Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo-tråd nr 21

Billabong skrev 2010-04-15 17:44:48 följande:
    ?Jag har inte upplevt myggnätet som för litet. Och verkligen inte regnskyddet!
    ny bugga? Min är 3 år gammal och det regnskydd man fick med då är lite mindre än det man får med idag.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mollan nu
    signea skrev 2010-04-15 18:47:34 följande:
    Vad använder du för regnskydd?
    ett från brio, ser ut som en svart sopsäck typ.
    joasia skrev 2010-04-15 20:54:03 följande:
    Hurra- nu rullar min bugga och stannar precis som den ska Tusen tack Mollan! Så glad!
    så lite så, bara kul att vårt gamla chassi kan ge andra chassin lite nytt liv
  • mollan nu
    Ellisizza skrev 2010-04-16 21:51:11 följande:
    Blev också kär i nya bee Har en cameleon sedan tidigare och ville ha en vagn som är enkel att ta med i bilen, på resor och så. Vi åkte till butiken och skulle bara kolla. Men så frågade vi om de hade någon hemma och de hade bara en...så då bestämde vi illa kvickt att den fick följa med hem Har inte ångrat mig fast jag nu har två vagnar och bara ett barn. Bee är ju supersmidig! Skulle inte vilja ha den som enda vagn dock men som komplement till min cameleon är den perfekt.Det roliga är att jag motiverat mitt val av bugaboo cameleon med att den är ju sååå bra för den passar till allt och räcker hela vagntiden så man behöver ingen annan vagn. Andra som köper klumpigare vagnar kommer att byta till en smidigare vagn! MEN nu står jag här med TVÅ vagnar och ingen annan i mammagruppen har köpt en till vagn
    men äh, det är ju bara för grupptrycket från den här tråden. Man måste ha en cam och en bee. Det sa jag till min sambo innan vi köpte vår

Jag har börjat tycka illa om min bee, måste nog byta ut den till nya bee som nog är lite bättre.... knäpp? jo lite
  • mollan nu

vi har uvskyddet till bee och använder det som myggnät

• mollan nu

vi kan väl skriva kommentarer i hans blogg?

• mollan nu

har akta graco även till 2an. Jag gillar den. Lätt och smidig. Både dottern och sonen skrek som galningar så fort man satte dem i den så den måste vara grymt oskön att sitta i eller full med spikar i botten....

• mollan nu
    zasata skrev 2010-04-28 20:40:01 följande:
    så nu finns bilder..
    fy va läskigt!
    Jag har fastnat med en sko i en rulltrappa för 15 år sen, fick ett hugg i benet av det. Och jag stog inte och tryckte ner skon i springan utan stog bara lite lite för nära.

Just ja, i morse mötte jag en bugga med vita svirvelhjul. Alltså allt var vitt. Vad sjutton var det? Resten av vagnen var svart/grå
  • mollan nu
    Noas mamma skrev 2010-04-28 22:40:31 följande:
    det fanns en limited edt för några år sedan som var designad av bas coster! googla på bilder så får du se den vagnen den hade hel vita hjul!
    ja just ja, som stargirl har. Men lite konstigt att resten av vagnen var "vanlig". För bas coster vagnen känns som man har hemma i vardagsrummet och inte ute på stan
  • mollan nu
    tilde72 skrev 2010-04-28 22:57:18 följande:
    Till experterna här på tråden!Tänkte på barnets hälsa...någon med en bugaboo som vet vilket solskydd till vagnen som är det bästa? Parasoll är ju värdelöst...hon blir röd ändå.
    Tror det ända som gäller är ett bra solskydd på barnet. Den där silverkondomen som ska vara uv-skydd på vagnen funkar bara att ha på bebisar. Sen är den ju i vägen för barnet. Vi har uv-skyddet till bee som myggnät när det sovs i den.

Jag kör solskydd på barnet, parasoll och sufletten uppe. Tycker om parasollet trots att det guppar runt och är ivägen
  • mollan nu
    Noas mamma skrev 2010-04-28 23:00:31 följande:
    Jo fast man har kanske en bas koster som samlar damm hemma och ville snygga till sin andra bugaboo vagn eller göra den mer egen! alt. köpt en ny bugaboo med dåliga hjul och använder dom man fick med till bas koster'n.Eller så har man fyndat hjulen av nån galning på ebay eller liknande
    ja något roligt har man allafall haft för sig
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21