska skjutas fram och tillbaka inte är stabila eller så användbara i vårat mysiga klimat.
    Men vi får se!
  • mollan nu
    bohusbebis skrev 2010-09-15 10:09:30 följande:
    Att den går att ta bort en av delarna och trycka ihop till singelvagn?
    exakt
  • mollan nu
    straw2008 skrev 2010-09-15 20:30:10 följande:
    Kan man beställa nya silverkåpor till navet på chassit (cameleon)
    nej fick jag till svar av bugaboo. hur många behöver du? Har mitt trasiga chassi kvar och det kanske går att få bort den som inte gick sönder
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21